Annons:
Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 1261 ggr
LuckyLady
6/8/08, 4:11 PM

Tänk på…

Att den som är i ett misshandelsförhållande oftast har fått självkänslan och handlingskraften skadad på grund av misshandeln.

Om du inte orkar ta dig ur just nu, fast du vet att det vore det bästa för dig, var inte självkritisk!

Försök tala snällt till dig själv och bygga upp dig själv bit för bit.

Ge dig själv det stödet du behöver från stärkande böcker, vänner, familj, en kvinnojour eller terapeut.

Du är värd att ha det bra!

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Annons:
chik
6/9/08, 12:06 AM
#1

 jag tycker att man bör tänka på psykis misshandel är också något som förekommer väldigt mycket. Och den kanse inte syns på samma sät..Bara en tanke..

Sen så fins det Män som blir misshandlade av sina kvinor..PDT_Love_06

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hawknestgrove
6/9/08, 12:52 AM
#2

Oh ja, chik, lika illa…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Yuki
8/28/08, 5:23 PM
#3

Ja…

Kerstina-61
9/2/08, 3:41 AM
#4

Dt är många faser man ska ta sig ur innan  man bearbetat. Det är väldigt olika lång eller kort tid detta tar. Som Lucky skriver, det går liksom inte att säga att man ska skärpa sig och gå vidare. Kropp och knopp ska läka…

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Tatsja
9/3/08, 12:46 AM
#5

Ofta är det så att den som är misshandlad inte alltid har någon självkänsla och tror på allt det som den misshandlade säger. Gäller även pykikisk misshandel. Svårt att bryta upp. Sen kommer vederbörade och lovar guld och gröna solar, har ändrar på sig, förstod inte, nu förstår jag, och sen är allt tillbaka igen. Det gäller att ge stöd och åter stöd till den misshandlade och även ska ju den som utövar den få hjälp genom polis och kurator.

Mina tankar om det hela

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Yuki
9/3/08, 11:17 AM
#6

Guld och gröna skogar, inte solar. Oskyldig

Annons:
Tatsja
9/3/08, 11:24 AM
#7

Tack Yuki. Jag var väldigt trött när jag skrev det. Självklart ska det vara skogar. KramizSkäms

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Yuki
9/3/08, 5:04 PM
#8

Med nöje. Tungan uteJo, alla skriver vi fel ibland.

Cat
9/7/08, 11:03 PM
#9

Skriver de här till alla nära och kära av den misshandlade som jag tycker är mycket viktigt att tänka på.

Jag vet hur frustrerade de är att se på. Man kan inte förstå hur någon människa kan godta denna behandling och inte bara göra en anmälning ist.

Men bli inte arg! Försök att inte visa din frustration. För om du vill vara ett stöd för den personen hjälper de aldrig med en utskällning. De blir utterligare bara en börda.

Lyssna bara och visa att du är någon den personen kan anförtro sig till utan att bli dömd.

Upp till toppen
Annons: