Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 893 ggr
freudiana
2013-03-07 17:40

Berätta eller inte?? Vad skulle du göra?

För ett halvår sedan skilde jag mig från en man som misshandlade mig psykiskt och fysiskt. Han bedrog mig när jag var gravid (det fick jag reda på i 18:e veckan…) tryckte ned, förnedrade, isolerade, och hjärntvättade mig tills det knappt fanns något kvar av mig. Efter skilsmässan fortsatte han att trakassera och hota mig, främst via tfn. Han vägrade lämna mig i fred trots att både jag och andra bad honom om detta minst 20 ggr. Jag ansökte om kontaktförbud hos polisen, men det gick inte igenom. Så för en månad sedan skaffade jag hemligt tfnnr -inte en dag för tidig!!

Därefter har han fortsatt att bombardera mig med email, ömsom hot och ömsom kärleksförklaringar. Igår fick jag veta från hans mycket oroade ex (tjejen han var tillsammans med innan mig) att min ex-man hade basunerat ut på FB att han har ett nytt förhållande med en tjej…och tydligen har de varit tillsammans i ett par månader. Hans ex-tjej har berättat för mig att han betedde sig likadant mot henne, och min ex-man har själv medgett att han utnyttjade henne praktiskt samtidigt som han bedrog henne med 20 (!!) olika tjejer.

Mitt dilemma är att jag tycker mycket synd om denna tjej som han nu inlett ett förhållande med! Hon har ingen aning om att hon har att göra med en farlig, manipulativ psykopat, som dessutom stalkar sin ex-fru. När jag först träffade min ex-man ljög han och manipulerade mig från första dagen, men det visste jag inte då. Jag hade varit mycket tacksam om någon, vem som helst, hade varnat mig och berättat sanningen. Då hade jag haft en chans att lämna honom i tid…innan han näst intill misshandlade mig till döds.

Vad ska jag göra? Ska jag varna hans nya tjej? Jag vet att min ex-man är oerhört manipulativ och kommer blåneka till allt. Men borde jag inte ge henne chansen att få reda på sanningen innan det är för sent? Jag känner faktiskt att jag har någon form av ansvar mot henne, att berätta sanningen…Vad tycker ni??

Tacksam för alla svar! :)

Annons:
spinning lad
2013-03-07 22:06
#1

Hej jag levde oxå i en sådan hemsk relation,men tog mig därifrån efter några år..Lixom dig visste jag inget om honom då vi träffades.Men många andre visste exakt vilken pskyko han är.däribland mitt ex från  ett tidigare förhållande (som var en snäll kille)Men ingen sa något till mig..Vilket jag är jäkligt besviken för….Det kunde ev räddat mig innan det gick över styr.

Ett par år efter så stötte han ivrigt på en bekant till mig,hon drog sig till minnes att hon hört något om min relation med honom,och ringde faktiskt upp mig och frågade.Jag berättade allt..Och avrådde henne att inleda någon relation med honom..Klok som hon var så lyssnade hon på allt och förstod att det var sant..Hon blev väldigt tacksam för all info..

Och hon avslutade det innan något hände.. Varför ska man hålla sådana kräk om ryggen och inte berätta.Nä ut med allt och skydda den som skyddas kan…

Upp till toppen
Annons: