Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 2825 ggr
[Gladamarsvin]
2013-10-31 09:56

Ska jag änmäla han ?

Nu ska jag berätta något jätte jobbigt som hände den helgen nu som jag träffade min dåvarande pojkvän som är mitt ex nu.

Han var våldsam mot mej han kunde ta polisgrepp och dra armen upp åt så de gjorde svin ont . Han låg på mej så jag knappt fick luft  kanske 3 gånger . Sen sa han åt mej att sitta då skulle man sitta   man skulle lyda de var inget annat en att göra de. Jag är så ledsen  att jag ens tog denna kille som pojkvän sen så dumpande han mej kanske 5 gånger på fredagen sen 3 timmar senare så blev vi tsm igen. Jag var inte lycklig under denna helg. Jag hade sex även fast jag inte var kåt för jag kände mej tvungen. Jag ångar allt med han   han är en kopia av min far han är likadan. Sen dumpade han mej i lördas vilket är så skönt.  Tycker ni jag ska polisanmäla detta?

Kan säga att han har en dom på sig eller hade eller vad de nu blir.

Han är 16 år  med

Annons:
[Gladamarsvin]
2013-10-31 10:00
#1

plus att han tryckte ner mitt ansikte i sängen så jag fick ont i nacken

[dagdrommarn]
2013-11-01 21:01
#2

För det första, pratar du med ngn skolkurator eller psykolog? ifall du inte gör det så tycker jag det är ngt du skulle överväga för att inte hamna i något dåligt mönster, för du skrev att denna idiot är en kopia av din far?! Jag tycker att han förtjänar att bli anmäld, men vi lever i ett  samhälle där det krävs bevis och ord kommer stå mot ord bla bla. Det är sjukt, jag orkade inte anmäla ett våldtäktsförsök för jag tänkte att ingen skulle ta mig på allvar. jag hade velat göra det för nästa tjejs skull också.Har du personer bakom dig som kan stötta?som din mamma, vänner, lärare eller andra vuxna? Under tiden som går tills du bestämt dig så vad du än gör, ta inte tillbaka honom!!Du skulle vart den som dumpade honom!Det är inte lätt när dom kommer och ger en bekräftelse och lovord, kanske det kan verka spännande också med lite passion och drama men det är inte värt det. varje gång du accepterar att ngn behandlar dig som skit så behandlar du dig själv som skit också.

sökaförstå
2013-11-03 00:26
#3

1. prata med vuxen

2 Säg NEJ, vi män förstår inte det du vill säga, men ej säger.

3. Ta med någon om/när ni ska prata.

Jag hade en gång en efterhängsen kvinna o frågade henne om hon ville vara tillsammans med mig om jag inte villr vara med henne???? njä det ville hon inte

Vinnare

[Gladamarsvin]
2013-11-03 13:48
#4

Han och jag är tsm igen ger han en ärlig chans

lisora
2013-11-03 13:53
#5

#4 alltså va?

[Gladamarsvin]
2013-11-03 14:37
#6

Jag ger han en chans till att bättra sig älskar han och vill sätta han på prov. Jag vill se om han älskar mej med först innan jag tänker åt hållet singel

Annons:
Persifone
2013-11-05 06:28
#7

#6 Jag ber dig att försöka tänka om. Han kommer inte ändra sig den här gången. Blir orolig att han faktiskt kommer skada dig på riktigt!

Du är värd något bättre, du måste inse det.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Anonym21
2013-11-06 00:41
#8

#6 snälla du, redan när han började göra illa dig så visade han att han inte älskar dig. Man gör inte så mot någon som man älskar. Jag vet exakt vad du går igenom.. för jag har varit med om samma sak!

Det blir bara värre hela tiden! Man tror att kärleken kan förändra honom och göra så han slutar men det fungerar inte så! Min kille dödade mig nästan flera gånger! 

Läs min tråd: En olycka kommer sällan ensam

Du måste göra slut, du förtjänar en kille som behandlar dig bra och som aldrig skulle röra dig på det sättet!
Jag vet att du inte vill höra detta och att du kanske kommer komma med undanflykter och bortförklaringar, men du måste verkligen lyssna.. HAN ÄR INTE BRA FÖR DIG! HAN GÖR ILLA DIG, DET ÄR INTE OKEJ!

[Gladamarsvin]
2013-11-06 07:08
#9

Japp vet de att han inte är bra samtidigt mitt i detta så är han nu seriös om att han vill ha mej så just nu är de rörigt i mitt huvud

[Memento Mori]
2013-11-06 10:13
#10

TS, det här kan kanske låta taskigt fast det är verkligen inte så jag menar det men jag tror att du ka behöva lite professionell hjälp. Du har skrivit en hel del liknande trådar på andra iFokus sajter och, vad jag förstår det, med olika pojkvänner.

Dessutom så säger du att han påminner dig om din far, som både du och jag och väldigt många andra vet så är en tragiskt, osäker barndom väldigt traumatiserande och därför är det bra att få prata om det.

Så jag tror det skulle vara bra för dig att få tala ut men någon riktigt person som kurator, BUP eller psykolog istället för att fråga massa människor på internet som inte känner dig eller ens kan se hela bilden av problemet.

Det är aldrig fel att söka hjälp och du är inte ensam som behövt det heller. Säger det igen, det är verkligen inget fel med att behöva professionell hjälp ibland.

Kram på dig. Blomma

[lolitakiller]
2013-11-07 18:33
#11

Jag har gått igenom nästan samma sak som dig.

jag älskade honom och gav honom flera chanser för att jag älskade honom och trodde att han kunde ändras men det gjorde han inte, slår din partner dig och är hotfull och kränker dig så lär han göra det igen

det är jätte svårt att lämna ett förhållande men man måste tänka framåt, vill du leva så här ? är detta ett nyttigt förhållande för dig? 

man måste inse att det inte är ett nyttigt förhållande! ta kontakt med BUP eller någon annan vuxen som en lärare eller dina syskon och föräldrar?

säger detta igen, man måste tänka framåt och vad som är bäst för en! slår din partner dig är chansen stor att han gör det igen!

[MiniPim]
2013-11-08 19:46
#12

Du skojar med mig? En kille gjorde så du var nära på att få slut på luft, men du ger du han en till chans? Är du helt seriös? Du sa förut att du faller för sånna människor, men han kan vara farlig. Ett solklart jäkla JA till att du ska anmäla honom. Och bli inte ihop med honom igen. För DITT bästa.

Calcifer
2013-11-09 15:39
#13

Ja, du ska anmäla honom och du ska absolut inte vara tillsammans med honom. Han älskar dig inte. Han respekterar dig inte. Han ljuger för dig och manipulerar dig och du verkar väldigt ivrig att falla för hans lögner och knep. Han älskar dig inte. Det är så enkelt. Ja. Anmäl och gör slut.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cahira
2013-11-13 05:16
#14

Instämmer helt med Bellatrix men jag måste bara skriva en liten tankeställare här.

Du går tillbaka till honom efter allt han gjort emot dig. När är botten nådd för dig? Hur illa måste han bete sig förrän du inser att du förtjänar bättre? Vad är ett steg för långt för dig?

Om detta hände en av dina kompisar, vad hade du känt och tyckt då? Du är värd lika mycket som alla andra. Du förtjänar respekt. Du förtjänar att vara lycklig. Och mest av allt. Du förtjänar nån som du känner dig TRYGG med! 

Jämt. Inte ibland. Jämt. 

Och jag lovar dig att du kommer inte vara singel resten av livet om du överger detta svin. 

Han har redan sumpat sina ärliga chanser, han har redan visat att han inte förtjänar dig. Eller nån annan heller för den delen. Ja känslor är jobbiga och hemska, men du förtjänar bättre!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Gladamarsvin]
2013-11-13 12:24
#15

Jag  har dumpat han och förstår nu att han är ett svin som inte var värd mej. Jag hatar att jag gick på de  jag vill hitta en som älskar  mej för den jag är. Han kvävde min  glädje och lycka men jag lurade mej att han var den jag vill ha men så är de inte. Ingen fattar hur jag känner mot han nu de ända jag känner är hat och hat.

[MiniPim]
2013-11-13 13:53
#16

#15 Bra gjort. VÄNTA nu med att skaffa ny pojkvän.

[Gladamarsvin]
2013-11-13 13:58
#17

Tack japp de ska jag

[JollyJustin]
2013-11-13 15:37
#18

Bra gjort, skaffa inte pojkvän på ett tag  och dina föräldrar måste acceptera honom, de vet bäst

[Gladamarsvin]
2013-11-13 16:00
#19

Jupp ska vara singel och njuta av de goda livet själv!! Jag kommer ta mej tipset !!

Cahira
2013-11-14 01:20
#20

HEJJA!!!!!! 🏆 Bra gjort! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Gladamarsvin]
2013-11-14 07:13
#21

Tack slipper nu skiten och kan vara glad och mej själv

[JollyJustin]
2013-11-14 08:17
#22

Vad bra att du klarat dig på 14 dar utan kille ::)

[Gladamarsvin]
2013-11-14 08:58
#23

Jupp jag kommer inte ha kille på ett tag jag har nu min kk så

[Forest]
2013-11-14 22:13
#24

23, Anser väl att du bör vara ifrån killar ett tag. Du bör lära känna dig själv vem är du vad vill du med livet. Vad gillar du göra osv. Du låter som en tjej som tror att sex är något som får dig att känna dig omtyckt du kan bli så utnyttjad att du senare i livet kommer må skit. Så mitt tips är skippa KK och gör annat som får dig att må bra.

[Gladamarsvin]
2013-11-14 22:48
#25

Förstår hur du menar

[JollyJustin]
2013-11-15 08:48
#26

Ha ingen kk

[dagdrommarn]
2013-11-15 19:45
#27

Bra gjort Gladamarsvin!!=D jag blev lite lessen när du skrev att du hade gått tillbaka men skrev ingenting för jag vet hur det är att vara i den situationen..Så superduper starkt och modigt gjort av dig=) 

Ha en fin helg!

Annons:
[dagdrommarn]
2013-11-15 19:51
#28

föresten, börjar du en dag falla tillbaka igen så gå in på tuvaforum(sök google) Där kan man läsa om hur personer med dessa dragningar kan lyckas "lura" en. Det gjorde mig starkare att gå in där och läsa andras historier.

[Gladamarsvin]
2013-11-16 07:18
#29

Tack de ska jag göra

ceccie
2013-12-04 19:08
#30

Jag har läst dina trådar. Och jag tror att du måste våga vara ensam och hitta dig själv. Att byta kille gör en till ett lätt offer för en ändå värre kille. Stanna upp o ta reda på vem du egentligen är.

[Gladamarsvin]
2013-12-05 07:38
#31

Ja bra tänk jag bröt ihop i går natt vid två låg och grät över mitt trasiga liv när det gäller killar och att jag saknar kärlek och att ha någon att prata med om allt

Calcifer
2013-12-05 11:03
#32

#31 Men du var ju inte singel häromdagen?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Gladamarsvin]
2013-12-05 11:11
#33

Jo men inte början av veckan men nu så orkar jag knappt bry mej om killar mer  jag är singel igen  ja

Calcifer
2013-12-05 11:13
#34

#33 Okej…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
tonååring
2013-12-12 21:32
#35

Du skrev "Han är 16 år med"

Var inte du 19 år?

viktoria91
2013-12-16 17:16
#36

#31 Kärlek betyder inte automatiskt partner. Har du nån bra vän att prata med?

Upp till toppen
Annons: