Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1467 ggr
Sagalilla
9/10/11, 1:47 AM

Ensam

Jag vet att jag måste våga se mitt svarta hål, vad det är som gör att jag är så rädd för mig själv, känner mig ensam, i över 18 år har hålet funnits där, då jag inte passar in nånstans, aldrig finner min plats eller nån tillhörighet, allt dåligt verkar söka sig till mig, eller e de ja som söker mig dit till andra svarta hål, för att jag inte vågar se mitt eget? Vad gör man för att förändra sitt liv och sin innre smärta? Vad är den här tomheten och desperationen, paniken:(?

Nej jag tycker inte synd om mig själv, jag vet att jag måste ta den svåra vägen. De sånna här stunder man vill tillbaka till honom för där kände man tillhörighet och värme ibland, men nej det är fel fel fel väg.

Jag vill bli fri i min egen kropp, jag vill inte känna mig fängslad i magen, jag vill komma upp ur hålet! Jag vågar inte se mitt svarta hål:( eller varför de finns….de finns ingen anledning att de ska finnas där, men jo de finns nog anledningar ändå.

Känns pinsamt att som vuxen känna sig såhär osäker, då man egentligen skall klara sig själv.

Bekräftelse

Mitt svarta hål blir aldrig mätt på det ordet, Bekräftelse

Jag lägger mig när jag är rädd att förlora nåt som ändå inte är bra, varför gör jag så, varför är jag så feg?????

Vet inte vart jag skall ta vägen när de e såhär tyst och när ensamheten tar över! De e fruktansvärt! Jag vet inte hur ja skall förklara, men hur skall man få de liv man vill ha och den känslan man vill ha härinne? Jag vill ju så gärna!

Annons:
Hawknestgrove
9/11/11, 1:05 PM
#1

JAg tycker  att du borde ta riktig professionell hjälp för detta. Du brännns ut annars.

OCh ensam i ensamhet är alltid at föredra än ensam i tvåsamhet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Sagalilla
9/11/11, 1:27 PM
#2

Jo jag har en psykolog, men funderar på om jag kanske borde träffa en psykoterapeut. Det är så dyrt bara, men de kanske bidrag man kan söka för det.

Hawknestgrove
9/16/11, 4:19 PM
#3

Förlåt min sarkasm, de är bara ute efter att sko sig på dig. Använd dig av den vanliga vården, flitigt. De andra är  bara till att sko sig på dig. Rödljusvarning…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Sagalilla
9/16/11, 8:54 PM
#4

okej ja du har väl rätt i det, jag menar det är ju verkligen att bara sno folk på pengar. Helt vansinnigt!

kram!

[trollskogen]
9/17/11, 1:05 PM
#5

Du får omge dej av underbara djur , dom älskar så äkta o rent att man känner sej inte ensammen .

Katthemskatter tex som är såå tacksamma att nån vill ha dom nära .

Sagalilla
9/17/11, 11:03 PM
#6

Tack för det goda rådet, djur är så söta och goa, men jag är tyvärr allergisk! Kram

Annons:
Hawknestgrove
9/18/11, 11:36 AM
#7

jag talar av erfarenhet, som anhörig…. Min före  detta, ett strot svin för övrigt, hade en period fruktansvärd ångest och hypokondri. OCh det var inget att skratta åt. hur många nätter vi tillbringade utanför akutmottagningar i bilen, kan jag inte komma ihåg. Inget fel nånstans. Han fick till slut tips om en sån skrynklare. Jo då, han var sååååååå välkommen. Ett besök gick på på en tiden, ca 35 år sen, 800 kr!!!!Skrikandeskan tänka er, vad det motsvarar i dag….OCh han fick veta, att ja visst, om han kom två ggr/vecka i ca två år, så skulle det nog bli bra…. För vem då? räkna…800x52x2x2=166400 kr!!!!

Då blev vi riktigt förb***e. Sökte upp en Psykiatriker. HAn körde en hel radda ordentliga prover, där det visade sig, att sambon hade ett uruselt värde på järnserum! Alltså själva "banken". Vanligt HB var toppen. Så en omgång med B-vitaminsprutor och järn så var de problemen borta.

Så vad du gör och ine gör, passa dig för psykoterapeuter…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: