Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 4178 ggr
Tonelisa
9/15/11, 10:18 AM

SKILSMÄSSA!!!

I dag gav jag honom skilsmässopappren man han vägrar att skriva på,

NU vet jag inte vad jag ska göra:(((

Annons:
Tonelisa
9/15/11, 5:23 PM
#1

Usch det känns hopplöst… jag känner mig som en fånge:((

Jag får inte flytta till en annan ort och ta med mig mina barn, jag vet inte vad jag ska gjöra..

Sagalilla
9/16/11, 8:27 AM
#2

Finns det inegn som kan hjäöpa dig med hur man ska gå tillväga om ens partner vägrar skriva på. Kan man inte överklaga på nåt sätt, behöver man skaffa advokat…? Har dom inte svar på sådana saker på kvinnojouren, jag menar det borde vara ganska vanligt med med kontrollerade män som bara vill bestämma, att de vägrar och då finns det en lösning på det de e jag säker på. Men fråga dig fram på tel på kvinnojour! Nån måste veta hur man gör! Sen så måste man räkna med att det är  svårt att få komma ur misshandelsförhållanden, mannen vill inte släppa taget utan vill göra ett helvete för en. Men håller man ut så går det till slut.

Håll ut och kämpa nu när det är så hemskt! Så väntar dig ett liv på andra sidan det höga berget, med nya möjligheter, lycka och framtidstro, självkänsla, sjlälvförtroende och trygghet!!!!!!

KRAM

Tonelisa
9/16/11, 9:39 AM
#3

jag ringde kvinnofriden i går hon sa att det räcker med att jag fyller i skillsmässopapprerna och skickar i väg dem. Då blir det skillsmässa ändå även om han inte vill, ingen kan tvinga någon att vara kvar i ett förhållande:)

Tack för dina fina ord saga..

Men det jag tänker på är att jag inget jobb har, jag har blivit arbetslös, det är väll ingen som vill hyra ut en lägenhet till mig:((

Hawknestgrove
9/16/11, 4:13 PM
#4

JA, oroa dig inte. OAvsett om han inte vill, så  går det hela ut efter 6 månader. OCh nästa anhalt för dig är att kontakta soc. det är inte bara bara för honom att kasta ut dig. ÄVen om huset är hans. Den som mest behöver bostaden får sitta kvar så länge. Så kontakta soc nu, för det är ditt viktigaste steg just nu.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tonelisa
9/16/11, 6:09 PM
#5

Jag har bara a-kassa nu har inte orkat söka något jobb, jag hoppar in i bland som vikarie på hemtjänsten,

Det jag vill ha hjälp med i början är att soc kan hjälpa till med hyran tills jag kan ta mig ur detta och känna mig lite starkare, och börja jobba igen, jag vill inte bo kvar i det här stora huset jag bor i nu… kan man säga så till soc??? eller hur ska man börja

Tror du att soc kan hjälpa mig i början. Och jag äger halva huset och så har vi ett trefamiljs hus som vi hyr ut,

Men jag har inga sparade pengar annars hade jag inte behövt  gå till soc…

Tack för ert stöd:)) det har hjälp ska ni veta, jag har blivit mycket starkare

Kram på er!!

Hawknestgrove
9/16/11, 6:14 PM
#6

MEn jisses tjejen, då har du det bra förspänt! Ok, bo i huset, tills det är sålt, både det och det andra huset är ju ert och ska ju delas. Han får lösa ut dig från alltsmmans, men det är klart, allt sånt tar tid och du behöver  tak över huvudet bättre än han , för jag antar att barnen är så pass, så de blir hos dig, trots delad vårdnad. Om du lägger upp dina problem på Soc, så hjälper de dig att bena ut problemen. Du har ingen kontakt med någon advokat? Det måste du ju ha haft.

Tro mig, du är inte unik med den sortens problem. De är nog vana vid detta, så det ordnar sig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Sagalilla
9/16/11, 8:52 PM
#7

Soc kommer defenitivt hjälpa dig, beskriv din situation och var bara ärlig! Du klarar detta det är jag helt säker på! Hawknestgrove har helt rätt, det kommer att ordna sig!

Stor kram på dig!

[trollskogen]
9/17/11, 1:08 PM
#8

Tipps från mej :

gör dej medlem på alternativ.nu och skriv sen i forumen o berätta .

Det finns många som har en stuga över på sina gårdar o dyl som vill hjälpa andra .

Då kommer du ut på landet lite men får djur och bra folk omkring dej .

Tonelisa
9/17/11, 10:38 PM
#9

Tack alla ni för era goda råd:)

Kram på er…………

Sagalilla
9/17/11, 11:01 PM
#10

Vi får hjälpas åt allihopa här och ge varandra styrka!

All kärlek

Hawknestgrove
9/18/11, 11:38 AM
#11

ja, du sitter i en mycket bättre sits än många andra. Tänk på dem, som inte har några medel alls!

Klen tröst, men detta gör att du kommer att klara dig rätt bra, bara du fått bollen i rullning.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tonelisa
9/18/11, 8:33 PM
#12

ååå så skönt att höra hawknestgrove:)) det hoppas jag verkligen..

Hawknestgrove
9/20/11, 10:34 PM
#13

ja, som den arma kvinnan som hittades död i en vägtrumma nu i dagarna… Hon fick ju inte ens byta lås där hon bodde, egenmäktigt förfarande… Märkligt i  och för sig, hon återvände och nu var hon död….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: