Annons:
Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 1435 ggr
ceccie
2013-09-09 22:36

att gå vidare :-)

Hur gjorde ni för att gå vidare i livet och för att bli hela. Tänkte att berättelserna kan hjälpa andra att gå vidare i livet och bli hela.

Annons:
ceccie
2013-09-09 22:43
#1

Okej, jag är mitt uppe i min process. Jag har långt kvar innan jag blir den jag har velat vara. Just nu har jag lagt den prossesen bakom mig. Jag har focuserat mer på att hjälpa andra som är och varit i min situaion. På ett sätt är det skönt o focusera lite på andra människor. Man upptäcker att man har det rätt så lugnt i motsats till andra det är lärorikt men ändå otäckt.

[dagdrommarn]
2013-09-11 20:39
#2

Jag har tagit lång tid på mig, sakta men säkert byggt upp självkänsla och kommer steg för steg närmare den person jag var innan honom. Allt hade säkert gått mycket fortare om jag hade vart medveten om att mina p-piller jag tog gjorde mig deppig. Jag slutade för två veckor sen och vilken skillnad i sättet jag ser på saker och min ångest är nästan borta!=D Förut var jag så bitter att det hänt mig men nu är jag glad att jag är fri och jag kan forma mitt liv precis som jag vill och inte han.

Försök träffa människor som du mår bra med, ut och träffa nytt folk, skriv av dig på forum som detta. Finns även ett annat bra som heter tuvaforum, de hjälpte mig massor. Ta hand om dig,kram

[jnfr]
2013-09-16 05:47
#3

Jag hade turen att hitta en egen lägenhet snabbt efter uppbrottet, via en arbetskollega. Jag började plugga på heltid på högskolan och fick i och med det ett helt nytt liv, med ett helt nytt umgänge. Det var just vad jag behövde. Sedan hade jag en nygammal vän som av en lycklig slump behövde någonstans att bo, någon-några dagar i veckan. Det var oerhört skönt att ha henne på besök de dagarna.

ceccie
2013-09-27 17:40
#4

Kul att det kom in några svar. Jag tror att isolering är en av bovarna till att det är svårt och gå vidare

Upp till toppen
Annons: