Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 3286 ggr
Tonelisa
5/17/12, 11:57 PM

Mitt ex samarbetar inte med mig!!!

Fick höra i dag om att mitt ex åkt utomlands Han har lämnat mina två barn hos hans syster Utan min tillåtelse. Jag visste inget om detta. Hans syster manipulerar barnen och mitt ex med. Dom säger till barnen att jag lämnat dom. Och att jag inte Är en bra mamma. Så jag ringde soc i dag. Hoppas att soc tror på mig…

Annons:
Tonelisa
5/18/12, 12:00 AM
#1

Jag vet inte vad jag ska göra:(((((((( Jag har panik. Är så orolig!!!!!!!

Tonelisa
5/18/12, 12:12 AM
#2

Hans syster lär barnen att dom skA säga Att jag slår dom o att dom är rädda för mig Jag lever för mina barn. Jag har aldrig rört mina barn O skulle aldrig göra det. Jag älskar dom!!

Mirjami-78
5/18/12, 11:03 AM
#3

Sanningen kommer komma fram i slutändan så tycker inte att du skall oroa dig. Soc. kommer nog kunna se vad som är "vuxnas" ord och vad som är barnens ord. Det är hemskt när det blir så att ens barn hamnar i kläm, men barn har rätt till sina föräldrar vilket innebär att man kommer se barnens rätt att kunna få träffa både sin mamma och pappa även om man inte lever tillsammans.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Tonelisa
5/19/12, 1:08 AM
#4

Men han har väl ingen rätt att lämna barnen Hos hans syster utan att jag vet om det. Bara åka till ett annat land Det är väll olagligt. Jag som förälder blir ju orolig. Hur ska jag samarbeta med denna sjuka människa. När han inte svarar på meddelanden jag skickar och inte på telefonsamtalen, han låter barnen ta den åt honom när han vet att det är jag som ringer. Han har inte pratat med mig sen den 30 Januari 2012. Han har sagt till lärarna att pojken ska på läger, han lär min son att ljuga min pojk sa det samma till mig att han skulle på läger. Allt var lögn. Pappan skulle utomlands så han lämnade barnen hos hans syster. Mina barn missa mycket i skolan pga denna mannens beteende. Vad tror ni kan man få ensam vårdnad när pappan beter sig som han gör????????

Tonelisa
5/19/12, 1:13 AM
#5

Mirjami jag hoppas verkligen att sanningen kommer fram. Men det blir svårt för han manipulerar allt o alla. Tack för ditt stöd:))

Mirjami-78
5/20/12, 11:43 AM
#6

Jag vet hur det är när de försöker och manipulerar. Jag skulle råda dig att ta kontakt med fam.rätten om du ni inte redan har kontakt med dem. Berätta allt du vet och även påpeka att barnen måste ju gå i skolan. Det är alltid barnens bässta man skall tänka på. Har ni delad vårdnad i nuläget?? Då är jag tveksam om han kan lämna bara barnen hos sin syster utan att frågat dig.Obestämd I de sammanhangnet att han reser utomlans. Barnen får han inte ta med sig utomlands om du inte har godkännt det och passen kan han inte få ut om ni har delad vårdnad och du inte har skrivit på gällande passen.

Det bässta är ju att man får ensam vårdnad vilket är inte enkelt. Är han dömd för något sedan tidigare?? Har du anmält honnom?? Allt sådant kan ha betydelse om man hamnar i vårdnadstvist. Hur gamla är barnen??

Min ex vågar inte gå till fam.rätten. Jag har påtalat detta flera gånger och desutom har han inte träffat sin son på ca två år. Förra sommaren medelade en vän till han direkt när vi råkade vara i samma område. Han ringde och skickade sms men jag svarade inte. Min ex har inte rent mjöl i påsen och han försöker då komma undan med detta genom att säga till mig att vi själva skall komma överens gällande umgänget vilket jag vägrar då han har problem med alkoholen. Jag har varit väldigt tydlig mot han och talat om att jag INTE litar på han eftersom han har ljugit, stulit och misshandlat. Detta säger jag rakt ut till han för jag är inte rädd för han. Det enda jag är i mellan är att jag kan vara väldig arg över att någon annan kan behandla en annan människa på de sättet som han har gjort mot mig. Det jag brukar även tala om för han är att han kommer få igen för det han har gjort. Det säger jag till han då han börjar beklaga sig att han inte har gud på sin sida osv. Sen säger jag även till han att gud ser allt du gör. Du har inte varit sköttsam….Varför skulle han då hjälpa dig?? Du har inte behandlat din medmänniska ok varför skulle han se och hjälpa dig då?? Ja då blir han mycket tyst……och vet inte vad han skall säga. Sen är han inte troende men i dessa fallen vill han höjja sig själv upp i skyarna…och faller väldigt fort. då jag börjar argumentera. Vissa människor verkar vara så ego att de inte kan se sina fel och brister….Kan inte se att de var de som slog m.m

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Ratlings
5/21/12, 7:59 PM
#7

Som tidigare sagt så kommer sanningen alltid fram ändå. Rör han barnen? 
Kolla med fam.rätten och se vad dom kan göra, och hoppas det löser sig!

// Lise
When nothing goes right, go left!

Tonelisa
5/22/12, 1:01 AM
#8

Fick höra i dag att han ska va borta i fem dagar till. Då blir det nästan två veckor Barnen är hjärntvättade av hans syster, barnen är jätte agressiva när jag pratar med dom. Har ringt alla möjliga men får ingen hjälp, Jag vill att någon ska följa med mig till hans syster för att hämta barnen Barnen är i södertälje jag i skövde, det tar fyra timmar dit. Jag vill hämta barnen men systern har sett till att dom inte ska tycka om mig. Dom kommer att vägra följa med, barnen är 15, 9 år. Vad ska jag ta mig till!!!!!!!!! Polisen måste väll kunna hjälpa till tycker jag. Det är ju som en kidnappning…

Mirjami-78
5/26/12, 1:22 AM
#9

Har du varit i kontakt med fam.rätten?? Socialtjänsten?? Om ni har delad vårdnad tycker man att han inte skall kunna göra det han har gjort.

Stå på dig och försök att hålla dig lung och försök att ta reda på så mycket du kan ang. vad som gäller. Vet att det är inte enkelt  och man försöker tänka på sina barns bässta.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Tonelisa
5/27/12, 10:36 PM
#10

Hej Mirjami Jag har tagit kontakt med soc och familjerätten. Ska dit på samtal men vet inte när än, jag väntar på att få en tid, hoppas att det inte dröjer allt för länge att få komma till familjerätten,

Mirjami-78
5/28/12, 11:52 PM
#11

Jag håller tummarna att det går fort. Det är bra att du har agerat. De kan alla regler m.m så det skall kunna hjälpa en. Jag hoppas att de gör det. Stå på dig även om det kommer vara tufft.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ceccie
6/2/12, 9:39 PM
#12

Jag tror du har stor chans och få ensam vårdnad. Man beter sig inte som han gör

Tonelisa
6/3/12, 1:26 AM
#13

Det hoppas jag verkligen att jag får ceccie:)))

Annons:
Upp till toppen
Annons: