Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1467 ggr
Sagalilla
2011-10-20 21:01

Sjävförtroende

Många här har blivit nedtryckta på olika sätt, många har fått sitt
sjlvförtroende, sin självkänsla och person kvaddad/förstörd.

min fråga är nu därför till dig som är här och kikar

VAD ÄR DU BRA PÅ?

VAD ÄR DU GRYM PÅ?

VAD TYCKER DU OM ATT GÖRA?

VAD ÄR DET BÄSTA DU VET?

Tycker vi skall lyfta fram det bra hos oss själva och peppa oss själva och
så för det vi tycker om, stå för det vi är bra på och ofta får komplimagner för
och att vi lyfter fram våra personligheter så att de får lysa, så att alla
runtomkring oss ser vilka unika underbara starka personer vi är!!! <3

Ni får börja skriva, jag vågar inte riktigt än….

Men svarar DU på nån fråga, lovar jag att jag också kommer
svara och många andra med mig…

VILKA EGENSKAPER HOS DIG SJÄLV ÄR DU MEST NÖJD MED?

Bra övning detta och lite svårt:)

Annons:
Hawknestgrove
2011-10-20 21:11
#1

Det var bra frågor!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anonym21
2011-10-22 03:46
#2

Ingen som har svarat.. Jag kan väl börja, är på väg ut återigen från ett förhållande där jag blivit misshandlad, igen.. Så självförtroendet och självkänslan är på botten men jag försöker iaf!

Vad är jag bra på? - Jag är ironiskt nog, bra på att stötta och ge råd till vänner. Jag har bra hand om djur och jag är bra på att skriva.

Vad är jag grym på? - Jag dansar street dance och det är jag rätt grym på.

Vad tycker jag om att göra? - Jag älskar djur, jag tycker om att hjälpa människor. Jag tycker om att skriva, dansa street dance, läsa spännande böcker, umgås med vänner och familj.

Vad är det bästa jag vet? - När jag får umgås med nära och kära, att få vara med mina underbara djur som hjälpt mig igenom så mycket.

Sagalilla
2011-10-22 17:45
#3

Gud va modig du e!!

Hoppas du hittar sätt att återhämta dig psykiskt och fysiskt, att du fyller på dig med allt som kan ta upp dig efter förhållandet. Va otroligt roligt att du dansar street! va spännande! Jag har nyligen börjat dansa street, verkar svårt, men väldigt roligt och grym stil och musik!

Okej då får väl ja också komma på lite ja e bra på

Jag är bra på att prata inför människor och läsa upp texter, iaf om jag skall gå på responsen på min omgivning. om människor tycker om att lyssna på en, så betyder de ju att jag ändå kan ge andra människor något när jag läser upp, pratar.

Jag är grym på att vara envis

Jag tycker om att träna på sportlife, sjunga, spela pinano, måla, dansa, skriva, vara till stöd för andra, prata i tel med någon snäll och trevlig människa, lyssna på musik, laga mat, äta mat haha och äta på cafe…..kolla i blomsteraffärer.. fördjupa mig i sånt jag är intresserad av, läsa om olika saker och få svar på en del frågor man har…

Det bästa jag vet är att vara vid havet:)

Anonym21
2011-10-22 18:40
#4

Låter jättebra! Jo street är ganska svårt. Man arbetar mycket med starka Armrörelser och med böjda knän. Fast alla lär kanske inte ut just den stilen :) har skrivit ett inlägg här om min historia, och just nu sitter jag på tåget hem och tyvärr har det hela inte gått smärtfritt. Men det är bara att bita ihop, och försöka le :)

Sagalilla
2011-10-22 19:07
#5

skulle önska att de inte fanns nån smärta eller ångest!

Du e grym glöm inte det!!!!!

KRAM

Anonym21
2011-10-22 20:08
#6

Ja det önskar jag med! Hur länge sen var det du tog dig ut, eller Hur man ska förklara det? Och vad har du för mål? Tack :) du med :)

Annons:
Sagalilla
2011-10-22 22:07
#7

Mitt mål är att jag ska bli såpass stark och stabil i mig själv att jag ska våga flytta hemifrån igen, hitta mitt egenvärde så att jag såsmåningom kan hitta min drömkille, sen vill jag även bli såpass pigg och välfungerande igen, så att jag kan utbilda mig. Jag tror att jag vill bli journalist…men man behöver självförtroende för att komma på vad man verkligen vill. Blir så lätt att man går på vad andra tycker annars.

Jag behöver en partner som är:

lekfull och kreativ

en fungernade person

en rolig person

en mogen kille

trygg i sig själv

kan ta hand om

ansvarsfull

kan ge tillbaka

mogen för en seriös relation

går att prata om allt med

reflekterar över saker

förstår känslor

förstår psykologiska beteenden

har kommunikation

kan uppmuntra

har förståelse för mig

en kille som lagar mat och som det går att prata med, det är viktigt med trygghet och att det går att dela vardag med varandra. Se varandras välbefinnande och uppmuntra varandra.

Sen vill jag gärna bosätta mig nära havet och hålla på mycket med musik och  fortsätta träna mycket och hålla mig i form.

och bli bra på streetdance :P

Vad har du för mål  du vill uppnå i ditt liv?

Anonym21
2011-10-24 02:14
#8

Ja det tar Ju tid att hitta sig själv igen.. Hur länge sen var det? Var det nyligen? Jag tycker du ska göra det du vill, ingenting är omöjligt! Och har du några vänner som stöttar dig? Jag har nog aldrig uppskattat vänner så mycket som jag gör nu. Nej man är ännu mer beroende och osäker och går mycket efter vad andra säger när man kommit ut ur ett dåligt förhållande. Men jag tycker du ska fortsätta dansa street dance för det ger bättre självförtroende. Vad tycker du om för musik? Spelar du något instrument? Oj.. Det var inte så lätt att svara på. Jag vill hitta mig själv igen, jag vill bli trygg i mig själv och skaffa mig en tuffare sida med mer självkänsla. Att jag kan känna att jag är värd mer, att jag förtjänar något bra. Jag vill ha familj, så då hoppas jag att jag träffar en kille som "förtjänar" mig. (självkänslan växer^^). Jag vill kunna gå klart min utbildning, skaffa ett jobb jag trivs med och skaffa vänner här. Jag vill att mina djur ska komma därifrån. Jag ska verkligen göra allt för att det ska gå! Jag kommer inte kunna må bra förrän jag vet att dom är därifrån. För när jag var tvungen att lämna dom så kändes det nästan som att jag var på en sjunkande båt och jag bara kunde rädda ett utav mina barn, vilket? Fast jag hade inget val.. Jag vill flytta hemifrån, igen. Jag är inte van vid att bo hemma och jag hoppas att jag en dag har min egna lägenhet, inredd precis som jag vill ha den :) jag vågar inte tänka just nu på att jag någonsin kommer träffa en kille för jag litar inte på mig själv längre. Och hur ska man göra när man väl träffar Han med stort H? Hur vet man om det är en bra kille? Hur kommer man någonsin kunna släppa in en ny kille i sitt hjärta?

Upp till toppen
Annons: