Annons:
Etikett05-anhörig-till-misshandlad-misshandlaren
Läst 2718 ggr
LuckyLady
3/21/08, 10:21 AM

Anhörig till Misshandlaren

Det är inte heller lätt.
Att vara den som vet om att sonen, brosan, kusinen eller vad det nu må vara misshandlar någon!

Vad ska man göra då?
Ska man hålla tyst och vara lojal mot släkten?
Ska man se till att den misshandlade själv fattar att den måste ge sig iväg?

Jag har inte varit i denna sists men jag kan tänka mig att det finns många därute som lider över att dom inte vet på vilken fot dom ska stå.

Här är en tråd för er.
LuckyLady

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Annons:
AnneN
3/21/08, 12:27 PM
#1

Min pappa misshandlade mamma då jag var liten, försökte flera gånger med att både ringa polisen men de sa bara att jag antagligen hade haft en mardröm och att jag skulle gå och lägga mig igen!
Tycker det är dåligt av dem att inte ens åka ut och kolla upp det då en 7-8 åring ringer polisen mitt i natten och säger att pappa slår mamma.

Jag tycker att man ska anmäla det!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hawknestgrove
3/21/08, 6:46 PM
#2

Ja, jag fick bli vuxen tidigt. Första gången jag själv ringde polisen, var jag 9 år. Då kom de och hämtade pappa till MAriaklininken, som på den tiden var för alla fulla, som behövde sova ruset av sig…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

april4
3/22/08, 9:30 AM
#3

Jag tycker oxå som #1 att man ska anmäla det. Vi ska inte acceptera sånt, oavsett om det är släkt eller obekanta. En vacker dag kan det hända en själv.

SusanneStromstedt
3/22/08, 12:07 PM
#4

Jag anmälde min bror när han misshandlade sin fru.Jag blev inte så populär hos honom efter detta…

LuckyLady
3/22/08, 12:53 PM
#5

#4 Starkt gjort av dig!
Önskar från djupet av mitt hjärta att flera som vet vad som pågår och väljer att blunda finner modet att göra det rätta.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

FiaFlising
4/19/08, 2:09 PM
#6

Hej!!

Jag är ingen rasist men jag kan inte förstå hur utlänningar tänker egentligen. Min son var i bråk med en invandrargrabb i min stad, det slutade med att den här invandrar grabben och hans sk släkt gav sig på mig och slog sönder min bil, de förföljer mig med bil när jag rastar min hund.

Inte nog med det så gjorde de här utlänningarna inbrott i min sons lägenhet. De förstörde hela lägenheten, tog allt av värde och hällde klorin på tapeter och väggar plus alla hans kläder.

De har också hotat att döda mig och min son.

De har också hotat min andra son, som inte har med saken att göra, jag blir så förbannad bara jag tänker på det.

Jag rent ut sagt trött på deras uppförande.

Har polisanmält inbrottet……men vad gör polisen?……inte ett skit!!

Och utlänningarna talar om hämnd….dubbel hämnd!!

Jag menar det är inte konstigt om det är krig i världen om man hela tiden måste hämnas.

Frågan är om vi som svenskar skulle kunna uppföra oss på samma sätt i deras hemländer…….nej jag tror inte det.

Inte konstigt om många människor har en "skev" syn på invandrare.

Ha en bra dag!!

FiaFlising

Annons:
Martin
4/19/08, 3:37 PM
#7

Faktum är att svenskar beter sig så här - i det här landet också.

Visst är det vanligare (ingen empirisk undersökning, men min uppfattning) att det är vanligare i vissa andra kulturer än den svenska att man i släkten/familjen står upp för varandra och att om någon bråkar med en i familjen/släkten så har hela familjen/släkten ett ansvar om att bråka tillbaka.

Men vi måste också väldigt tydligt säga att man inte generellt kan säga "jag förstår inte hur utlänningar tänker" - det finns många invandrare (för jag antar att det är det du menar med "utlänningar" som inte fungerar på det sättet).

Och dessutom - det finns svenska familjer som fungerar på precis samma sätt.

mvh Martin

FiaFlising
4/19/08, 6:36 PM
#8

Hej Marnyman!!

Jodå du har rätt alla utlänningar beter sig inte som de jag beskrev, och det finns säkert svenskar som beter sig likadant.

Men jag bor i en liten stad och det känns som de här människorna gör precis som dom vill och inte tar seden dit man kommer.

Jag är inte rasist på ngt vis alls, det vill jag tydligt påvisa.

Men jag tycker inte att det är riktigt "rumsrent" att bära sig åt på det sättet.

Jag menar ett mordhot ska man nog inte vifta bort hursomhelst.

Ska man behöva gå ut beväpnad i rädsla för att bli mördad helt enkelt, jag menar det är ju inte lagligt att bära vapen i det här landet.

Frågan är hur man ska få ett slut på det här, och om det måste hända ngt riktigt allvarligt först.

Man ska väl ändå kunna röra sig fritt i ett neutralt land som Sverige, och inte behöva känna sig hotad och rädd varje gång man går ut.

Då har det gott lite väl långt, de lämnar sina hemländer för att slippa krig, men som jag ser det så fortsätter de kriget när de kommer hit.

Nu menar jag inte att alla invandrare gör så.

Titta tex på svenskar som bor i andra länder, de fogar sig efter sederna, inte f:n bär de sig åt och förföljer inhemska familjer.

Det är inte konstigt att det är krig i världen.

fiaflising

Hawknestgrove
4/20/08, 8:58 PM
#9

Min älskade före detta svärmor drog sig inte för att anmäla sin son…..Det var när han var tilsammans med sin fd fru och slog henne. Men mig fick hon aldrig reda på att X slog….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Yuki
6/27/08, 8:57 AM
#10

Jag är tyst.

Upp till toppen
Annons: