Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1757 ggr
Tonelisa
2012-01-31 18:58

Nu har jag flyttat!!!

I måndags fick jag nog jag tog min väska och flyttade hem till syrran som bor 9 mil bort…barnen ville inte följa med mig…jag hoppas att dom ska komma till mig!

Annons:
AnnaMariaK
2012-01-31 23:38
#1

Lycka till med ditt nya liv!

Tonelisa
2012-02-01 10:38
#2

Tack:))) Men vad jag saknar mina barn!!!

AnnaMariaK
2012-02-01 18:50
#3

Har Du möjlighet att underhålla kontakten med barnen trots att Du bor borta?

Tonelisa
2012-02-01 19:42
#4

Jag hade inget val kunnde inte skaffa en lägenhet nära barnen pga att jag inte har någon fast tjänst. Han bad mig att dra att han inte behövde en städerska hemma, kallar mig för idiot, dum i huvudet,fet,ful ja och mycket mer jag stog inte ut har varit gift i 17 år med denna mannen,,som psykiskt misshandlat mig i så många år.. jag ska försöka få tag i en advokat så att jag får ensam vårdnad pga att han är alkoholist med!  jag har bara bott här i ca 2 veckor men ska åka varje fredag för att träffa barnen och ta med dom hit över helgen om dom vill komma jag vill inte tvinga dem,,,

Hawknestgrove
2012-02-02 11:59
#5

Jättebra. HUR stora är barnen? ÄR de 12 år så har de ju möjlighet att välja själva.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tonelisa
2012-02-02 19:00
#6

Hej Hawknestgrov dem är 16. 14 och 10 år…Kram på dig

Annons:
Hawknestgrove
2012-02-05 18:07
#7

Ok, då blir det bara den yngsta som det kan bli bråk om. De andra två har ju rätt att bestämma till stor del själva.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[trollskogen]
2012-02-12 22:46
#8

Jag avundas dej ditt mod ..

Kan du berätta hur det känns just nu för dej ?

Är du jättelättad? Ängslig? Glad? Feg?  Hur känns det lixom att vara fri?

Tonelisa
2012-02-13 14:07
#9

Hej trollskogen, Jag kan säga att det är de BÄSTA jag gjort ångrat bara att jag inte lämnat nästet tidigare.  Men jag saknar barnen dom vill ju bo kvar hos pappan.

Men mitt LIV måste gå vidare, jag måste känna mig fri o det gör jag nu!!!

Jag tror att alla människor har mod,, man måste bara ha villjan..

Stor kram till dig:))

Hawknestgrove
2012-02-13 22:29
#10

Vad skönt…. MEn som sagt, du har ju rätt att umgås med dina barn ändå. OCh kvalitetstid är ju mer viktigt än kvantitet

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2012-02-22 01:07
#11

Jag tycker att du är stark som har gett dig iväg. Man skall inte ta emot vad som helst….Det skulle inte den heller göra som behandlar en illa, utan då skulle det vara ett himla liv. Vet för har själv levt i ett helvete en gång i tiden. Gav man igen så var det ett himla liv……

Jag hoppas att det skall ordna sig med gällande barnen. Tur att de ändå är soppas stora.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

yvonnel
2012-02-22 01:25
#12

Det kan ju inte ha passerat utan att barnen har hört och sett all denna tortyr du varit utsatt för. Dina barn är säkert skrämda och vågar inte stå upp emot den sortens pappa som kanske faktiskt hotar dem.

När mina föräldrar skildes (för mer än 50 år sedan) så var vi 3 halvvuxna som själva kunde bestämma och så lillebror som fick lida pga soc. som inte kunde eller ville göra sitt jobb.

Jag hoppas att dina barn får hjälp att komma därifrån till en friskare uppväxmiljö.

Upp till toppen
Annons: