Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 2202 ggr
lintor
11/6/11, 2:35 PM

invecklade känslor

man kommer ihåg händelsen så bra, datum, tidslag, och även känslorna. paniken och rädslan man hade. man ville för en stund försvinna i tomma intet. ville kunna trolla om honom till världens bästa prins. samtidigt försökte man förstå sig på honom, man försökte få det bra. kommer ihåg såväl den tunga andningen man hade, gråten som bara rann. men en pojkvän som inte brydde sig. han ältade allting om och om igen. kommer ihåg hans svarta ögon, det var liksom inte killen man var kär i längre.

jag var så arg och uppriven att jag skackade.. jag minns allt så väl. som att allting repeteras och spelas upp i samma rum jag sitter. som att han är här igen och gör om samma sak. så väl kommer man ihåg allt. men ändå .. börjar man inbilla sig att det kanske inte var så farligt endå.. det finns värre fall, och jag lever ju? man börjar tro att allting är okej, man har lämnat honom men tanken att vilja gå tillbaka är stark.. och blir starkare. man vill inte vara ensam längre och han älskade en egentligen. man börjar tro att man är psykiskt sjuk, som att man bara hittat på en mardröm. som att det aldrig var verklighet. men det var det. det är som att man glömt bort men ändå inte.

ensamheten är värst- man får andningsnöd, panik känslan, ångesten, rädslan, livslusten försvinner, känner sig ensam, men ändå gråtandes så förstår man inte varför man känner alla dessa känslor. för det är som att någonting raderats.

det här är sådant som inte går att förklara, känslor går upp och ner pågrund av det här. ibland tror man att allt är okej, att han inte var så dålig egentligen och att slagen.. aldrig var tillräckligt hårda. fast egentligen svider såren fortfarande.

Annons:
Hawknestgrove
11/6/11, 6:16 PM
#1

Inga slag är nog…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Sagalilla
11/9/11, 6:52 PM
#2

Du är värd en sund relation där killen är snäll och bryr sig om och kan visa kärlek, så som han behandlar dig är inte kärlek. Gå ej tillbaks!!! Då skadar du dig själv. Du kommer hitta en bra kille! Nu skall du bara fokusera på dig och ditt välmående och ta hjälp så du kan bli stark och fri igen. Att längta tillbaks till relationen när man känner sig ensam och utmattad är normalt, men det är absolut inte en funktionell lösning att återvända in i ett misshandelsförhållande!

Skriv här och försök få ur did din sorg, frusteration och ilska och ta proffessionell hjälp.

Låta tiden gå också och tänka på vilket förhållande man skulle vilja ha i framtiden.

Jag vill ha en ansvarsfull kille som bryr sig om mig och sin omgivning och som är omtänksam, givmild och mjuk.

Prata med andra människor om allt, så du kan sätta dina egna tankar i perspektiv till andras. Ta allt stöd du behöver från anhöriga och vänner mm för att du skall bli tillräckligt stark för att inte gå tillbaks till honom.

Du kommer hitta dig själv igen, bara du undviker människor som gör dig illa, det kan ta tid, men man hittar sig själv igen!

Sagalilla
11/9/11, 6:58 PM
#3

Att minnas det som hänt och få backflashar är hjärnans bearbetning av händelserna. När det kommer en situation i ditt huvud, när du upplever det som hänt igen, ta en penna och skriv ner det på papper, så att du får ur dig det och hela händelserna. Och känslorna och ångesten kommer lägga sig i takt med att du blir starkare, har bearbetat färdigt och kommer till verkligheten igen eller vad man skall säga. Allt kan kännas vilset, obehagligt och overkligt när det händer saker som man inte förstår sig på och som skadar en. Undvik alla som får dig att må sämre!

Upp till toppen
Annons: