Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 3450 ggr
LuckyLady
2008-06-15 22:31

Känslomässig utpressning

H*n spelar på dina känslor för att få dig att göra som h*n vill.

_Så här kan det låta: _"Välj mellan mig och din mamma!"
"Om du verkligen älskade mig så skulle du stanna hemma och inte springa ute med dina väninnor"
"Om du inte går ner i vikt så lämnar jag dig!"
"Du tänker bara på dig själv!"
"Vad ska jag göra när du bara bryr dig om din karriär?"

En annan variant är att han vägrar visa ömhet eller ha sex med dig tills du går med på hans krav.

_**Detta är hämtat från http://www.psykiskmisshandel.se/index.html**_

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Annons:
kybele
2008-06-16 00:49
#1

kan även lägga till..

dom är inte bra för dig

du är allt jag har……. gör inte så….

en tår och orden jag älskar dig vill bara ditt bästa…

du vill inte ha mig mer. *tårar*

och framför allt.. de kommer aldrig ske igen,förlåt.. fick sån ångest pga bla bla bla.. du vet jag är inte sån (efter första slaget är slaget) nästa kommer strax därpå…

Hawknestgrove
2008-06-17 01:50
#2

Usch, ja det där känner vi igen alltihopa….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MIRJAMI
2008-06-17 01:56
#3

Ja…en typisk kommentar här hemma var, du tänker bara på dig själv. Sedan kom ju alla dessa andra orden som din j***a H**a osv. Vad som började bli vanligt ochså var dessa h*r*r som du umgås med de bara hjäntvättar dig till att bli som du är m.m

Hawknestgrove
2008-06-17 01:59
#4

Ja och har du inte hörtatt du är lesbisk? Det fick jag höra, bara för att jag hade en kompis, som vägrade vända mig ryggen….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MIRJAMI
2008-06-17 03:45
#5

# 4 Joo…det glömde jag så klart. Jag fick även höra att jag var lesbisk då jag har två komppisar som jag ungås med och de är tvillingar. Min ex kallade de med för lesbiska, bara för enligt han så är det inte normalt att i den ålder som de är i att man är ogift och inga egna barn har, men har har tydligen glömt att alla väljer ju själv.

Hawknestgrove
2008-06-17 16:55
#6

Mirjami, nu kan både du och jag skratta åt det, nästan. Känns inte det som en liten seger?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
MIRJAMI
2008-06-17 19:42
#7

Japp, det gör det, ångrar bara att jag inte kallade han b*g, fast bättra att inte sjunka lika lågt som han gjorde!!

Hawknestgrove
2008-06-17 23:53
#8

Ja, för det är antagligen felaktigt och då har du gått ner på hans sandlådenivå.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lindyn
2008-06-18 14:57
#9

Ska man tro mitt ex så var och är jag världshistoriens största egoist. Jag tänker bara på mej själv och jag älskade inte honom. Varför kramade jag mer på hunden än på honom och mina kompisar tyckte jag ju så mycket mera om. Han grät i försök att få en dit man ville och gick inte det riktigt hem på det sätt han hoppas då tog det hus i helvete och han knuffade en dit han villa ha en! Sjukt!

Lindyn
2008-06-18 15:00
#10

Och några kyssar och kramar försjänade jag inte om jag inte var "snäll"! och ställde upp på hans perverterade grejor! Uh som man förnedrat sej själv för den karlens skull!

Upp till toppen
Annons: