Annons:
Etikett10-när-ska-jag-gå-vägen-tillbaka
Läst 1929 ggr
[dagdrommarn]
2012-09-16 02:02

hur skulle ni vilja bli behandlade?

Jag skulle vilja höra med er som i någon form blivit misshandlade, vad ni tror skulle hjälpa er att släppa det som hänt och gå vidare? Hur tror ni att ni skulle hitta tillbaka till den man var innan, eller den man vill vara?

Jag har provat att prata med vänner, skriva på forum(fler än detta), ringa kvinnojouren och bara låta tiden läka sår.

Men om inget av detta ger det avslut som man behöver vad ska man prova då?

Jag vill inte belasta mina vänner, för har man inte varit i sitsen så kan man inte förstå, det kunde jag själv absolut inte göra innan det hände mig. kom ihåg en gång i skolan när vi pratade om misshandel och ja sa "men hur svårt kan de vara, om någon slår eller behandlar dig jävligt dåligt så är det väl bara att gå"…inte så lätt…

Forum som detta är ju bra för man kan vara anonym och det går upp för en att man verkligen inte är ensam, men det är ganska tungt att skriva och be om hjälp men man får ingen reaktion.Det kanske tar många timmar, dagar, en vecka innan någon ger ett svar. under den tiden känner man sig så dum som blottade sig och känner sig ignorerad eftersom man kan se hur många som vart inne o läst utan att ge minsta respons.hoppas fler än jag känner igen sig.

Sen till kvinnojouren.Superbra till de som är i akut behov av hjälp, som behöver fly från sitt boende osv.Men när man bara behöver vägledning för att släppa det som hänt så känns inte det heller som någon bra lösning.

Ska man prova att gå till en psykolog då?eller finns det andra sätt? Jag tycker psykolog känns som sista utvägen och det finns människor som vart med om mycket mycket mycket värre saker än mig, så varför skulle jag komma dit och tro att jag behövde proffesionell hjälp?skule bara känna mig dum.

jag skulle vilja träffa en grupp kvinnor som vart med om liknande händelser, sitta och prata, berätta ens historia och erfarenheter öga mot öga. Finns det såna terapigrupper?

Jag orkar fan inte snart grubbla mer.varje dag fantiserar jag om hur lätt det hade vart att slippa sina smärtor genom att bara få dö..men med tanke på min familj så skulle jag aldrig ta självmord.men tankarna är jobbiga och jag skulle göra vad som helst för att reda ut det..

Annons:
Lilith
2012-09-16 02:18
#1

Jag har aldrig varit med om fysisk misshandel, däremot psykisk.

Personligen håller jag inte med dig om att psykolog är sista utvägen, eftersom det finns många som tänker precis som du skriver: det finns de som har varit med om värre än jag.
Det kommer alltid finnas någon som har haft det värre men det är inte samma sak som att du har rätt att ta hjälp av en psykolog.

Sedan tycker jag att du behöver hjälp med tanke på att du själv uttrycker att du har självmordstankar (även om du inte tänkt genomföra något) så är det inte bra att gå runt och känna så.

Angående terapigrupper så har jag ingen koll på det.

Ta hand om dig!

Lamina
2012-09-16 02:29
#2

Visst finns det dom som har det värre, det kommer det alltid göra. Men det betyder inte att du inte har rätt att må som du mår, eller att söka hjälp för det. Psykologer finns ju där för folk som behöver dom, och ditt behov är inte mindre värt än någon annans. Så jag tycker att du ska gå och prata med en psykolog. Kanske hjälper det. Eller så kanske h*n kan hjälpa dig att hitta andra sätt som hjälper, kanske en samtalsgrupp.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[dagdrommarn]
2012-09-17 18:17
#3

Tack jag ska nog ta mig till en psykolog..har ju inte så mkt att förlora på det=) tack ska ni ha

Upp till toppen
Annons: