Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2483 ggr
LuckyLady
2008-04-08 11:37

Våld i skolan

Har skapat en tråd som heter Våld i skolan.
Jag kan ingenting om detta område.
Det finns dock en sajt inom iFokus nätverket som heter Mobbning
Där finns folk som besitter mera kunskap inom detta område än vad
jag gör.
Men givetvis så ska ämnet finnas även här.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Annons:
Wiizy
2008-04-08 12:14
#1

Våld i skolan är rätt vanligt iaf vad jag fattat det som…

AnneN
2008-04-08 12:50
#2

Jepp våld i skolorna är tyvärr väldigt vanligt… Vet inte någon skola där det inte förekommer varken fysiks eller psykisk misshandel/mobbing

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Honestyisdead
2008-04-08 19:26
#3

Precis. Det är alldeles för vanligt. Hemskt att se.

Ijin
2008-04-08 20:43
#4

Våld i skolan är väl den vanligaste typen av våld… Där jag vuxit upp…

Hawknestgrove
2008-04-10 00:01
#5

Ijin, har du besökt den sajten? Väldigt gullig och fin Sajtvärd, det vet jag…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ijin
2008-04-10 00:11
#6

#5 Gullig och fin, men väldigt arrogant och oförstående.

Annons:
Hawknestgrove
2008-04-10 00:37
#7

ijin, som man ropar i skogen, får man svar, har du tänkt på det?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

AnneN
2008-04-10 00:41
#8

Jag tycker att LenaB som är Sajtvärd på mobbing.ifokus, är snäll, trevlig och mycket förstående och har mycket tålamod! =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Honestyisdead
2008-04-10 00:42
#9

Håller med dig Anne_N!

Ijin
2008-04-10 01:07
#10

#7 O ja, jag vet det. Men jag vet också vad jag letar efter, och det finns knappast på den sidan. Faktum är att jag inte lärt mig någonting alls från den sidan, bara massor med människor som pratar om sina problem eller ber om hjälp… Inget utvecklande.

#8 Om hon vore så förstående, kanske hon borde kolla till hur ********* har betet sig, men det struntar hon väl förstås i.

Sen vilken uppfattning ni har till henne vet jag inte, jag har min, och den gäller nu och för alltid.

Jag lär aldrig någonsin skriva på den sidan igen, och det är mitt slutgiltiga svar.
Och ja, jag vet att hon har tålamod, men det går åt båda hållen. Alltså är hon en person som omöjligt kan gå ihop med mig, på något sätt alls.

Tagit bort ett namn här inne, då vi inte får gå på med direkta personangrepp.

Gunilla.H

3v3r
2008-05-06 22:29
#11

#0 ja våld i skolor är väldigt vanligt …(vart me om de sjäv)

martdat
2008-05-13 22:42
#12

ja jag fick mig en smäll dagligen från åk 2 till åk 8. var ett rent helvete, min dotter har även fått stryk på skolan,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2008-05-13 23:35
#13

JAg antar, att du inte låtit det passera obemärkt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
martdat
2008-05-14 00:23
#14

#12 så sant så, i båda fallen,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2008-05-14 00:33
#15

Och inget händer? Förutom att de tycker att din dotter ska byta skola, som de alltid gapar om? Förresten, har du varit inne på mobbing i fokus? Där kan du kankse få ännu mer råd och hjälp….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
2008-05-14 00:38
#16

#15 när det gäller dottern så var de vuxna värst,hon blev neddragen på skolgården och asad in i bara ett ben av assistenten,,,, den skolan är fälld på tre punkter av skolverket, tyvärr inte detta men liv förde jag, hon går i resursskola nu, de är snällare där, de vuxna iallafall,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2008-05-14 01:41
#17

Fy fadern.. stackar lilla tjej. Då har hon alltså vissa svårigheter?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
2008-05-14 01:44
#18

#17, Jo asbergers, adhd, tics, odd, heteretopi i hjärnan,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2008-05-14 02:32
#19

Stackars lilla tjej…. KRama mycket!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Yuki
2008-06-27 09:04
#20

Jag har blivit slagen i skolan. Den som inte blivit det är väl nästan ett undantag… Hatar skolan. Man får inte känna sig trygg nånstans!?

Annons:
peaches
2008-06-29 00:07
#21

Jag förstår inte vad som händer i skolans värld och de som inte ställer upp. Den enes tystnad är värre än den andres ord eller slag. Lärare som går med skygglappar-skärpning!

De vill kalla de mobbning, säg vad det är istället.. Sexuella trakasserier, kränkning, misshandel etc. 

Jag ska själv bli lärare, men aldrig att jag tänker gå förbi med skygglappar.

Honestyisdead
2008-06-29 01:31
#22

#21 Bra !!! :)

IngridAisu
2008-09-02 19:04
#23

Det var min vardag för bara några månader sen, att bli upptryckt mot väggen (strupgrepp), nerslagen, mordhotad, knivhotad, blivit inlåst på toan, fått springa runt halva skolan för att någon grälsjuk idiot fått ett stort behöv att ge mig spö. Ja. Det är nog ganska vanligt med våld i skolan…

Hawknestgrove
2008-09-03 02:21
#24

Hoppas du har fått det bättre nu, Ingrid….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
2008-09-03 03:57
#25

Tycker det är jätteruggigt det som hänt i skolorna sista tio-femton åren, utvecklingen går verkligen fort, och åt fel håll.

Mer synliga lärare ute i skolan. Avskaffa lärarrummen, låt lärarna fika/äta tillsammans med eleverna. Sänk straffåldern, så att man polisiärt kan gå in mot personer under 15 år. Snabbare åtgärder när man upptäcker att någon går över gränsen första gången. Koppla in socialen direkt.

Men, många lärare blundar nog i brådskan till den stundande kaffekoppen. Kan ju vara så att lärarna också är rädda för vissa elever. (en sådan elev ska flyttas på direkt, inte kanske låst ungdomsanstalt direkt, men en form av öppen ungdomsanstalt kanske?)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Honestyisdead
2008-09-03 09:44
#26

#25 Ja, jag vet lärare som varit rädda för sina elever :(

IngridAisu
2008-09-03 16:28
#27

Hawknestgrove: Jodå, det är mycket bättre nu.

Annons:
Hawknestgrove
2008-09-04 21:30
#28

vill bara tillägga lite här. Jag har jobbat i skolorna som vikarie, faktiskt. OCh när man jobbar i låg och mellan, då finns det inget val att äta enskilt. då är det sk pedagogisk lunch som gäller. För ca 7-8 år sedan och jag tror inte priset har gått upp, så kostar den lunchen 20 kr. högstadiet detsamma, man äter i samma matsal som ungarna. sen är man inte speceillt välkommen att slå sig ner i alla lägen att äta, faktiskt, så det blir ofta, att man sätter sig för sig själv och så kommer nån kollega och sätter sig. Gymnasiet? Där finns ingen pedagogisk lunch, då får man betala vad den kostar, eller ha med sig eget. Här finns ingen egen matsal för personal.OCh det är inte mycket tid man får till övers i personalrummet… Det ska föberedas inför nästa lektion, rättas läxprover osv. Sen har även lärare rätt till 30 minuters lunch, dvs avkoppling och 15 minuters kafferast. Jag jobbade som elevassistent en termin och då, för att verkligen få min lediga lunchtid, var jag tvungen att åka ner på stan. Försökte förhandla om, att få min arbetstid kortad i stället och gå hem tidigare, men icke.

Men jag håller med dig David, sänk straffmyndighetsåldern. de flesta 13-14 åringar är mer vuxna än vad vi var nä vi var 18…. På gott och ont.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tatsja
2008-09-07 12:14
#29

Blev mobbad från första klass och mina barn blev mobbade de också. Den äldste gjorde de inget åt bara för att rektorn skulle gå i pension, så hon tyckte det inte var något att orda om. Min son höll på att ta livet av sig, så jag fick ta saken i egna händer. Polisanmälde både pojken som var värst och ledare, hans föräldrar och skolan. Då fick vi helt plötsligt hjälp. Men det var för sent, tyckte jag. Men pojken som mobbade kom hem till mig en dag och satt och pratade med min son och mig. Han hade inte förstått riktigt hur illa det var. Själv hade han ett helvete hemma. Min son och han blev bra kompisar.

Den andre sonen började det i fyran. Den fröken såg alltid ut ett barn hon tryckte ner. Gissa om att jag gick i taket. En vuxen som mobbar en som är tio år. Tycker den personen ska veta bättre. Där fick jag verkligen kämpa för att få bort henne. Men jag gav mig inte. Min son fick till slut byta skola och hamnade i en underbar klass. Där fick han den hjälpen han behövde, de såg till att självförtroendet gick upp och hela tiden var jag involverad. Kändes skönt.

Mobbning måste stoppas. Har för mig det finns en förening som kämpar för det.

kramiz Tatsja

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: