Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2837 ggr
[Zlarviig]
2013-06-20 05:21

Panik! Jag är rädd

Jag skäms över det här så jävla mycket, skulle helst velat vara anonym men det går ju tydligen inte. Det är så att jag och min kompis gjorde något jävligt dumt mot min mamma som jag ångrar så otroligt mycket just nu, vi tog ut pengar från hennes kort och hon fick reda på igår varför det fattades pengar. Hon blev självklart besviken och jättearg men det gick ändå över rätt snabbt, konstigt nog. Hur som helst så ska jag och samma kompis vara hemma hos oss ensamma under midsommarhelgen för mamma och syster ska till pappa och min bror ska någon annanstans. Men själva grejen är att jag vaknade nu, och kollade på min mobil och hade fått sms från min bror för han är inte hemma, kommer hem idag innan han åker igen. Och han skrev bla att han skulle ska ihjäl mig OCH min kompis om vi var hemma när han kom hem, och jag vet att han gör det också. Han har slagit mig flera gånger förut och aldrig har han varit så här sur. Jag är livrädd just nu och vet inte vad jag ska göra. Jag vet inte ens när han kommer hem. Kan någon snälla hjälpa mig och berätta vad fan jag ska göra? Jag vågar inte fortsätta sova och jag kan inte gå ut för jag kan ju inte vara ute hela dagen. Det jag är mest rädd för är att han kommer göra illa min hund eftersom hon blir förbannad bara han pratar med mig, hon har försökt försvara mig förut och han har blivit jättesur på henne. Eller så kommer han göra illa min katt bara för att vara elak mot mig. Jag vill inte att han ska göra illa dem! Kan någon snälla säga vad jag ska göra för jag har panik just nu! Kan tillägga att han är 19 och har alltid varit aggressiv och blivit sur för minsta lilla. Snälla hjälp mig jag vill inte leva just nu!

Annons:
Åsa S
2013-06-20 05:32
#1

Om du har kvar sms:n kan du ju polisanmäla, då har du ju bevis det är inte tillåtet dödshota eller slå nån, inte ens om man är släkt

[Zlarviig]
2013-06-20 05:43
#2

Ja, jag har kvar smsen. Men vad ska jag göra nu? Om jag anmäler nu, vad händer då? Jag vill ju inte att han ska göra något men hur ska jag förhindra det?

Giberg
2013-06-20 06:38
#3

#2 Zlarviig, jag har skickat meddelande till dig. Läs på direkten.

[monkeygirl]
2013-06-20 10:55
#4

Ingen har rätt att hota någon till livet, oavsett om man gjort mindre bra handlingar. Ingen ska heller behöva va rädd i sitt hem. Kan du prata med din mamma? Eller annan vuxen? Oavsett så behöver du stöd och hjälp med det här för det är inte okej och du ska inte undre några omständigheter bli utsatt för det här.

MozillaFireFox
2013-07-17 06:56
#5

Anmäl detta visst, kanske inte det bästa alternativen, Men det är för ditt eget bästa och för hans. Om du inte gör det du behöver kommer du råka illa ut!

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

[Ebidda98]
2013-07-19 11:44
#6

Eftersom din bror förmodligen hotar dig pga vad du och din kompis gjort mot din mamma kanske hon kan tala honom till rätta?

Hon vet att ni gjort fel, men det din bror gjort är minst lika illa.

Annars tycker jag att du ska anmäla, syskon kan bråka, men ingen ska hota någon till livet!

Annons:
[pelan]
2013-07-20 20:57
#7

Har EXAKT samma problem med min "bror" Det suger..

[Juel70]
2013-07-29 08:30
#8

Jag tycker också att du ska anmäla. Du är ju rädd för ditt liv och att han ska skada både dig och din hund. Då spelar det ingen roll att det är din bror. Han ska ju inte få hålla på så här. Han borde få hjälp för sin agression.

Nu var det ett tag sedan. Hur har det gått?

Din bror borde ju få hjälp på nåt sätt. kram

[Zlarviig]
2013-07-30 17:52
#9

Jo då det har gått bra. Jag sa att jag kommer anmäla honom om han hotar mig igen och sen dess har han faktiskt varit ganska snäll. Fast iofs så har jag inte varit hemma så mycket på senaste tiden, iallafall inte så ofta samtidigt som brorsan. Jag har sommarjobbat och kommer få lönen i slutet av augusti, så då får mamma resten av pengarna.

[Ebidda98]
2013-07-30 18:07
#10

#9 Bra! :)

Calcifer
2013-08-06 04:16
#11

Bra att det löste sig. Problemet är väl att anmäler du honom för hot kan du själv bli anmäld för stöld. Oavsett vem man stjäl från så är det olagligt och stöld. Det du och din kompis gjorde var dumt men naturligtvis förtjänar du inte hot, så missförstå mig inte. Det enda jag menar är att du kan dra ner dig själv om du skulle anmäla honom. Dock tycker jag det är bra att du sagt att du ska anmäla, om det fungerat för att lugna ner honom.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Shackalen]
2013-08-07 21:14
#12

Han ska inte slå vare sig dig eller dina djur. Patetiska människor som håller på med sådant!

Upp till toppen
Annons: