Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 2194 ggr
[trollskogen]
2011-09-26 18:39

Rädd..

Jag är rädd , hela tiden rädd fast ingen ser det .

Rädd med ett tufft skal utanpå.

Vet inte hur jag ska hantera min rädsla.

Jag är rädd för att bli slagen , rädd för att göra fel , rädd för att säja ifrån , rädd för att spendera för mkt pengar , rädd för att ha vänner , rädd för att nån ska märka hur liten och rädd jag egentligen är .

Jag borde heta Fegis Rädd egentligen .

Annons:
Sagalilla
2011-09-26 22:59
#1

neeej det borde du inte alls heta trollskogen!

Jag är också rädd just nu för det mesta och för människor. Det är naturligt att vara det när  man har varit med om trauman eller andra jobbiga saker som bara inte får hända. Vi borde heta starka, för vi är starka som orkar trots rädsla oro över saker, en massa tankar och sorg.

vi är fighters! vi har valt livet!:) vi borde fira och vara väldigt stolta över allt vi klarar av trots omständigheterna i våra liv!

STOR KRAM

Sagalilla
2011-09-26 23:02
#2

och vi blir ännu starkare i oss själva om vi utmanar oss emot det som skrämmer oss. tex jag är livrädd för att gå i stan själv, och gå på centralen, får panikångest efteråt, men o m jag fortsätter göra det så kommer ångesten över det försvinna!

Jag hoppas verkligen att du inte kallar dig själv för feg, du borde vara stolt över dig själv som kämpar!

kramar

[trollskogen]
2011-09-26 23:26
#3

Nej jag är rädd och feg annnars hade jag tagit i tu med problemen .

Jag gör ändå om du förstår vad jag menar , jag säjer emot ändå fast jag är rädd för att visa att jag inte är rädd fast jag är det .

Hatar det ! Vill vara stark rakt igenom , som jag är på utsidan , i skalet!

Hawknestgrove
2011-09-27 14:07
#4

Du är inet rädd och feg. Det har du bevisat genom ett litet myrsteg, dvs du har skrivit här. För varje liten bit åt rätt håll så blir du starkare.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Sagalilla
2011-09-27 18:22
#5

Att bara vara medveten om sina svagheter och vad man vill bli bättre på är en styrka!

[trollskogen]
2011-09-27 23:08
#6

Fast om man är medveten om sina svagheter o inte gör nåt åt dom , åren rullar på mm mm .

Jag skäms över mej själv i bland , lathet blandat med rädsla där .

Jag vill så mkt men har så många ansvars områden jag inte kan släppa .

Så självisk är jag inte , även om jag innerst inne vill.

Annons:
Hawknestgrove
2011-09-28 11:09
#7

Då är det kanske dags att bli lite mer ego. Tänk på dig själv, du är viktigast, för om du inte gör det, så gör ingen anna det heller.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: