Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1698 ggr
Anna_72
2008-04-14 21:59

Psykopati= sjukdom??

Vad tror ni? Är en psykopatisk människa sjuk? Och iså fall, kan det gå i arv?? Eller utvecklas psykopatiska drag pga yttre omständigheter i barndomen osv..  Vill gärna höra era åsikter.

Annons:
Ijin
2008-04-14 22:22
#1

jag vet inte… Jag har påverkat människor som räknas vara Psykopater till det bättre, egentligen är det nog bara VÄLDIGT missleda människor:/

Anna_72
2008-04-14 22:28
#2

Hur menar du att du påverkat människor till det bättre? Som jag uppfattat det är det nästan omöjligt med psykopater, eller rättare sagt, människor med psykopatiska drag.

Hur hanterar man en person i sin omgivning som medvetet manipulerar och skadar?

Ijin
2008-04-15 01:39
#3

#2 Det går inte att manipulera eller påverka mig… Kul att ha en egenskap som ser ungefär vad en person är för någonting, och se en Psykopat är rätt lätt. Men nu pratar jag inte Galningar som dödar allt dom ser, utan lite lättare saker… inte allvarliga problem…

Det går att påverka. Allt går att påverka;) Hur tror du att vatten vinner över sten?

Anna_72
2008-04-15 08:21
#4

Jo, vatten vinner över sten med tålmodigt nötande om det är så du menar, men om man går in i ett förhållande med en psykopat och spenderar åratal med att försöka "ändra" personen så far man så illa att det inte är värt det.

Jag skrevdetta inlägg för att jag är orolig för min dotter. Har börjat tänka- Vilka egenskaper har hon efter sin far? Kan hon ärva hans "sjukdom" eller hans psykopatiska drag. Hur mycket påverkar vilken barndom hon har och eftersom hon rdan upplevt så mycket skit, har hon redan tagit skada?

Är livrädd för det..

Ijin
2008-04-15 09:29
#5

#4 Det är inte ärftligt… Och även om det är det så är det bara chans för att det händer…

Man går inte in i förhållanden med psykopater;) Rule no. 1:p

Men tror inte att du ska oroa dig speciellt, så länge hon växer upp på ett bra sätt med klara fina regler och liknande är det ingen fara alls..

Enda gången psykopati blir ärftligt är väl om ungen växer upp i den mijön med

Anna_72
2008-04-15 10:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det var ett lugnande svar, tack :) Jo, nu är det bra hemma miljö för henne, men man undrar ju hur de första 4 åren satt sina spår. ja, ja man ska väl inte spå olyckor i förväg. Tack, tack Ijin :)

Annons:
Hawknestgrove
2008-04-15 15:55
#7

Då hoppas vi det går bra för lilla tjejen1 hon ser så söt ut i sina rosa tofflor!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anna_72
2008-04-15 18:04
#8

Tack

Ijin
2008-04-15 18:06
#9

#6 Ingen fara;)

Upp till toppen
Annons: