Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 3477 ggr
Anonym
Anonym
12/2/11, 12:28 AM

Bevis?

Hur bevisar man att någon "misshandlar en psykiskt"?

Ex. Sopor under min säng. En påse gammal hundskit också. Kritisera mig hela tiden tills jag får utbrott och bli aggressiv. Förnedrar en. Snackar skit om mig till resten av familjen som inte vill höra, till och med hans vänner och jobbkompisar. Hota att kasta ut djuren.

Det har gått så långt att jag kastar allt på han som jag har i närheten, mat, vatten, bestik osv och jag har slagit han hårt i bröstet.

Och hur fan flyttar man ut? Går på soc, väntar på lägenhet, kan inte flytta till barack pga alla djur jag äger.

Hur anmäler man detta och bevisar det? Förr var det värre, jag fick en lampa på huvudet för jag skrek och flippade ut. Polisen kom och han var vän med denna personen och nekade allt som vi sa, dem lyssnade inte utan avbrött. Vi var livrädda, hela familjen. Jag hade en bula på huvudet och ville att polisen skulle känna på den, men han vägrade. Jag anmälde polisen och han som kastade lampan på mig, inte ett skit hände. En av poliserna har kommit till oss 3 gånger och dem bara skiter i oss, när dem satt i köket så satt dem och typ pilade på sina naglar, hälsade på vovven och suckade och ville bara därifrån. Monstret var kvar i huset, full och övertrevlig mot polisen, försökte bjuda på kaffe. Han hotade mig framför polisen. Jag pekade på han och tittade på polisen och sa "Där ser ni!!" men dem bara "jaja och gick."

Jag är rädd att jag ska få sånt jävla utbrott och skada han mer än vad jag vill, jag vill mycket just nu men jag tror jag skulle ångra mig. Och då är det jag som är den dåliga människan och skulle få sitta i fängelset och lida.
Men det kanske är värt det? Jag har sån lust att springa upp och hämnas. Men jag har redan bestämt mig vad jag ska göra, när jag flyttat ska jag gå in i huset när han inte är hemma och stöka ner hela huset. Han förtjänar det verkligen, och jag skiter i om jag sjunker i hans nivå.

Annons:
Anonym
Anonym
12/2/11, 12:33 AM
#1

Och en gång skulle han ta livet av sig, vi ringde polisen och berättade allt. Samma människa och ett gäng poliser, "Äntligen tar dem in honom" tänkte vi. Jag och min gravida syster pratade med polisen och berättade allt, och berättade vad han kommer säga. "Jag ska bara jobba lite ch sen ska jag gå och lägga mig och upp och jobba imorgon." Polisen gick till honom, sen kom hon tillbaka och sa exakt som vi visste pappa skulle säga till dem. Nästa dag ligger han medvetslös i sängen och ambulansen kom och hämtade honom. Försökte väcka honom, slog han i ansiktet, sparkade i sängen och fortsatte slå han tills personalen sa till mig.

Jag är så jävla trött på att springa efter han och skydda honom från sig själv. Han har börjat göra rep, äkta rep som man hänger sig i och hänger i sitt sovrum och matförådet, trodde det var någon sexleksak först men nja.

Sagalilla
12/2/11, 4:56 PM
#2

Du måste bort ifrån denna man omgående. Du kan inte hjälpa en människa som är såpass psykiskt sjuk. Han måste själv ta beslutet att söka hjälp. Kanske han inser att han verkligen behöver hjälp om du lämnar honom. Du måste tänka på dig och ditt bästa och din överlevnad. Det är otroligt farligt att leva med en så sjuk människa och du har det alldeles för tungt. Har du ingen kompis du kan flytta in hos tillfälligt omgående, eller släkting, familj? bara till soc hittat en boendelösning för dig. och så måste du vara på dom som attan så dom verkligen förstår att det är brottom!! du måste därifrån genast för att rädda ditt liv!!!! <3 om jag hade haft en vän i din situation hade jag utan tvekan tagit hem henne till mig. Kram sagalilla

Anonym
Anonym
12/2/11, 11:37 PM
#3

#2 Nja tyvärr, har en massa djur som ingen vill ha med sig och dem säger att jag ska lämna dem i huset men det vägrar jag. Soc kan bara anordna boende för mig, inte mina djur och jag känner ingen som vill/kan passa djuren.

Däremot har jag sökt lägenhet nydligen och ska prata med ägarna, och berätta hur det ligger till och hoppas på att jag får gå före i kön.

:)

Sagalilla
12/4/11, 12:20 AM
#4

jag håller tummarna!

Hawknestgrove
12/4/11, 5:10 PM
#5

vems bostad är det? Väldigt viktigt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anonym
Anonym
12/5/11, 1:32 AM
#6

#5 Vad menar du? Jag bor hos förälder…

Annons:
ElinaPersson
12/6/11, 8:49 PM
#7

Vad jag förstog amså är det din pappa som håller på såhär? Då han är en fara så känns det nästan nädvändigt att dom plockar in han :S

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Anonym
Anonym
12/6/11, 10:23 PM
#8

Japp, men poliserna gör inte ett skit. Har allafall fått en lägenhet nu!! :D

Searchingmoonwolf
12/9/11, 7:21 PM
#9

Kram på dig! Har du hunnit/kunnat flytta ren?

Anonym
Anonym
12/9/11, 11:14 PM
#10

#9 Kan flytta runt jul :) Han har sin någorlunda "normala" period nu allafall..

Searchingmoonwolf
12/10/11, 11:30 AM
#11

#10 Va skönt då. Så några veckor till och sen lite lugnare, får vi hoppas på. =o) Skönt oxå att det är en sk. lugn period just nu då.. hoppas det håller i sig tills du flyttar, så att det inte blir krångel just då. KRAM!!

Anonym
Anonym
12/10/11, 1:32 PM
#12

Det blir nog sådär … hänt en annan privat sak men har inte med mig att göra och det gör han nog lite förtvivlad och gör att han dricker, men då kommer han inte vara arg på mig allafall

Searchingmoonwolf
12/10/11, 2:25 PM
#13

Ahaa. Håller tummarna för att han inte låter det gå utöver dig i nåt skede. Och… att du orkar så länge tills du ska flytta. KRAM på dig!

Annons:
Mirjami-78
12/10/11, 4:25 PM
#14

Hoppas att det löser sig. Ibland kan det vara en markering att man flyttar till något eget och en ny början för en.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Searchingmoonwolf
12/10/11, 6:15 PM
#15

Ha dock i bakhuvudet tanken om att detta bara är början. Det kan kännas hur lätt som helst just nu att flytta, men när det kommer till kritan och du ska flytta/du har flyttat så kan det komma alla möjliga olika känslor, dåliga och bra. Vill vara ärlig och varna dig, att allting inte kommer kanske att vara dans på rosor i början. Med tiden kommer dock att bli lättare och du kommer även att bli starkare! Stå på dig! KRAM!!!

yvonnel
12/11/11, 1:24 AM
#16

Det verkar som om du berättar om en pappa som genom drickandet förstör sina barns barndom och hela deras liv genom det.

Flytta ut därifrån det s.k. hemmet om du kan, du behöver tryggheten att kunna låsa din egen dörr.

Att kunna bestämma vem som utöver dig själv som får vara där.

Hawknestgrove
12/11/11, 12:20 PM
#17

ja, du bör sticka så fort du nånsin kan ifrån ett sånt hem. och tar polisden inte dig på allvar, så får du hota med att anmäla detta till andra myndigheter, eventuellt soc. Ingen ska behöva lida av att bo under samma tak som någon som super och låter andra fara illa.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anonym
Anonym
12/11/11, 2:14 PM
#18

#17 Vi anmälde polisen, och alla syskonen skulle till något förhör men alla mådde så dåligt så ingen gick >.< Jag tror att Media är mer skrämmande för dem

Mirjami-78
12/11/11, 2:25 PM
#19

Kan förstå att ni inte hade orken….Jag hoppas att du snart får ett eget boende så att du sedan kan påbörja dit eget liv i en egen bostad och kanske även få hjälp med det du har fått gå igenom. Det kommer inte vara enkelt men man får ta sig frammot i små steg.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
12/11/11, 4:22 PM
#20

ja det där tappade sugar syndromet är  väl det farligaste vi har……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: