Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1756 ggr
Wiizy
5/7/08, 10:46 PM

Slagen i hemmet?

(finns ingen passande grupp för detta, enligt mig.)

**Detta är bara en "Vanlig" fråga, så jag vet om detta händer. detta inträffar inte alltså.. men jag kommer förklara som om det har hänt.
**
OK, jag är med min kompis, låt säga… hon heter Sandra, iaf vi kommer in på ämnet "hem" och hennes föräldrar då hon får ur sig att hon blivit slagen. När jag frågar Varför? så säger hon bara att hon hade retat sin morsa.
Försöker förklara att "man slår inet barnen för att dom retas." och tycker att hon ska ringa Socialen, men nej, där har honv art, hon får inte bo hoss sin farsa för det tycker inte morsan är Okej. (dom är skilda och Sandra bor med sin morsa å styvfarsa) Sandra vågar inte ringa socialen, i rädsla att hennes morsa ska förlora vårdnaden om hennes yngre bror (som har en sjukdom och är mycket beroende av att ha morsan… går på speciall skola och allt sånt…)
Denna styvfar verkar också jävlans… agressiv. kan vråla ut "Fan" så det hörs på lång väg ut…

hon vill inte att jag säger till någon, men borde man inte säga till t.ex mina föräldrar så får dom ringa polisen eller någonting…? NÅtt måste ju göras, eller…? :/

Annons:
kybele
5/8/08, 1:38 AM
#1

tycker du kan göra en anonym anmälan till socialtjänsten.. att saker inte står rätt till.. om inte annat prata med någon vuxen typ din  mamma eller papa så kanske dom kan ringa anonymt.. för du låter som du är i skolåldern… tyst tycker jag inte du borde vara…

Wiizy
5/8/08, 2:04 AM
#2

Båda är 13.

Hawknestgrove
5/8/08, 2:05 AM
#3

Wizzy! BRIS!!!!!!!

0200-230 230

 Gratis att ringa, syns inte att hon har ringt. eller så kan du ringa och höra dig för för hennes skull. Går hon i din skola?Tala med skolsyster, kurator, er lärare eller rektor, antingen du eller hon. Ni kan gå tillsammans om hon känner sig osäker. De har alla tystnadsplikt

 Är hon dessutom över 12 år, så har hon större betsämmanderätt var hon vill bo än om hon är yngre. Försök få henne att förstå, att brorsan inte heller mår bra av att bo i en sån miljö och kanske skulle må bättre någon annastans än hos mamman och styvfarsan. Hon måste börja sätta sig själv i första rummet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kybele
5/8/08, 9:50 AM
#4

håller med gunilla.. gör de om de känns bättre.. tänker på er och berätta gärna hur de går för din vän

LuckyLady
5/8/08, 3:47 PM
#5

#3 Jag kunde inte skrivit det bättre själv =)

# Wiizy
Tycker att du har placerat inlägget på helt rätt ställe.
Dessutom så får du Dagens Ros för att du bryr dig =)

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Wiizy
5/9/08, 7:11 PM
#6

Nope. Ska inte ringa någon.

som det står ovan, detta inträffar INTE så har ingenting att prata med Bris om… står ju i #0 t.o.m :).  Ville bara veta vad man ska göra OM det inträffar!!

Annons:
Hawknestgrove
5/9/08, 7:18 PM
#7

Jaja, ingen av oss andra här har uppfattat det som om det INTE har hänt… Men nu vet du i alla fall vad du ska göra OM det händer, eller rättare sagt NÄR det händer.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Wiizy
5/9/08, 7:33 PM
#8

Ah okej bra.. ^^

fast ni låter som det hänt…

Honestyisdead
5/10/08, 12:35 AM
#9

Wiizy; du skrev det på ett sånt sätt som gör att man tror det har hänt/händer. Trots att du faktiskt påpekade att det INTE händer :) Man blir ju orolig ändå :)

LuckyLady
5/10/08, 7:36 PM
#10

Har ändrat så att det står med fet text att det inte händer!
För att undvika misstag.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Wiizy
5/24/08, 1:52 PM
#11

Fast vad ska jag säga, skriva en falsk saga? ;) Ni måste ju sätta er in i det som om det hade hänt ;p

IngridAisu
9/2/08, 6:54 PM
#12

Vet inte vad jag ska ge för råd riktigt… Min mamma och min styvfarsa är likadana. Min mamma har alltid använt våld som en uppfostringsmetod, och min styvfar har liksom tryckt ner mitt huvud mot golvet, slagit mig, och även varit lite..erhm närgången.. (inte alls sexuellt eller så, han bara tar lite väl nära mina känsligare ställen), och jag trivs inte med det, så jag bor nu hos min pappa (alltså min "riktiga" pappa).

Hawknestgrove
9/3/08, 2:23 AM
#13

Ingrid, bra att du flyttat i tid. Du hade nog fått mer och mer närmanden annars…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
lightseeker
9/4/08, 2:17 PM
#14

#12, att "han tar lite väl nära mina känsligare ställen"…är ett typexempel på hur en förövare går tillväga, när den planerar att öka ut gränsen/kränkningen, för att till slut gå över till att bli ett sexuellt övergrepp.

Personen i fråga visar alltså redan tydligt vad den har i tankarna inför framtiden.

Hawknestgrove
9/4/08, 9:35 PM
#15

Ja fö din egen säkerhets skull, stanna där du är. För din styvfar är en förövare, som är på god väg.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: