Annons:
Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 1722 ggr
Searchingmoonwolf
2011-11-27 16:16

Rädd att ha åsikter

Jag är så rädd att skriva inlägg och/eller ge svar på forumet, för jag är så rädd att bli missförstådd. Är det kanske nåt vi alla har i nån form gemensamt, att vårt självförtronde är så lågt eller ens nåt. Rynkar på näsan Och är rädd att inte komma med några bra kommentarer/råd.

KRAM!

Annons:
Lumos1
2011-11-27 18:03
#1

åh herregud vad jag känner igen mig.tårarna bara börjar strömma ner nu..så som du skriver är klart hur jag känner…

blir så osäker ibland när jag skriver, känner ibland att jag kanske borde ha formulerat mig annorlunda eller skrivigt si eller så istället, att många andra lägger in bättre råd eller att inte mina räknas..även om man sitter inne med rätt kunskap.

Har inte kännt så här i detta forum dock:)!Är väldigt djurintresserad men inne på djur sidorna känner jag defenitivt så!

kram på dig

Sagalilla
2011-11-29 00:28
#2

Många här har dåligt självförtroende här och låg självkänsla. vi känner igen oss i varandra och skriver från våra hjärtan. Det är ett oerhört stöd vad ni än skriver. De e så bra när andra skriver här och delar med sig, vad det än är.

Kärlek till er alla!

kramar

Anonym21
2011-11-29 01:19
#3

Många på dom djursidorna skriver elaka saker.. men det är ingenting att bry sig om. Tråkigt bara att det ska få vara så.

Men här tycker jag att det ska vara självklart att man får skriva vad man känner och tänker. Tror inte det är någon som skulle skriva något elakt här.

Fortsätt skriva vad ni tycker och tänker! Kram!

Miiiz
2011-11-29 13:50
#4

känner också igen mig i detta, är alltid rädd att kan jag skriva såhär eller tror någon att jag menar elak eller mallit eller liknande. Ofats skriver jag om samma inlägg ett par gånger.

Men numera så har jag kunnat skriva lite mera fritt med allting, har märkt att det är många som ser poängen i vad jag vill säga och inte misstolkar det. Och ofta om dom inte förstår vad man menar så skriver dom, Menar du såhär??

Men sen måste jag nog ta en reminder eftersom inläggen man skriver inte går att tas bort så läs igenom vad man skriver innan man skickar det och läs igenom det som ni tänker svara till (ifall det är ett svar eller fråga)

För man kan ju ha missa någonting, ibland har man sett sådana som skrivit en kommentar men som ha dom skrivit en till under som det står att man skall inte bry sig om den förra eftersom dom missade en viktig del i texten..Som helt simpelt kan vara ex. ordet "inte" ^^

Börja skriva mera om vad du tycker, tänker och har erfarenhet av du kommer troligen att hjälpa någon annan. Alla har vi olika efrfarenheter här i livet :)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Searchingmoonwolf
2011-12-10 19:24
#5

#1 Tackar för din ärlighet! *hjärta* Visst har du så rätt i vad du säger. Därför har jag inte ännu vågat mig ens på nåt djurforum. Där är åsikterna så jätte splittrade och kan vara myki "hårda och så". Allmänt sagt. Vet inte hur det är på ifokus-sidorna. Har inte kollat så noga ännu.

Varför ska vi va så rädda för att få kommentarer tillbaka.. så klart är det alltid tänkt att de ska vara negativa och kritik, istället för att tänka att vi kan hjälpa nån med våra kommentarer och/eller inlägg. Varför inte stötta varandra här inne så vi vågar börja stå på oss!!

#2 Du skrev det juh, det jag just skrev - att genom att dela med oss vad vi varit med om, tycker och känner så kan vi hjälpa andra och varandra. Jag vill åtminstone tänka att vi här inne är här för att få stöd och för att kunna stötta andra (tex genom att läsa igenom ett inlägg).

#3 Erkänner!! Jag skriver oxå om ett antal (!) gånger innan jag postar inlägget. tihii. Skrattande Och… som du säger, de som inte förstår måste vi inte bry oss om, och om de vill förstå så frågar de i så fall. KRAM!!!

Upp till toppen
Annons: