Annons:
Etikett16-off-topic-omröstning-lek-trådar
Läst 3128 ggr
Anonym
Anonym
7/19/12, 10:03 PM

hjälp! min granne

för något årsen flyttade jag ifrån en granne vars kille hotade mig och min familj. saken polisanmäldes, men det lades ner igen :(

han sade att han skulle slå mig och sparka ihjäl mina hundar m.m. hotade med att han hade misshandlat en annan tjej så han bryr sig inte om att jag var en kvinna sa han osv.

jag blev riktigt arg och polisanmälde saken men eftersom polisen inte gjorde något bestämde vi oss för att flytta och vi flyttade 2 timmar ifrån, men fick sedan reda på att han hade flyttat från tjejen 30min ifrån oss. det tyckte vi var helt ok, jag blockerade han på facebook, nytt mobilnummer, mejl osv.

nu till saken har vi fått nya grannar och tror ni inte att det är han med en ny tjej?!
vad ska vi göra, finns det något vi kan göra eller måste vi flytta igen?? :(

Annons:
Hawknestgrove
7/22/12, 5:18 PM
#1

Du ska inte behöva flytta. Invänta eventuella hot och polisanmäl då igen. MEn innan du har något att ta på, så kan du ju inte göra något. Vem vet, han kanske har ändrat sig? Frågan är, varför han följer efter dig på detta vis?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anonym
Anonym
7/22/12, 5:34 PM
#2

#1 ja det är ju det som är det konstigaste :(
tråkigt att man måste vänta på hot, men jag hoppas iaf att han har kommit på bättre tankar att låta oss vara..

EmelieGustavsson
7/25/12, 6:38 PM
#3

har liknande problem här, har en alkis som bor ovanför oss (bor i lägenhet) han super konstant, skriker på nätterna, slänger möbler i golvet och så vidare. har vaknat av att han slår skiten ur sin flickvän (hört henne skrika på nätterna att han ska låta henne vara, slå mig inte osv)

Min dotter på 4 mån blir livrädd på nätterna och vaknar och skriker. Har ringt polisen ett par gånger men dom kan inte göra något eftersom "han inte gjort något". Han har jagat mig runt området och hotat med att han ska slå ihjäl mig men inte ens då gjorde polisen nått.

Om du vill prata så kan du alltid pma mig!

Sagalilla
7/29/12, 12:00 AM
#4

Jag tycker man skall flytta under sådana förhållanden. Det är värt att flytta et tag tills man känner sig trygg.

EmelieGustavsson
7/29/12, 2:07 PM
#5

Om hyresvärden (den som stör) har fått fler än 2 anmälningar från polis eller störningsjour så ska den vräkas.

Maria
7/29/12, 2:22 PM
#6

#5 Det är en liten sanning med modifikation. Det ska även vara styrkt att personen i fråga verkligen stör.

Många anmäler allt för minsta lilla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
EmelieGustavsson
7/29/12, 3:19 PM
#7

våran granne till exempel, polisen har hämtat honom 4 gånger för misshandel, störningsjouren har varit här 5-6 gånger, vi har ringt två gånger då han spela extrem hög musik från kl 8 på kvällen till 9 på morgon, ändå vill ingen ta tag i det, varken polisen eller dom han hyr av..

Maria
7/29/12, 4:28 PM
#8

Det är väldigt svårt för värdar att vräka en hyresgäst. Det enda som man kan bli vräkt för ganska omgående är utebliven hyra.

Att vräka någon som bråkar och är jobbig är svårt för då får oftast det sociala kopplas in och det hela blir en ganska stor apparat som även kan överklagas i hyresnämden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EmelieGustavsson
7/29/12, 11:01 PM
#9

jo det är nog sant :) men när grannen hotar och ska slå ihjäl mig och jagar mig runt området så har det gått för långt…

Maria
7/30/12, 6:50 AM
#10

#9 Har du polisanmält det?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EmelieGustavsson
7/30/12, 1:42 PM
#11

ja men polisen brydde sig inte. hot var tydligen inte så allvarligt.

Hawknestgrove
7/31/12, 11:18 AM
#12

MAn får inte ge sig. Anmäl till polis och till hyreasvärd. Hota med att gå till lokalpressen med deras ignorans om de inte tar det på allvar. Spela in oväsendet som bevis.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

EmelieGustavsson
7/31/12, 1:33 PM
#13

har pratat med hyresvärden och securitas (de är dom som kör störningsjouren) men ingen tar migpå allvar.

Ska absolut spela in nästa gång, tack för tipset :)

Annons:
Sagalilla
8/1/12, 1:29 AM
#14

Hur går det #anonym ?

Hoppas att ni kommit på någon lösning och att du slipper fler hot från din granne!

[LejonTjejen]
8/6/12, 9:32 PM
#15

Poliser börjar bry sig lite mindre en det. GÅ till poliserna själv och prata allvarligt med dom för den killen är inte normal! Har han suttit inne förr eller ? Besöksförbud eller vad det heter ? Hoppast du får hjälp :)

Upp till toppen
Annons: