Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 3687 ggr
Josoul
2011-08-31 20:03

jag älskar honom.

för två dagar sedan skedde en händelse mellan mig och min kille ute bland folk. han började jaga mig med en kniv och jag var livrädd och kunde bara tänka mig att han skulle mörda mig. från och till i ungefär ett halvår har han slagit på mig låst in mig i sovrummet och sagt de värsta sakerna man kan säga. nu sitter jag här, förhören har kommit och gått i två dagar och nu när jag landat i vår lägenhet igen så känner jag inget annat än en stor ångest tomhet och förtvivlan. han är min stora kärlek - den enda jag älskat så som jag älskar honom. de dagar vi har det bra de minuter timmar de är vackrare än någon annan kärlekshistoria. den här killen har ingen familj direkt utan jag är den enda han nästan har. våran historia har inte varit lätt men jag älskar honom. eftersom han nu sitter häktad för grov kvinnofridskräkning och dels för att han var lyst för en stöld med så känner jag bara ångest ikväll att jag vill ha hem honom. jag tänker absolut inte gå på någon rättegång och jag önskar jag kunde ta tillbaka de ord jag sagt. det här måste låta sjukt för er som läser. men jag älskar honom och för varje gång vi har bråkat han har slagit mig med mera så har han lovat och ändra sig. och jag vet att han en dag kan ändra sig. jag vet bara inte hur eller när.

det jag ville komma till är nog att jag just nu hellre skulle ta

mitt liv än och förlora honom och få honom i fängelse.

Annons:
Sagalilla
2011-09-02 13:17
#1

det gör ont att läsa din text, jag känner igen saker, att älska en människa, ha hittat mannen i sitt liv! De e så djupa känslor så oerhört starkt och man vill inget annat än att vara med honom och leva sitt liv med honom.

Men om man älskar en människa så vill man också den personens bästa, man vill kunna hjälpa honom om han har problem.

När man älskar någon så känner man ju att man vill offra sitt liv för denna underbara älskade människa, man vill göra allt för den personen!

Men det är skillnad på att offra sitt liv för någon och att låta någon annan döda en. Att slå någon och jaga med kniv är inte kärlek, det är ett sjukt beteende och han måste inse att det beteendet är sjukt och att han handlar fel, innan han kan göra något åt det själv.

De flesta har nog en dröm om hur ett förhållande skall vara, att båda älskar varandra och aldrig under några omständigheter vill göra varandra illa. Bryr sig om varandra och stöttar varandra i allt genom livet och är lyckliga tillsammans och att man blir starka tillsammans i vått och torrt i kärleksfull ömhet.

Det bästa du kan göra för att hjälpa honom är att ge han insikt om att det han gör kan han inte ändra på själv. Han säger gång på gång att han ska ändra sig, men han kan inte. Inte själv, han behöver proffesionell hjälp för att ta sig ur det beteendet han så starkt har i sig själv som person.

Det enda sättet du kan visa för honom att det han gör är fel och farligt för dig, såpass farligt att de handlar om liv eller död, då måste du sätta gränser och anmäla det som är fel, visa genom handling att det är fel, lämna honom och anmäla det som är fel. När han springer ute på stan med en kniv är det livshotande för både dig och er omgivning. Han får inte under några omständigheter fortsätta med det våldsamma beteendet.

Hjälp den du älskar att handla när han gjort fel, så han kan få varning från dig, polis och andra proffesionella personer att han gör fel och måste ha hjälp, så han kan få psykiatrisk hjälp.  Och det tar mycket långt tid att ändra på ett sånt beteende. flera år om de ens någonsin kommer att kunna bli bra…

Läs på tuvaforum det är en jättebra sida tycker jag, den vänder sig till de som blir misshandlade av sina män.

Man blir liksom som medberoende i ett missbruk om man lever med det för länge, en man som slår, misshanlar och är hotfull med kniv har ett missbruk. Han har ett återkommande behov av att skada den han lever med, i detta fallet dig! Det kommer tillbaka om och om igen. Som en alkoholist som måste ha alkohol igen och igen som är besatt beroende av alkohol.

Det gör ont! det gör ont när den man älsar och som säger att han älskar en gör en så illa! Man kan inte få ihop det, det är svårt att tänka klart, de e bara piss! och det är så oerhört smärtsamt! De går inte att beskriva i ord och man måste nästan tror jag ha varit med om nåt liknande själv för att verkligen kunna förstå hur svårt smärtsamt det är och hur svag utmattad man blir och helt insnärjd och förvirrad.

Jag hoppas verkligen att jag inte skrev nåt dumt! Jag går till en psykolog nu för att förstå de smärtsamma som ja varit med om i mitt liv. Det är bra att träffa någon och prata med som är insatt i kvinnomisshandel och som kan hjälpa en och vägleda en i frågor hur man skall göra.

Jag ger dig all energi jag bara kan! Du är stark! De visar du bara genom ditt hjälp på rop på denna sidan. Sök mer hjälp så du kan bli starkare och starkare, så att du kan göra det du måste göra och det du innerst inne vet att du måste göra för att du ska överleva!

Hawknestgrove
2011-09-09 18:50
#2

TaSagalillas ord på allvar. Lämna denna man, som  inte förtjänar dig och som inte älskar dig och aldrig kommer att göra det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[trollskogen]
2011-09-09 20:20
#3

Vänd på det hela , han är kärleken i ditt liv men tydligen så är inte du hans .

Den man älskar kan man inte skada .

Skulle du kunna skada en älskad katt eller ditt barn eller din mamma ?

Sån kärlek känner du för honom men det han känner för dej är snarare äganderätt och förväxlar det med kärlek.

Sagalilla
2011-09-10 00:04
#4

Den man älskar aktar man

Läser en jättebra bok nu som Per Isdahl har skrivit, den heter meningen med våld och den beskriver männen som misshandlar väldigt bra, deras beteende och varför de gör som de gör.

LÄS DEN! MENINGEN ME ALLT VÅLD, AV PER ISDAHL

Hawknestgrove
2011-09-11 13:08
#5

Hoppas du har kommit på att du har fått många råd här. Vi vill gärna höra ifrån dig, men inte i form av tidningsrubriker om mördad kvinna.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: