Annons:
Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 1558 ggr
Searchingmoonwolf
12/22/11, 7:37 PM

Hur berätta min bror?

Jag har nu fått höra det från så många olika platser och människor att jag borde berätta åt min bror om övergreppet. Eftersom jag inte är säker på om något liknande hänt honom och/eller om han vet något om detta. Jag vill berätta för honom på något sätt om övergreppet, eftersom han ska bli pappa i januari-februari.

Jag vet inte ens hur jag ska ringa honom. Vi är inte nära längre (sedan han träffade sin fru, typ fem år nu). Min vän som jag pratade med i dag föreslog att jag kunde berätta för honom att jag har något riktigt viktigt (om våra föräldrar) att prata om. Jag vet inte riktigt vilken anledning jag skulle berätta, eftersom han skulle vara så orolig att det har hänt något med våra föräldrar. Och då är problemet att få honom att komma till mig, eftersom de inte bor så nära mig … Hmm …
Sen vet jag inte om jag bara ska prata med min bror ensam eller ska jag prata med både min bror och hans fru tillsammans. Vad gör jag om min bror förnekar övergreppet..  Är det då bättre att hustrun är på plats när jag berättar, eftersom hon är blivande modern (även om vi inte kommer överens annars…).

Några förslag?

KRAM!!

Annons:
Sagalilla
12/25/11, 11:30 PM
#1

Gör det som känns bäst för dig!

Känner du hans fru väl och har förtroende för henne, så kan du ju berätta för båda. Åk och hälsa på dom och berätta när det känns som rätt läge.

Fundera på varför du vill berätta för honom, vilket syfte? Har du anmält övergreppet? om inte är det väldigt viktigt att du gör detta. Hoppas din bror kan vara till stöd för dig!

kram!

Upp till toppen
Annons: