Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1149 ggr
Sagalilla
6/22/12, 2:34 AM

SÄGA ifrån

det som jag också har dåligt samvete är att jag blev arg på honom en gång och sa att han var en idiot och så och det var dumt av mig, men jag var så arg på honom för att han ahde ignorerat mig och gjorde slut på tel och allt kändes så respektlöst. Så till slut fick jag ett utbrott.

Sen bad jag om ursäkt för att jag skrivit idiot och sånt till honom, för jag skämdes för det, för även om man blir arg så behöver man ju inte säga eller skriva elaka saker.

Men han kan bara inte förlåta mig, jag har sagt förlåt och förklarat varför jag blev arg och att ja va sårad och ledsen och att de va därför det kom ur mig dumma saker. Men han fortsätter säga att ja inte e frisk i huvudet. Så tog han inte bort mig från fb så frågade jag om han ville ha kvar mig på fb, då skrev han bara att han ville inte ens lägga så mycket tid på mig att han ens ville lägga tid på att ta bort mig från facebook och sen skrev ha n att han låg inne på sjukhus, så loggade han bara ut. Det finns liksom ingen nåd, jag har bett om ursäkt och jag förstår inte vad detta handlar om.

Är det kontrollbeteende?

Han borde veta att han gör mig ledsen och orolig.

Jag hade rätt att bli arg på honom efter den behandlingen ja fått.

men nu skall jag strafffas för att jag blev arg och sa ifrån en enda gång och jag vet inte hur jag mer skall göra än att säga förlåt och förklara mig.

är jag en oempatisk människa? e ja en hemsk person eftersonm han inte vill ha me mig att göra och tycker jag förtjänar att ha dåligt samvete, vara orolig och ledsen.

Vad skall jag göra för att kunna släppa detta?

Ja vet de inte e mitt fel, men ändå känns det som de e de och de känns som jag är en hemsk oempatisk svinig människa som e sjuk i huvet.

varför går saker och ting inte att rätta till och varför vill vissa människor inte bli sams och varför kan inte vissa ta att man får reaktioner som att bli arg om någon gör nåt fel emot en och då måste ju det förlåtas….

vem vill va osams?

Ja vill va sams med alla och vän me alla:(

Annons:
[dagdrommarn]
6/23/12, 8:27 PM
#1

Detta inlägget skulle jag kunna ha skrivit för 2år sedan, sicken flashback det gav=P Jag vet ju inte hela eran historia men man anar ju att du har varit undertryckt i erat förhållande. Du tar på dig skulden och går runt och mår dåligt över att du för en gång skull sa ifrån, det visar ju bara vart han har dig. Tror du han har den minsta ångerst över hur orespektfullt han har behandlat dig?

Jag förstår verkligen inte njutningen som dessa killar verkar få ut av att manipulera och trycka ner en så att dom kan styra en som en sån där docka i trådar. fråga honom om han drömde om att ha en egen muppetshow som liten=P Nej egentligen borde du bara vara lika nonchalant och kall mot honom som han är mot dig. Det är väldigt jobbigt men det som kan hjälpa är att punktera upp olika händelser på ett papper. händelser där du vet att du blivit orättvist behandlat. fråga dig hur du hade reagerat om en tjejkompis kom till dig och berättade att hennes kille hade gjort detta mot henne.hade du inte blivit fly förbannad på denna killen då?

Sen kan man ju fundera över varför man dras till såna här killar?Har du någonsin kännt en skön känsla av att bli behandlat dåligt?Ja det har jag, ibland kan jag önska att min nuvarande supersnälla kille bara ska bli fly förbannad på mig. förstår inte varför men det problemet ligger hos en själv som man måste arbeta bort.

nu känner jag att jag börjar skriva lite osammanhängande så till din fråga. Kan bara ge svar vad jag tror utav ditt inlägg. Jaa det låter sm ett kontrollbehovsbeteende från hans sida. Tänk på att han säkert gottar sig och  räknar med att du ska sitta och må dåligt över en reaktion som du hade all rätt till att avreagera. jag tror inte han sitter och har den minsta ångerst över sitt beteende. bästa hämnden är att visa sig starkare än de men det tar ju en tid att inse detta och vilja släppa taget.

Men tänk verkligen efter detta kan vara din chans ut, ta den och gå vidare!!

[dagdrommarn]
6/23/12, 8:32 PM
#2

p.s ta bort honom från facebook så du inte kan klicka inte på hans sida!Det är beroende framkallande fast man vet att man inte borde=P

sen kan du inte vara sams med alla,no no…du får ge ditt goa hjärta till de som förtjänar det för det finns allt för många hjärtlösa idioter i detta samhället.kram på dig=)

ceccie
6/30/12, 8:30 PM
#3

Jag känner igen det där också

Sagalilla
7/8/12, 12:35 AM
#4

tack dagdromarn! ja tog bort honom från facebook och hoppas att ja snart ska bli hel igen :) dom med kontrollbeteende brukar verka väldigt säkra på allt, jag är en sä osäker person ovh jag tror ja finner nån slags trygghet i att andra e säkra. men i detta fallet blir säkerheten mardrömmen för mig. en kille som är trygg i sig själv och lugn, plus har jämställdhet´ssyn och empati. de vill vi ha :) men ja ska inte söka nu, utan ja vill bli stark igen, bättre att stå ut ensam och gå igenom sin egen smärta först. ja vill ju att min framtida drömprins skall få en hel saga, inte bara en halv :P tusen tack för ert stöd!

Upp till toppen
Annons: