Annons:
Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 1897 ggr
[Älskamig]
12/28/12, 7:22 PM

Gå & prata med kurator?

Om man vill prata med en kurator för att må bättre, vad är det exakt man kan säga för att inte den ska tala om något för föräldrarna eller vårdnadshavare?

Handlar nu inte om våld då, utan mer att jag vill "sy ihop såren" från det gamla jag har varit med om. T.ex större bråk i familj osv. 

Funderar på o gå till ungdomsmottagning för att prata. Men vill inte att den ska tala om något för vårdnadshavare.

Annons:
CorneliaAndersson
12/28/12, 7:57 PM
#1

Om du t.ex. går till kuratorn så kan du säga ifall du ej vill att han/hon ska prata med dina vårdnadshavare :)
Det kan man iallafall säga på skolan där vi går :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Älskamig]
12/28/12, 7:59 PM
#2

#1; Ah, för har liksom tänkt gå till ungdomsmottagningen och där står det - på deras hemsida - att om man inte tycker det är ok att de berättar för vårdnadshavarna, så gör de inte det.. Så måste väl lita på det? Är rätt osäker, för har liksom blivit "bluffad" av en förut.. :(

CorneliaAndersson
12/28/12, 8:08 PM
#3

Asså, eftersom det ''bara'' rör om att ''läka sår'' så tror jag absolut ej att de berättar för vårdnadshavare när du ber dom att ej göra det.

Om det däremot t.ex. hade varit ''pågående'' misshandel av någon så hade de kanske berättat, för din egen skull.

Men gå du till kurator/ungdomsmttagningen, känn dig trygg, våga lätta på dig, det brukar oftast kännas bättre att ''lätta på trycket'', så man får det ut ur sig.

Att ha blivit såkallat ''bluffad'' låter hemskt!
Om personen LOVAT dig att ej berätta, och att han/hon sedan berättar ändån, jag skulle nog inte vågat gå till det stället alls igen ;/

Lycka till!!:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Älskamig]
12/28/12, 8:21 PM
#4

#3: Jag vågar verkligen inte uppsöka familjecentralen i den staden mer. Så tänkte ta den som jag har i staden jag bor i nu.. Eller i alla fall ungdomsmottagning nu. För där känner jag ju ingen och ingen vet något sen tidigare.. Vill liksom bara prata av mig, få kanske börja tänka positivt osv.

CorneliaAndersson
12/28/12, 8:44 PM
#5

Alltid bra att få prata ur sig och få ut det man vill säga, det är det de är till för, att kunna lyssna och stötta personer, som vill få prata ut. :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Hawknestgrove
1/5/13, 5:33 PM
#6

all personal på skolan har tystnadsplikt. Börja samtalet med det innan du går vidare.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: