Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 2002 ggr
spinning lad
2012-10-30 20:25

Vem fick sista ordet??

Denna dikten skrev jag när jag lämmnade min plågoande. Kanske kan den stärka någon..

Det är över nu

Nu finns ingen återvändo   

I ångerst och sorg flyr jag

Det är över nu

Över med lögner och svikna löften

Över med hårda ord och sårande bråk

Över med Smärta och hot

Det måste vara över nu

Över innan jag är till intet gjord

I ångerst,rädsla och sorg flyr jag

Vårt liv tillsammans är över nu

Nu flyr jag

Flyr från den man jag älskar..   

Jag klarade detta i några månader.Tills han började ringa igen..Han hade sett mig på mina promenader.Tyckte att jag såg snygg och fräch ut men för mager. En dag står han utanför min dörr med en jävla kasse med mat..Han går rätt in bara..

Jag vet inte vad som hände,har väll förträngt det. Vet knappt om det var då det hände. Men det är klart det var.. Han tog mig mot min vilja…. Och sedan sa han -Haha där fick du…Sedan gick han.. Resten är en tjock dimma..

Det är många år sedan nu,men det sitter fast  som en sågtandad kniv i mig. 

Så vem fick sista ordet igentligen?????????

Annons:
AnnaMariaK
2012-10-31 13:11
#1

Kära Du,

Du har blivit kränkt på ett av de djävligaste sätt. Inte så konstigt att det sitter "fast som en sågtandad kniv". Det finns många andra hemska sätt att göra en människa illa på, som fastnar i den drabbades medvetande och utan hjälp har man faktiskt svårt att komma tillbaka. Jag tror inte ens att hämnd skulle minska smärtan.

Jag talar ur min egen erfarenhet. Sök hjälp!!! Detta borde bearbetas för att Du ska kunna lämna det bakom dig och börja ett nytt liv.

Jag har träffat människor som har överlevt koncentrationsläger och "djurförsök" på människor. Många av dem har kunnat bilda familj och få barn. Många lever fortfarande, en av dem är min brors svärmor. Hon har inte fått någon terapi, men trots det har hon lärt sig att leva på nytt. Hon berättar inte för sina barn om vad hon har upplevt, för att inte minnas det hemska, men också för att skona dem.

Jag vet inte vad som är bäst. Själv har jag gått i terapi, men jag har undvikit att prata om det värsta. Just för att inte återuppleva det onda.

Det finns en bra bok jag blev tipsat om av en samtalsterapeut: "Sluta grubbla och älta". I den fanns olika tekniker för hur man ska hantera sådant som bitit sig fast.

fitnessdea
2012-11-04 19:29
#2

Gör det du älskar mest o må bäst.

Du e värd det bästa.

Sköt om dig o ha det bäst.

Tack.

Kram fitnessdea.

spinning lad
2012-11-22 23:09
#3

Till er alla kvinnor som lever med misshandel och hot mm..

Anmäll anmäll anmäll…. Det är något jag ångrat bittert att jag aldrig anmällde honom för polisen..Kanske hade jag mått lite bättre idag om jag vetat att han fått ett straff..För allt han utsatte mig för.Jag vill gärna tro det iallafall….

spinning lad
2012-12-17 22:23
#4

Hjälp idag såg jag mitt gammla idiotpsyko ex..Var i samma butik.Jag fick sådan panik att jag sprang och gömde mig..Fan vilken ångerstladdad flashback…Det var flera år sedan jag såg honom,blev helt chockad över mitt beteende…Mår pyton ikväll,hjärtat bultar och alla hemska minnen spelas upp som en jävligt dålig film i skallen på mig.. Har varit tvungen att ta ångerstdämpande piller..Gud vad ärren sitter djupt..Ska jag någonsin komma över detta??????

ceccie
2012-12-21 20:39
#5

Jag har vart med om samma sak, mött min plågo ande till ex på ica.

Vixxen
2012-12-26 23:41
#6

Vad starka ni är som ändå klarar detta!

Annons:
Upp till toppen
Annons: