Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 3180 ggr
Lindansare
2012-12-09 15:06

Att vakna på MAVA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-är inte så jävla vackert.

Att ha legat medvetslös i dygn och ha dropp och en hjärtmonitor som visar ojämn hjärtrytm är inte heller så jäva glamouröst.

Varför gör jag detta mot mig själv?

Jag var så förgiftad att hade jag blivit hittad minuter senare hade jag varit död sa läkaren, de visste inte om min kropp skulle orka driva ut gifterna av överdoseringen mediciner i kroppen.

Men jag lever. Orkeslös och utmattad med skam över vad jag drevs till att göra för att orken tog slut och jag fick total blackout.

Jag minns knappt när jag tog alla seroquelen.

TRE vänner har lämnat mig för att jag gav upp.

Är jag värd något då?

Jag vill fortsätta leva, men måste leta anledningar HELA tiden.

Var tvungen att få ur mig detta, förlåt om det var stötande på något vis.

PS, detta är varför jag inte varit aktiv på sajten. Är djupt deprimerad.

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Annons:
spinning lad
2012-12-13 00:55
#1

kära lindansare

Jag förstår dig till fullo..Gjorde exakt som dig för många år sedan,låg tom i resperator..Ingen vacker syn..Jag gjorde det i ett försök att slippa min plågoande till karl..Låg på IVA några dagar och därefter på psykakuten..De lyckades jag lura i att det var en fyllegrej och fick åka hem.Sanningen var att jag hade panik och ångerst över att min karl skulle lämmna mig!!!!

Jag tiggde och bad på mina bara knän att han skulle komma till mig och att allt skulle vara braaa…Hur sinnessjukt var det?? Han kom och sa att jag var en jävla idiot och att jag hade bättrat på mina blåmärken själv när han såg hur jag såg ut..Jag svalde allt (lycklig) över att det var vi igen som vanligt.. Herre gud jag kunde dött..Usch ja.. Men jag tog mig därifrån efter ett par år.

Men skammen över vad jag gjort och att jag misslyckades att dö..       Allt det där är jäkligt svårt att prata om eller ens förstå själv.Men jag förstår vad du går igenom.

Kan bara försöka att skicka lite energi till dig och en Bamsekram..

Lindansare
2012-12-19 22:10
#2

Tack för ditt svar! Måste varit fruktansvärt!
Du har kommit ifrån honom nu?

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

spinning lad
2012-12-20 19:06
#3

Ja jag kom därifrån efter några år..Jag flydde därifrån en helg när han var på jobbresa..Men ärren sitter kvar och jag har jäkligt svårt att lita på människor och min självkännsla är usel..Men jag lever..!!?? Liksom dig letar jag oxå anledningar för att överleva..Knepigt värre ibland..        Jag läste en jäkligt bra bok nyss som handlar om livsfrågor och vilka svåra svängningar som rör sig i skallen när man knappt orkar hålla sig ovanför ytan. / Jag vill inte dö,Jag vill bara inte leva/ Ann Heberlein heter författaren.Boken handlar om hennes egen kamp mot det svåra. Hoppas att du får lite nya krafter och ork för varje dag som går…

Lindansare
2012-12-21 11:26
#4

Ja, jag har försökt läsa boken, men har svårt att koncentrera mig på att läsa när det är såhär.

BRA gjort att ta dig bort. Klart det lämnar spår.
Jag levde med en tyrann till styvfar som gillade att trycka ner mig mentalt och ibland fysiskt, från det jag var tre upp til femtonårs ålder. Då flydde jag.

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

spinning lad
2012-12-21 20:25
#5

En vers jag försöker läsa varje dag..

Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra                     Mod att förändra det jag kan                                                           Och förstånd att inse skillnaden

Men ibland orkar jag inte läsa den,för jag får liksom inte ihop det..      Jag förstår ändå inte vad jag kan förändra??                                     Men jag ser den varje dag.för jag tattuerade in den över mina revben..  Så jag påminns lite varje dag iallafall..

Så fruktansvärt att göra så mot ett litet värnlöst barn..Fega kräk..Fy fan.. Kastration på sådana jävlar..

Hoppas du får nya krafter för varje dag och har någon bra människa att prata med..Kram till dig

Vixxen
2012-12-26 23:44
#6

Kämpa vidare! Det är ni värda!

Annons:
Lindansare
2012-12-27 08:06
#7

Tack!! Jag kämpar så jag gråter varje dag, men har fortfarande självmordstankar..

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

[ILJ69]
2013-01-01 18:30
#8

Tack för att du delade med dig! Det går att hitta ljuset fast allt verkar mörkt. Viktigast är att du hittar ditt självvärde, för du är VÄRD massor.. för dig, din familj, syskon, vänner.

Jag har varit i samma sits förut. Kämpa på! KRAMAR!

yvonnel
2013-01-02 14:14
#9

#7

Såna tankar har jag ganska ofta också, för allt som jag inte lyckas åstadkomma och för allt jag inte orkat ta mig samman för.

Men jag har en dotter och jag vet att hon behöver mig, hon påminner mig om den saken varje dag.

Lindansare
2013-01-04 16:07
#10

Tack för svar..

Självkänslan är nästintill obefintlig nu.

Jag kämpar, men det känns som om jag kämpar ensam..

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

spinning lad
2013-01-05 00:38
#11

Men om man inte har några barn eller familj eller vänner heller..Vem är man då värd något för???

Jag är med dig lindansare,jag kämpar oxå varje dag för att hitta meningen och om det är värt det??

Ska man behöva må så här resten av livet för att man lider av Posttraumatiskt stress pga att man levt ihop med Psykopat??

Det känns jävligt orättvist..Att helvetet fortsätter trotts att man tog sig ur relationen..

Hoppas att Solen skiner på oss i morgon……

[ILJ69]
2013-01-05 02:51
#12

#11 Been there done that. Ännu inte helt fri från mina negativa mönster, men det blir bättre å bättre.

VI ska INTE må så här resten av vårat liv! Punkt slut. Jag har framförallt slutat att söka mig till fel människor, som får mig att MÅ DÅLIGT. Ha framförallt tålamod…tålamod… sitt o vänta.. be om du vill. Det kommer… jag är nästan där. Ingen förstår mig TYP.. för jag är  både stark OCH svag. Jag passar inte in någonstans.

MEN jag vet att jag är värd mycket. Och jag kommer aldrig mer att försöka släcka livet i mig, tvärtom så har det blivit en passion, att gå emot strömmen. Du är INTE ensam. Sök dig bara till likasinnade människor som förstår dig!

Jag har fortfarande perioder då jag kan falla i en svacka och tycka att jag är en skit som ingen behöver..

(Detta är inte reklam för Gud) men gud ger mig styrka! Jag skulle inte kunna vara den jag är idag.. svag men stark.

Då vet jag att jag aldrig kommer att falla, pga av självframhävelse.. då menar jag.. att man är ute efter bekräftelse.. been there.. done that too.. Det är inte svaret.

Ge efter, ge upp  och låt Gud ta över, så ska du se vilka mirakel som sker!

,Och många  kan kanske tycka att detta är Förnärmade, oförskämt att dra in "religion" i allt detta.

Men du har all rätt att pröva Gud och Han kommer att svara dig om du ber med ärligt uppsåt.  (Nej, jag är inte med i någon sekt)

Jag går inte ens i någon kyrka.

[ILJ69]
2013-01-05 02:53
#13

#11 Jag glömde säga att jag känner så igen mig i dig.. känner igen situationen och känslorna.

Ta dig ur det fort som f-n så att du kan bli dig SJÄLV igen.

Låt ingen man styra dig annat än av rättvisa och kärlek.

Annons:
[ILJ69]
2013-01-05 02:56
#14

Förlåt om jag verkar intensiv, men jag har själv varit där.. vid dödens rand…

Det är ett under att jag lever idag och jag vill att ni ska veta, att ni ska INTE ge upp. Ge aldrig upp på grund av en annan människa. Ni kommer hitta styrkan inom er!

.. Skulle kunna fortsätta hur länge som helst att prata om det. JUST DONT DO IT. Det är inte värt det. Det kommer en dag, då du blir förvånad… ser bakåt och tänker:

-Hur kunde jag ens tänka såna tankar? Och då förstår man hur dåligt man mådde.

KRAM!!!!

Lindansare
2013-01-05 11:37
#15

Men det har ju varit såhär till och från i FJORTON år nu..

Orken och optimismen börjar tryta..

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Lindansare
2013-01-05 11:39
#16

Men tack för att du försöker peppa ut mig. Tror bara det måste komma med proffessionell hjälp denna gången. är mitt i en stor utredning nu, för jag kan inte hantera det längre..

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

yvonnel
2013-01-06 16:16
#17

#0

Ifrågasätt inte ditt värde för att det är 3 av dina bekanta som inte längre är dina vänner. Den bördan är inte din, kanske är det så att dem har haft behov av din energi och nu när du behöver den själv…………

Du förstår vart jag vill komma, eller?

Ibland behöver man liksom krypa ihop och samla sig.

[ILJ69]
2013-01-06 17:05
#18

#11 Jag har lidit av Posttraumatisk stress flera gånger i mitt liv och nu har jag fått problem med sympatiska nervsystemet Obestämd Jag tål ingen stress längre heller. Har du haft det eller har nu?

yvonnel
2013-01-06 20:21
#19

PTSD är min ständiga följeslagare, dag som natt, tyvärr äter det sig in i sinnets alla vrår, har det varit riktigt illa så får man också uppleva bakåtresan när man ska ta till sig värjningen, överlevnadsinstinkten, när man har gjort sig själv till någon annan som personlighet, givit sig flera olika namn för att orka stå ut.

Men jag är på god väg att leta mig tillbaka. Nu är jag snart 70 år, kanske jag hinner innan jag dör av ålder.

[ILJ69]
2013-01-07 08:04
#20

#19 Tänk om dom hade ett stort hjärta som symbol här, men det får bli ett ((HJÄRTA)) så här till dig istället. Livet verkar inte vara någon lätt resa Obestämd men man får försöka umgås med dom man älskar/är älskad av, hitta på roliga saker att göra, försöka leva i nuet och ta tillvara på alla stunder av glädje Glad Men det är tur att man kan stötta varandra, som här på forumet.

KRAM

Annons:
yvonnel
2013-01-07 12:25
#21

#20

Tack för den symbolen, den behövs, tecknad eller beskriven, bara den får ta plats lite här och där.Glad

KRAM TILLBAKA

spinning lad
2013-01-15 22:37
#22

kära lindansare Hur mår du?? Hur går det med utredningen,har du fått någon proffisionell hjälp ännu?? Tänker på dig och hoppas att du är lite starkare nu..

KRAM

spinning lad
2013-02-13 00:13
#23

Hej igen lindansar

Jag gör ett nytt försök och frågar dig hur du mår…..Får du någon någon proffshjälp??? Anar att du inte mår alls bra?? Skriv en rad så dina medsystrar kan stötta dig…

Bamsekram

AnnaMariaK
2013-02-24 18:24
#24

❤️

Styrkekramar! Ge inte upp!

spinning lad
2013-03-27 23:18
#25

Hur går det för dig Lindansare??Hur mår du??? Hoppas att du mår lite bättre..Och att solen kan skina lite på dig..Kram

Lindansare
2013-04-28 15:39
#26

Hej alla. Har inte varit inne här på länge nu. TACK för ert stöd.
Tack.. Jag får bättre hjälp nu, det får jag. Men det är inte lätt.
Orkar inte skriva mer just nu, men det värmde att läsa alla era rader.

<3

Värme tillbaks till er!

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

spinning lad
2013-04-29 00:38
#27

Skönt att bara höra av dig..kämmmpa påå

Stora KRAMAR TILL DIG..❤️

Annons:
yvonnel
2013-04-29 01:39
#28

Tack för att du hör av dig. KRAM!

[Juel70]
2013-05-10 15:19
#29

Känner med dig och vet hur det är. Har själv legat medvetslös i 1½ dygn på MAVA med dropp och monitor. 

När jag vaknade upp så sade dom till mig att dom var så nära på att förlora mig, för mitt hjärta hade tydligen nästan slagit sönder sig själv.

Det har hänt flera gånger, men inte lika allvarligt varje gång.  Idag är jag fri från det beteendet.  Jag skar mig också ibland.

Det är ett rop på hjälp.  Man vill att någon bara vill stanna upp och SE en själv, prata med en, hålla handen, se igenom en, hjälpa till. 

Hur ser det ut i ditt liv nu? Titta omkring dig. Skriv upp på ett papper vad som gör dig ostabil och att du får ångest. Där har du orsaken till allt. 

Försök göra dig fri från det och gå dit där du blir lycklig. kram

Lindansare
2013-07-28 21:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Tack för alla svar. Jag skär mig inte just nu, men jag är väldigt ostabil och ledsen..

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

[Juel70]
2013-07-29 08:26
#31

#30 går du hos nån kurator/psykolog idag och pratar? Har du vänner som stöttar dig? Hur stöttar din familj dig?

Hoppas och önskar att du snart får må bra. KRAM

Upp till toppen
Annons: