Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 800 ggr
Calcifer
11/30/13, 12:37 PM

Vända det till något bättre.

Nu vill jag inte antyda att man kan vända på det man utsatts för så att det sätts i ett positivt ljus - blir man utsatt för psykisk eller fysisk misshandel är det alltid vidrigt. Däremot finns det vissa positiva saker man kan knipa fram ur det, när styrkan infinner sig. T:ex har jag valt att använda min egna bakgrund med misshandel till att lära mig att jag absolut inte förtjänar att bli behandlad så, oavsett vad personen säger. Oavsett hur mycket någon försöker banka in i mitt huvud att jag är så värdelös att jag inte förtjänar bättre. Så för min egen del har det åtminstone lärt mig att aldrig någonsin tolerera sådan behandling igen.

Kan ni känna igen er i detta? Finns det någon positiv gnista ni kan hitta bland era sår?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
ceccie
12/4/13, 6:52 PM
#1

Jag håller på och lär mig att inte låta mig behandlas illa. Jag har en bit kvar. Men jag har kommit en bra bit på vägen. Jag har börjat öppna mig inför alla andra. Det är ett bra steg o bli hel. Jag är värld mer än o va någons soptunna.

Calcifer
12/5/13, 1:32 AM
#2

#1 Låter jättebra!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[dagdrommarn]
12/5/13, 7:41 PM
#3

Ibland så kickar tanken på honom upp min motivation till att ta bättre hand om mig. Han ville ha mig svag och sårbar så bästa hämnden är väl att vara stark och fabulous=)

Emmaja
12/9/13, 11:00 AM
#4

Jag känner igen mig om att jag aldrig kommer låta någon göra illa mig igen, men däremot e jag tveksam till den positiva gnistan, är rädd för att jag har blivit så skadad att jag aldrig låter någon komma nära mig överhuvudtaget. Det har satt djupa spår som jag försöker att leva med, men det handlar mer om överlevnad än att leva.

Upp till toppen
Annons: