Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 793 ggr
Linda79
2008-07-24 10:19

Dagens tanke om djur

Som alla vet råkar även djur ut för misshandel av sina ägare ibland och lika som med människor som blir utsatta för det så är det ofta ett annat problem inblandat. Sprit eller alkohol. Jag har sett många alkoholister som har en hund vid sin sida här i Västerås. Som att det har blivit en trend. Det är synd för djuret har inte bett om att få ett sådant liv där Matte eller Husse slocknar och inte hinner gå ut i tid och där dom slår sitt djur för att den bara vill uträtta sina behov. Jag hoppas att dom som säljer hundar och katter inte säljer i syfte att enbart tjäna pengar utan för att dom också ska få bra hem.

Ljus och kärlek!

Annons:
[aspie]
2008-07-24 10:30
#1

Usch ja, det finns så mkt hemska saker som händer med våra älskade djur. Jag blir nästan hysterisk när jag ser djurplågeri.

Vet en alkis som hade en liten dvärgpinscher. När han klippte hundens klor var han säkert packad för det blödde rikligt från varenda klo. En annan gång band han fast hunden utanför en pub där hunden fick sitta i ca 8-10 timmar i 15 graders kyla medans husse satt och söp. Hunden klättrade på vägarna och skakade i hela kroppen. Husse såg sin hund genom fönstret men gjorde ingenting. Inte gjorde polisen heller något som jag ringde till. Vi kan inget göra sa de bara. Suck! Det känns så tröstlöst att stå så maktlös när man ser djur som lider.

Tänker på den lilla taxen som stod bunden i kedja dygnet runt året om utan att ha något litet krypin eller skydd mot regn eller kyla. En natt hade den lilla hunden frysit ihjäl.Gråter

Linda79
2008-07-24 10:52
#2

Usch, det är sorgligt….

Upp till toppen
Annons: