Annons:
Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 2081 ggr
Honestyisdead
3/3/08, 12:47 AM

Har du stöd?

Har du någon som stöder dig? Finns det någon du kan ringa när det är som värst? När du mår dåligt och känner att det inte kan bli värre?

Jag hoppas ni har det. Om inte så får vi försöka ge varandra stöd här inne! Ingen ska vara ensam!

Annons:
skruttan31
3/3/08, 9:26 AM
#1

jag har min älskade spiriteye o prata med när de är som jobbigast,, han har oxå varit ett bra stöd när jag i bland återkommer io drömmar osv,,

Honestyisdead
3/3/08, 10:15 AM
#2

Vad skönt för dig :)

Johanna
3/3/08, 4:10 PM
#3

jag kan alltid prata med min sambo lr ringa min mamma när allt känns skit…

 min sambo är alltid ett stort stöd i allt, o speciellt till att ha fått mej o förstå att jag duger som jag är, o att inget som hände var mitt fel

Honestyisdead
3/3/08, 4:33 PM
#4

#3 Bra att du vet att det inte var ditt fel och att du har stöd:)

Johanna
3/4/08, 1:50 PM
#5

#4 ja, det är först nu efter nästan 2 år som jag verkligen fattar det.. o det känns så himla bra! men det är bäst för mitt x att våra vägar inte möts igen…

Liss
3/4/08, 5:48 PM
#6

Jag har alltid min mor! Hon är en underbar person som alltid ställer upp!:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Ruterdam
3/4/08, 7:00 PM
#7

Om jag känner mig ledsen eller något pratar jag alltid med mamma. :)

MIRJAMI
3/15/08, 3:16 PM
#8

Jag har pratat med min mamma, men hon ser allt som svart och vitt…det är ju bara att göra sig av med perssonen som man inte har det bra med och det går så lätt att göra det enligt henne…

Hawknestgrove
3/16/08, 7:36 PM
#9

det är inte lätt, det är jättesvårt, men det går1 Så där har din mamma rätt. Tänk på, hur lättad även hon skulle bli, om du tog ditt steg! Ta kontakt med kvinnojourerna i ditt disktrikt! För att få en alkis att sluta dricka, det går inte. det måste vara ett beslut från eget hjärta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MIRJAMI
3/17/08, 12:50 AM
#10

Har pratat med kvinnojuoren och enligt Svenskalagen så har jag inte rätt att kasta ut min sambo bara sådär, fast det är jag som står på kontraktet för lägenheten. Han flyttade in för ca 3 år sedan och hade bara sina kläder med sig…så han får inte med sig mera än de om det skulle bli aktuellt för han att flytta. Soc. har inga lägenheter utan det är upp till han att fixa bostad…ja det är ju inte lätt då det finns minst 150 sökande på varje ledig lägenhet.

Yuki
8/28/08, 5:25 PM
#11

Nä.

David
9/3/08, 4:00 AM
#12

Nationella Hjälplinjen, den enda telefonjour som är statligt finansierad, och kontrollerad av Socialstyrelsen, kan vara ett första steg att få prata med någon utomstående, och få hjälp och råd hur man går vidare.

Yuki. Jag hoppas verkligen att du hittar någon som du kan få stöd av. Tills dess får du gärna skicka PM om du vill prata av dig. Det hoppas jag du vet.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Yuki
9/3/08, 11:14 AM
#13

Tack. Det betyder…

Annons:
Tatsja
9/7/08, 12:17 PM
#14

Har ingen att prata med. Mina söner ska inte belastas med mammas problem. Jag får göra som jag brukar. Prata med väggen. trist. Yuki du vet att du kan pm mig också.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Yuki
9/7/08, 8:03 PM
#15

Tack. Skrattande

Tatsja
9/8/08, 12:56 AM
#16

Håller fortfarande hårt på tystnadsplikt. Det vet mina pojkar också. Det som sägs till mig, stannar där. Bara så du vet. Fråga annars LelleD på hockey. Vi känner varandra sedan 1974. Riktigt gamla polareFlört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Yuki
9/8/08, 3:34 PM
#17

Det är bra.

Folk som inte håller vad de lovar tål jag inte.

Tatsja
9/8/08, 5:29 PM
#18

Missbruka ett förtroende anser jag vara ett stort brott. Det kan leda till så många olika saker. Speciellt för personen som det handlar om. Så jag skulle ALDRIG kunna det. Om du känner för att bara ringa och prata, så kan jag ge dig mitt mobilnummer.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Yuki
9/8/08, 5:53 PM
#19

Det var snällt men det skulle jag aldrig våga. Jag är rätt feg… Tungan ute

Tatsja
9/8/08, 7:09 PM
#20

Det behöver du inte vara för mig. Jag bits inte och jag är helt ärlig i min presentation, du kan alltid fråga LeffeD på hockey. gammal kompis sedan 1974

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Yuki
9/8/08, 8:11 PM
#21

Tänk om jag bits? Flört

David
9/8/08, 8:59 PM
#22

Jag är mer en SMS-människa. Gillar inte att prata i telefon just nu… Men sms fungerar utmärkt för mig.

Yuki, jag tror inte alls att du bits. Isåfall får du bita mig löst bara.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

gigabyte
9/8/08, 9:15 PM
#23

Är många gånger lättare att skriva än att verbalt lämna ut sig till någon ,för det är ju ett risktagande för en person som sitter i en svår sits, att då våga lite på någon ,ja det kan vara en svårt dilemma för många ,så ett forum som detta ger åt minstonde ett litet anonymt skydd .

Tatsja
9/8/08, 11:52 PM
#24

Yuki. tror jag inte och i sådana fall har jag ju Tatsja Glad Fast hon är väldigt snäll

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

David
9/9/08, 5:33 AM
#25

#23. Precis så känner jag också. Har mycket lättare att få ner det jag tänker/känner i skrivna ord, än att verbalt öppna upp mig för någon.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tatsja
9/9/08, 6:18 AM
#26

Yuki. Har gett dig mitt nummer i pm om du känner för snacka. Även uppgifter om mig och sen kan en på iFokus gå i god för mig. Vänner sedan 1974. Han vet vem jag är. Varit med sen före båda pojkarna kom till. Äldste sonen, Dan, skulle köpa Corvette svart med honom när han blev stor. Det blev ingen. Dan köpte sig en Van och bubbla, sen volvo.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Yuki
9/9/08, 6:34 PM
#27

Såg det. Har svarat. Skrattande

Annons:
Tatsja
9/9/08, 11:32 PM
#28

Har svarat dig också.Glad

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Yuki
9/10/08, 6:25 PM
#29

Har svarat dig. SkrattandeTungan ute

Tatsja
9/11/08, 8:46 AM
#30

Du är för gullig Yuki. Flört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Yuki
9/11/08, 6:40 PM
#31

Hehe… Tungan ute

chik
9/12/08, 12:25 AM
#32

Hera!!

Nej jag har ingen som jag kan tala med om jag behöver..

Jag hadde min Faster men hon gick bort 01.sen har jag fått klara mig själv,

Men jag är ute i skogen, där hämtar jag min kraft.

Vänner-Ja, men i bland så fins det saker som man inte vill diskutera, för man litar inte på att det stannar där.

O mina stora töser vill jag inte att dom skall gå o grunna på mina eventuella problem..

Så nu HERA kanske jag PM min tankar till dig….

   Lena Flowers 

![](http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=[object Object]&pp=ZCYYYYYYYYSE)

Lena.P är jag i verkliga livet.

Honestyisdead
9/12/08, 1:34 AM
#33

chik, skriv på du :)

Tatsja
9/12/08, 9:57 AM
#34

Bra att vi kan ventilera våra problem här utan att någon vet vem vi är. Känns som om här och på andra sajter, kan man få stöd och hjälp. Även råd. Jag tycker detta är bra. Alltid finns det någon som upplevt det som man själv har. Skönt, tycker jag.

Kramiz och tack

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Trollhassel
9/16/08, 6:37 PM
#35

Hjälp! Jag har nog ingen som jag vill belasta med min rädsla….mig är det nog synd om nu :(

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Honestyisdead
9/16/08, 7:30 PM
#36

#35 Du har oss här inne!

Trollhassel
9/16/08, 7:47 PM
#37

Tack! *snyft*

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

destroyed
10/4/08, 1:17 AM
#38

nej, mina vänner säger att de vill finna för mej m.m. men tyvärr när man behöver dem som mest så går det inte att få tag i dem eller så blir de sura över att man är deprimerad. jag har ingen känns det som, socialen tar sån jävla tid på sig att jag inte vat vad jag ska göra och det enda de och pappa vill är att jag ska prata med mamma och jag vill inte förens hon ber om ursäkt

[incendium]
2/9/09, 11:36 PM
#39

Jag antar att det finns några som jag skulle kunna prata med, men då ska man våga och vilja betynga de man tycker om med eviga berättelser och depressiva tankar :( Flyttade ifrån min förra bostadsort då jag slutligen fått en ny samtalskontakt, ganska osmidigt.

Le och skratta lite om ämnet skulle råka komma upp har blivit standard här, aldrig oroa någon och försöka se välmående ut. Blä! Nej slutklagat och sovedags…

Tatsja
2/13/09, 9:20 AM
#40

Tyvärr håller man en fasad utåt. Sen är det så att jag är less på att få frågan. Hur mår du? och sen vill de inte höra hur man egentligen mår, utan det är bara en allmän fråga. Så jag svarar alltid, som vanligt. Sen får folk tolka det som man vill.

Ingen blir ju egentligen gladare av att höra alla problem när man ses, så jag tror många håller en fasad utåt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: