Annons:
Etikett07-misshandel-i-samkönade-relationer
Läst 2210 ggr
LuckyLady
4/8/08, 11:54 AM

Misshandel i samkönande relationer

Har skapat en tråd som heter Misshandel i samkönade relationer
då även detta förekommer så ska det ju givetvis finnas en sådan tråd här också.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Annons:
Wiizy
4/8/08, 12:18 PM
#1

o.O? Vad är samkönande? ;P  Jag får det till nått snuskigt men det är väl jag som alltid…

AnneN
4/8/08, 12:50 PM
#2

#1 samkönade relationer = man+man eller kvinna+kvinna

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Wiizy
4/8/08, 8:20 PM
#3

Jaha, men det var ju nästan så jag tänket iaf. =) tack för svaret… ;P    sen ignoerar vi att det inte alls var så jag tänkte…

Hawknestgrove
4/10/08, 12:40 AM
#4

J, Wizzy, ingetning snusktigt i det. En relation mellan två av samma kön kan vara precis lika fin som en vanlig heterosexuell. Vad jag däremot har sett, då jag haft många vänner, som har varit gay, så har just svartsjuka varit väldigt förekommande bland dem jag kände i allafall.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Yuki
8/28/08, 5:21 PM
#5

Klart det inte är något snuskigt med det.

LadyinBlack
10/29/08, 9:46 PM
#6

Kan tänka mig att det ej lätt söka hjälp, som homosexuell!! Av flera skäl!

Många poliser är tyvärr homofober.

Man vill vara lojal mot sin egen gruppidentitet.

Man vill ej skapa negativa kopplingar, det finns tillräckligt ändå, typ..

Folk har fördomar och dubbelmoral!!!

Annons:
MIRJAMI
10/31/08, 12:44 AM
#7

Alla människor är lika mycket värda!!! Det är mycket vigtigt tycker jag, hur man än äro ch vem man än gillar så är man lika väderfull som alla andra. Det fina med oss människor är att vi är unika…det finns bara en av oss allaGlad

[::Vera::]
2/23/14, 12:32 AM
#8

Gammal tråd men ändå…Det känns viktigt det som du tar upp, Ladyinblack!

Jag kan väl börja med att säga att det är inget val som jag har gjort att vara gay. Just nu och ett antal år tillbaka så har jag innerligt önskat att det inte var så.

Jag har varit tvungen att ringa hem polis vid några tillfällen, när min dåvarande sambo har varit i affekt och gått bärsärkagång. Jag har ringt polis för att få råd när jag känt mig hotad. Jag har upplevt att det inte tas på allvar. Det har känts som att det är lite "äsch vad kan den kvinnan göra för skada"-attityd, och "lilla gumman-ni båda är ju sjuka i huvudet för att ni är gay-skyll er själva". Därför har jag inget förtroende för poliser. Jag är rädd för att polisen viftar bort det senaste inbrottet om jag anmäler, och då kommer jag att behöva vara ännu mer rädd för mitt ex. Därför låter jag bli.

Att homosexuella misshandlar varandra, som redan i sig är en utsatt minoritet, kan kanske verka obegripligt. Men ser man på oss som människor med samma svårigheter och problem som vem som helst, så är det ganska logiskt att det förekommer gaymisshandel. Även om jag lever fullt "öppet", så har jag känt ett stort motstånd att prata med mina arbetsgivare om min situation. Jag har väntat in i det sista när jag inte längre har orkat eller kunnat sköta mitt jobb. I ett fall så valde jag att säga upp mig, för att det blev för svårt. Svårigheten är precis det som du säger Ladyinblack, jag ville inte skapa fler negativa kopplingar. Det finns fortfarande mycket fördomar och dolda negativa åsikter.

Jag pratar regelbundet med en psykolog, och även hon har en del förutfattade meningar. Jag väljer att fortsätta med henne, eftersom det i övrigt känns väldigt bra för mig att göra det. Jag väljer att bortse från andras fördomar och tanklösa uttalanden. Det funkar helt ok, har lärt mig att leva med det. Även jag gör fel och har okunskap.

Början av tråden bekräftar att det finns mycket okunskap. Men jag är glad att det finns människor som i alla fall ställer frågor, och inte kokar ihop sin egen sanning. Åsikter har alla rätt att ha så länge det inte kränker och förminskar människor.

Att jag vill vara lojal mot misshandlare pga sexuell läggning stämmer inte för min del. Varenda människa har rätt att respekteras och vara fri!

Upp till toppen
Annons: