Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 2788 ggr
Lindansare
2011-03-08 08:17

Otroligt gripande musikvideo om ett livsöde

Måste liksom ses..

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Annons:
Lindansare
2011-03-08 08:18
#1

Funkar den för er?

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

[Bolten]
2011-03-11 05:47
#2

för mig iallafall :) älskar den musikvideon :)

Evilcopyninja
2011-03-16 22:39
#3

Denna måste beröra "Alla"  i min mening.

Lindansare
2011-03-17 11:10
#4

Ja, det gör den nog. Hoppas många ser den.

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Hawknestgrove
2011-03-17 13:39
#5

ja den var bra….och du kunde lägga in Youtube? Det kan inte jag mer…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-17 13:39
#6

jo äntligen nu gick det!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Lindansare
2011-03-17 15:05
#7

åh flickan och kråkan.. trårar..

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Lindansare
2011-04-03 19:21
#8

Putt för musikvideor som är gripande, fyll gärna på med youtubeklipp! =)

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Lindansare
2011-04-05 14:11
#9

Kraftig video där det pågår kravaller av något slag och en pojke som springer från ett ruggigt hem ut i alltihopa och bara skriker ut sin ilska i slutet så alla faller till marken.

Gripande och väldigt speciell.

Sångaren i Linkin Park har ju själv blivit utnyttjad som barn, kanske inte många vet.
Jag fick upp ögonen för deras videos och låtar när jag fick veta det.
Crawling in my skin är också otroligt bra, känner igen mig i känslan.

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Eija
2011-04-06 02:44
#10

Dessa låtar som verkligen berör, och man brukar ju accosiera till något jämt….denna låt är mig när jag många ggr stod utanför mitt hem när jag hade blivit utkastad av min pappa…minns att jag bruka ibland klättra upp och kika in genom fönstret…och verkligen längta in…men visste att det var ingen ide…..

Jag var nog för stolt för att liksom be om lov att komma in, och i o med det få rejält med stryk först….nä jag gick o la mig någonstans i en källare oftast eller skogen…

En av de värsta minnena var nog när det var dagen före julafton, jag var 12 år, och jag hade gått ut med hundar o barn, för att få ihop pengar, köpte en vacker glasskål i julklapp till pappa…men jag hann inte hem i rätt tid, och då visste jag ju att han skulle ändå kasta ut mig efter ett rejält kok stryk först, så jag våga inte gå in….strök runt husknuten, det var kallt ute, och jag klättra upp på en cykel som hade blivit kvar där under fönstret…kika in och såg hur min pappa och bror klädde julgranen…pappa hade en ölburk i näven….

Stora tårar rann nerför min kind, och jag längta in i värmen så det gjorde ont, men jag våga inte knacka på dörren, så jag smög mig ner i källaren och tog mig in i vårat förråd, gömde mig längst in bakom några lådor, och sov där hela natten….vakan av att pappa hitta mig, och jag var livrädd…sträckte fram julklappen, och det var nog den som rädda mig från stryk denna julaftonsmorgon….

Denna låt fanns ju inte då, men när jag första gången hörde den, så var det som att det var mig den var skriven om….och jag bara grät o grät, och såg allt igen framför mig….så den har låten kommer alltid att finnas i mitt hjärta….

Så här är mitt bidrag---kram

Lindansare
2011-04-06 10:24
#11

Ja, vandraren. Den var min lillebrors favoritlåt när vi hade det som värst med cancern hemma som barn.

Oj vad det nöp till i hjärtat nu.

Eija, det du beskrev måste varit extremt svårt och som barn anpassar man sig och anpassar sig.. Hu.

Värme till dig och tack för Vandraren, det var inte igår.
Sentimentaliteten vaknar till liv..

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Eija
2011-04-07 04:49
#12

Inlägg från Eija har legat här, som klipptes ut och klistrades in i hennes egen tråd med tillåtelse (såklart). =)

Länk till Eijas berättelser: http://misshandel.ifokus.se/discussions/4d9f17ded4ebea644d0007c1-eijas-egna-berattelser-fran-livet

Lindansare
2011-04-07 13:17
#13

Usch, skrämma barn med barnhem om ni gick och sökte hjälp.. Vilken hemsk manipulationsform!

Skriver ett PM snabbt bara..

Värme!

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Annons:
Lisa92
2011-08-19 15:58
#14

Ja måste säga att p!nk's låt fucking perfect går rakt in i hjärtat och den rör mig så oerhört mycket! Tack för att du la in den för den är verkligen värd att lyssna på!

Upp till toppen
Annons: