Annons:
Etikett09-män-som-har-blivit-eller-är-misshandlade
Läst 3849 ggr
LuckyLady
2008-04-08 11:56

Män som har blivit misshadlade

Har skapat en tråd som heter Män som har blivit misshandlade
då även detta förekommer så ska det ju givetvis finnas en sådan tråd här också.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Annons:
Hawknestgrove
2008-04-09 23:54
#1

Ja, hoppas de hittar hit. För det är lika illa vem som slår.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Fredde83
2008-07-14 06:18
#2

Vad för form av misshandel menar ni här?

LuckyLady
2008-07-14 13:50
#3

#2 Det är ju så att även vi kvinnor kan misshandla våra män.
Så denna grupp är tänkt först och främst till män i alla åldrar som har råkat illa ut.

Givetvis får ni skriva under dom andra grupperna också.

Gjorde en egen grupp för att det ska synas att även misshandlade män är välkomna här =)

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Fredde83
2008-07-14 17:43
#4

Okey, men om det inte är en kvinna som misshandlat då? En familjmedlem lr nåt istället?

Yuki
2008-07-14 20:57
#5

Det borde också gå bra…

LuckyLady
2008-07-15 01:05
#6

Om du är en man som har blivit misshandlad så är det meningen att du kan skriva om det här i denna forum gruppen.

För att andra män i samma situation lätt ska kunna hitta dom inläggen.
Vem som har misshandlat spelar mindre roll.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Annons:
Sockerbubbla
2008-07-19 14:30
#7

Alltså, när det gäller misshandel så tycker jag ingen ska misshandla, bli misshandlade oavsett kön!

Fredde83
2008-07-19 18:41
#8

Det händer ju dock oftare än man tror, och inte bara kvinnor som blir misshandlade..

LuckyLady
2008-07-20 01:24
#9

#8 Även männen som blir misshandlade måste ta bladet från munnen och be om hjälp.
Först när detta kommer upp till ytan får vi en attityd förändring.
Det är något som måste till INGEN som blir misshandllad har sig själv att skylla oavsett KÖN.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Hawknestgrove
2008-07-20 14:25
#10

Ja jag tror nästan på sätt och vis, det är mer skämmigt, och det är därför männen lider i det tysta. Men som sagt, är det ingen,som säger något, då kommer saken aldrig fram.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Fredde83
2008-07-20 14:42
#11

Det är ju inte direkt enkelt att erkänna att man som kille är misshandlad, vem det än är som misshandlar en.

Hawknestgrove
2008-07-20 19:25
#12

Nä, ni killar ska ju kunna ta för er…. det är  ju så det är…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

gismo76
2008-07-21 00:17
#13

Hejsan jag är en av dessa killar som råkat ut för just detta….

Tyvärr så ser hela samhället ner på en och tycker att som kille så skall man klara det mesta så jag förstår er killar och män som är rädda för att säga något och be om hjälp.

Jag trodde tex att man kan vända sig till Polisen och få hjälp men dom mera eller mindre bara skrattade åt mig och bara slog ifrån sig.

Annons:
LuckyLady
2008-07-21 00:55
#14

# 11 & 13 Just därför så behövs en attityd förändring.
Steg för steg i rätt riktning.

Kan ni tänka er att skriva om det här hos oss?

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

martdat
2008-07-21 14:54
#15

#13 tyvärr är det nog lite sån attityd överlag. men så borde det inte vara och defenitivt inte från polisen… fyy.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2008-07-23 14:34
#16

Ja så vidrigt! Mitt tips är att anmäla en sån polisman. Vet inte var, exakt, men ett sådant beteende får man ju inte ha. Snacka om könsfördomar……JO kanske? Nån som vet bättre?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destroyed
2008-10-08 23:49
#17

min pappa blir varenda dag psykiskt misshandlad av min mor. jag vet inte vad jag ska göra för att hjälpa honom

Hawknestgrove
2008-10-10 00:01
#18

Försöka få honom att förstå, att hainte är värd ett sånt öde. Det är det enda du kan göra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

toveb
2009-05-27 00:18
#19

Går det inte att göra klart för din mor ,att du ser det,

att du vet vad hon gör,och att du inte ställer upp på det.

Vad händer om du samtalar med henne om situationen..?

Råkar du illa ut då..?

Om du stöder din far,och ställer upp för honom..vad händer då..? Bara finns bredvid,och protesterar lugnt..akta för stora känsloutbrott..

toveb
2009-05-27 00:21
#20

Jag har lite funderingar ang BDSM..de som utövar.

Har det något samband med barndomsupplevelser i samband med misshandel,ett sätt att bearbeta?

Någon annan som funderat..?

Annons:
pernillaa
2009-06-02 14:13
#21

Gismo76: En enorm eloge till dig som vågar säga som det är! Oj oj oj vad impad jag blir! =) Det är otroligt starkt gjort! Det går inte en dag utan att jag täker på er stackars män som går och lider i det tysta och hur samhället kuvar er.

Destroyed: Samma här, enormt starkt! Det är svårt sånt där.

Psykiskt misshandel kan på många sätt vara svårare att göra något åt än fysisk, då fysisk misshandel är lättare att ta på. Har själv blivit psykisk misshandlad och har fått såna enorma men av det och det är något jag inte önskar någon annan. Jag har även blivit fysiskt misshandlad och av egen erfarenhet kan jag säga att jag har lidit mer av den psykiska faktiskt. Även om fysisk misshandel också innebär psykisk så är den psykiska misshandeln den delen som tar längst tid att hämta sig ifrån oftast. Om det är någon som har en annan erfarenhet än jag så snälla ta inte illa vid er av det jag skrivit. Jag menar inte att ni skulle vara fjantiga om ni lider mer av den fysiska, alla reagerar olika och det kan ju vara jag som är konstig också. Jag vill inte köra över någon eller så. Oj vad illa det där kändes nu. Vet inte om jag törs skicka det här med gör det ändå. Menar snarare att psykisk misshandel utan den fysiska är värre än fysisk misshandel utan den psykiska, enligt mig. Sen finns det ju så många olika sorters fysisk och psykisk misshandel. Äsch det går inte att rädda.

Ha en bra dag! // Pernilla

Hawknestgrove
2009-06-02 22:44
#22

ja inte många som vågar berätta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: