Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1026 ggr
april4
2008-03-22 09:40

Vågar ni

lita på en ny man och ett nytt förhållande, efter ett misslyckat med våld och terror. Berätta gärna varför.

Annons:
MIRJAMI
2008-03-22 11:01
#1

Träffar man någon ny så har man någ varningssingnaler ringandes i bakhuvudet. Sedan är det ju väldigt vigtigt att man kan prata med sin nya partner om vad man har varit med om. Sedan får man ju hoppas att man inte träffar på en partner som är likandan som den förra. Det tar nog tid inna man kan gå vidare i sitt liv efter att ha blivit illa behandlad av sin partner…

april4
2008-03-22 11:42
#2

Håller med dig #1 om att man måste kunna prata med den nya partnern om vad man har varit med om. Själv är jag inte ens redo för att träffa nån ny. Det har gått snart 8 år sen.

Imasy
2008-03-22 19:53
#3

jag anser att alla ska inte dras över en kam. men jag är däremot lite mer vaksam/paranoid ;)

mitt ex oxh jag blev gravida, men jag fick ett missfall, och det vbar väl "tur" i oturen, för annars så hade jag farit fast vid den där idioten resten av mitt liv.

idag har jag en go 3-åring med en lika go pappa till :)

april4
2008-03-23 06:33
#4

#3 nej, det ska man inte göra, för det finns fina killar oxå, men det gäller bara att hitta dom. Jag däremot vågar inte leta, är väl rädd att hitta en likadan. Kan oxå vara att  jag blivit så bekväm i mitt nuvarande liv att jag inte ens bryr mig om att leta. Man måste inte vara två för att livet ska fungera, men det är betydligt roligare om man är två.

Hawknestgrove
2008-03-24 00:01
#5

Ja, jag vågade. För mig gick det bra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

april4
2008-03-24 09:19
#6

#5 Grattis…….va roligt att det har gått bra. Jag unnar alla dom allt gott som hittar ett nytt sunt förhållande och att det lyckas och man blir lycklig.

Annons:
Faxlin
2008-03-25 00:57
#7

Jag vågade flera gånger. Kanske är jag sådan att jag aldrig lär mig. Men jag gick från en idiot till en annan. Från slag till mordhot.
Men till slut valde jag en kär vän till mig. Vi hade känt varandra som kompisar i tre år innan vi vart tillsammans. Så jag visste vad han var för kille, kanske mer än vad som är nyttigt när man blir tillsammans. Men han visste lika mykcet om mig. Så det jämnar ut sig. I dag har vi varit tillsammans i sexton år och han är far till mina fyra barn.
En underbar man som aldrig skulle slå mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Johanna
2008-03-25 14:17
#8

jodå, det har gått bra…

tiden efter separationen var det nog ganska mkt lek för min del… det kändes bra att jag var den som hade övertaget över killarna.

men sen när jag träffade min sambo blev det på riktigt, o vi har det väldigt bra :) väntar vårat 1:a barn till hösten, så visst litar jag på honom o känner mej helt trygg
Visst att saker o ting ibland kommer tillbaka men min sambo vet allt om mitt förra liv o är väldigt förstående!

Lindyn
2008-03-26 16:57
#9

Jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna lita på en man igen. Kanske är det för tidigt att uttala sej ännu, men det kommer nog ta flera år innan man är redo att ta det klivet igen!

Först och främst måste man nog hitta tillbaka till sej själv. Mesfia som just nu bebor mej ska jagas på flykten först :-).

CarolineJ
2008-04-29 13:39
#10

Mannen som hjälpte mig ur mitt dåliga förhållande är han jag ska gifta mig med nästa år.

Jag märkte direkt att han var en bra kille och han var aldrig ute efter något. vi tog allt i min takt. han ringde ofta bara för att fråga hur det var. han vill liksom bara lyssna och det hjälpte.

Han var min stora trygghet.

Upp till toppen
Annons: