Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 2643 ggr
[Bibbo]
2011-11-07 21:40

Min mamma har börjat bli konstig...

Jag har läst era forum och detta som är os mig är INGET jämnfört med er , men ändå.

Min mamma har nog fått dåliga dagar i jobbet eller något för när hon kommer hem är hon jätte arg.I går drog hon mig i håret och slog mig och slängde in mig i rummet och sa att jag skulle städa det.Precis nu för fem minuter sedan slog hon mig och drog mitt hår hårt och flera gånger , det gör fortfarande ont.Och det gjorde hon för jag hade ett glas som jag inte lämmnade tillbaka…

Hon är ju helt sjuk i huvudet….

Annons:
[Noriisen]
2011-11-07 21:44
#1

men oj vad konstigt hon kan ju inte bara göra sådär Förvånad!

Var\är hon alkohol påverkad?

isafisa
2011-11-07 21:46
#2

Oj då :S Låter ju inte alls kul!  Jag har absolut ingen erfarenhet, men om jag var du skulle jag prata med henne när hon inte är på dåligt humör och säga ifrån att du inte tycker att det var rätt att göra så. Är inte lätt att säga ifrån men kan tänka mig att det borde ge henne en tankeställare. Alternativt ta kontakt med någon utifrån, någon kurator på skolan eller liknande.

Huvudsaken tycker jag är att inte låta det fortsätta, du förtjänar inte det.

Jag kan på ett sätt "förstå" henne, men man ska inte låta det gå ut över sina barn om man har dåliga dagar eller liknande. Jag har själv hund och kan ibland vara lite för hård när jag är på dåligt humör, men man måste helt enkelt lära sig att få ut det på annat håll.

[Bibbo]
2011-11-07 21:46
#3

#1 Nej , vi är muslimer och dricker inte hon var bara  på dåligt humör och det måste gå ut på någon ju…

[Noriisen]
2011-11-07 21:49
#4

#3 Prata med henne säg åt henne , slå tillbaks!Obestämd det skulle jag gjort iallafall om du är oskyldig varför ska hon ha rätt att slå dig bara sådär

[Bibbo]
2011-11-07 21:52
#5

Asså om man tänker efter är jag bara ett litet barn som är 12 år hon borde fatta lite bättre , har låst in mig på mitt rum och har ont jag vill inte gå ut kkan lika gärna bara sitta här inne och gråta.

Moa-16
2011-11-07 22:02
#6

#4 Slå tillbaka? Det var väl ett väldigt dumt råd. TS ska naturligtvis inte behöva stå ut med att bli misshandlad av sin mamma.

Ta kontakt med någon vuxen du litar på, någon från skolan kanske? Dom har skyldighet att hjälpa dig. Din mamma kommer förmodligen också få hjälp då. Lycka till!

Annons:
[Noriisen]
2011-11-08 10:12
#7

#6 Nej det är det alls inte. Pågår detta länge kommer han\hon vilja ge igen särkilt när han\hon får vingar och blir äldre då händer det jag kan nästan lova dig det, han\hon måste faktiskt sätta stopp för det hon förstör hans \ hennes liv om det upprepas.

om det var min morsa skulle jag slagit henne eller gått till socialen.

Moa-16
2011-11-08 13:31
#8

#7 Vad sjutton pratar du om? Du tycker alltså på allvar att hon ska slå sin mamma? Tror du det hjälper? Det är fel att slå någon, det löser inget. Mamman är förmodligen också starkare än 12 åringen. Det är självklart att hon inte ska behöva leva så, som sagt, hon ska ta kontakt med någon vuxen.

[Noriisen]
2011-11-08 14:55
#9

#8 Ja de tycker jag. Ja o det hjälper hon får ut sina frustraktioner , håller faktiskt med dig oxå att det inte löser ngt det gör det faktiskt inte , Men hon mår bättre ett tag iallafall

Moa-16
2011-11-08 15:39
#10

#9 Det tror jag verkligen inte hon kommer göra, tvärt om. Då gör hon ju precis som sin mamma, det är fel att ta ut sin frustration på en annan människa. Det finns så många bättre sätt…

[Bibbo]
2011-11-08 18:23
#11

#8 Jag kommer inte att slå tillbaka , men jag är stark det kan jag säga så jag är starkare än henne men det sista jag kommer göra är att slå tillbaka…

[Noriisen]
2011-11-08 18:27
#12

#11 har du testat att snacka med henne`? =)

[Bibbo]
2011-11-08 18:32
#13

#12 Nej , jag ville inte.

Annons:
[Noriisen]
2011-11-08 19:12
#14

#13 vill du inte göra ngt alls? =O ddet är ju hemskt det hon gör mot dig.

[Bibbo]
2011-11-08 19:23
#15

#14 Skit i jag får väll bli en starkare person eller något…

Hawknestgrove
2011-11-08 19:40
#16

du får säga åt henne, att Ok, du har kanske missat att städa ditt rum, det ska du göra. HAde du varit min unge, så hade du inte fått låta bli att städa men jag hade bara dragit in månadspengen och hotat med att slänga allt som var stökigt.Men säg åt henne, nu kanske jag är fördomsfull, det är olagligt att slå barn i Sverige och att låsa in sina barn. hota med att anmäla henne om hon fortsätter. Barnmisshandel och olaga frihetsberövande. OCh FNkonventionen, den borde din mamma läsa….Du med. BRIS, ta kontakt med dem. Det kan du göra via nätet.

http://www.barnensraddningsark.com/fn-barnkonvention.shtml

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-11-08 19:49
#17

här har du barnkonventionen i korthet

Artikel 1
Alla barn i hela världen under 18 år har dessa rättigheter

Artikel 2
Alla barn är lika mycket värda.
Alla barn har samma rättigheter. Ingen får diskrimineras.
Du får inte behandlas annorlunda på grund av ditt utseende, din hudfärg, ditt kön, ditt språk, din religion och dina åsikter

Artikel 3
De som bestämmer om sådant som gäller barn ska först och främst tänka på vad som är bäst för barnet.

Artikel 6
Du har rätt att överleva och att utvecklas.

Artikel 7
Du har rätt till ett namn och en nationalitet.

Artikel 9
Du har rätt att vara med dina föräldrar, om det inte skulle vara dåligt för dig.
Du har rätt att växa upp hos dina föräldrar. Om det är möjligt.

Artikel 12-15
Alla barn har rätt att säga vad de tycker. Barn ska tillfrågas. Dina åsikter ska respekteras i alla beslut som rör dig; hemma, i skolan, hos myndigheter och domstolar.

Artikel 18
Båda dina föräldrar har gemensamt ansvaret för din uppfostran och utveckling. De ska alltid först tänka på ditt bästa.

Artikel 19
Du har rätt att skyddas mot alla former av våld, mot vanvård, misshandel och övergrepp. Du ska inte bli utnyttjad av dina föräldrar eller andra vårdnadshavare.

Artikel 20-21
Du som berövats din familj, ska ha rätt att få omvårdnad.

Artikel 22
Om du har tvingats fly från ditt hemland har du samma rättigheter som alla andra barn i det nya landet. Om du har flytt ensam ska du få speciellt stöd och hjälp. Om det är möjligt ska du återförenas med din familj.

Artikel 23
Varje barn har rätt till ett bra liv. Om du har ett handikapp, har du rätt till extra stöd och hjälp.

Artikel 24
Om du blir sjuk har du rätt att få all den hjälp och vård du behöver.

Artikel 28-29
Du har rätt till att gå i skolan och lära dig sådant som är viktigt att kunna, t ex respekt för mänskliga rättigheter och respekt för andra kulturer.

Artikel 30
Varje barns tankar och tro ska respekteras. Du som tillhör en minoritet har rätt till ditt eget språk, din egen kultur och din egen tro.

Artikel 31
Du har rätt till lek, vila och fritid och att leva i en bra miljö.

Artikel 32
Du får inte tvingats till skadligt arbete som skadar eller hindrar din skolgång och din hälsa.

Artikel 34
Du får inte utsättas för övergrepp eller tvingas till prostitution. Om du behandlas illa ska du få skydd och hjälp.

Artikel 35
Ingen har rätt att kidnappa eller sälja dig.

Artikel 37
Du får inte bli straffad på ett grymt och skadligt sätt.

Artikel 38
Du får inte bli värvad som soldat och delta i väpnad konflikt.

Artikel 42
Alla barn och vuxna ska känna till barnkonventionen. Du har rätt att få information och kunskap om dina rättigheter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Noriisen]
2011-11-08 21:10
#18

Men hon verkar inte vilja göra ngt åt det.

Hawknestgrove
2011-11-09 17:06
#19

Då kan man vi inte göra mer. Hoppas hon läser i alla fall och att något fastnar.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Noriisen]
2011-11-09 17:41
#20

Ja hoppade det! =) för detta är så synd att vissa ska behöva uppleva en sådan barndom!

Annons:
[Bibbo]
2011-11-09 20:00
#21

Asså bara så ni vet finns jag och kan läsa ea taskiga kommentarer -.-

Moa-16
2011-11-09 20:12
#22

#21 Det är ingen här som har skrivit taskiga kommentarer.

[Bibbo]
2011-11-09 20:13
#23

#22 Enligt mig är det….

[Bibbo]
2011-11-09 20:13
#24

#22 Enligt mig är det….

Moa-16
2011-11-09 20:17
#25

#24 Men det finns inga taskiga kommentarer, vi försöker liksom hjälpa dig.

[Bibbo]
2011-11-09 20:20
#26

#25 Ja ,okej

Sagalilla
2011-11-09 22:49
#27

Jag tycker inte man skall skriva om  andra till andra här, utan skriva direkt till personen man vill att meddelandet skall komma till, annars kan det kännas som att andra skriver bakom ryggen om en och även om man inte skriver något elakt, kan det i sånna här fall upplevas obehagligt, då det är så sårbara saker man lämnar ut om sig själv här. Så skriv bara till personen direkt som det handlar om, diskutera inte om någon annan.

Norrisen skrev: hon verkar inte vilja göra något åt det.

detta tyckte inte jag var okej att skriva, för här skall man lyfta upp varandra och stötta, inte ha negativ inställning.

Kram Sagalilla

Annons:
Hawknestgrove
2011-11-10 21:20
#28

Ok Bibbo, Mina inlägg nr 16 och 17 bör du läsa och ta till dig. det är vad vi här inne kan hjälpa dig med. vi kan inte  hjälpa dig rent praktiskt, men som du kanske ser i de inlägen, så har du all rätt på din sida, bara du gör något åt det via de råd du har fått av oss här inne. som sagt, FN:S barnkonvention….

och kontakta BRIS,du är anonym.

http://www.bris.se/

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mjuhm
2011-11-19 01:00
#29

Låter inte bra!

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Geru
2011-11-19 20:13
#30

Saken är den att om du inte gör något åt det kommer det fortsätta, den enda som kan stoppa det är du helt enkelt. Om du väljer att inte göra något åt det så får det helt enkelt vara som det är då. Det försvinner inte av sig själv…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: