Annons:
Etikett12-musik-boktips-humor
Läst 1965 ggr
lindapluttanbusan
2008-06-22 16:02

En sång om misshandel

En tjej kompis vart misshandlad av sin förra kille. Kände båda två väldigt väl. Denna låt hittade jag för ett tag sedan och det påminner så förbannat mycket om deras historia och säkert tusen andras historier där ute.

Jag vill bara dela med mig av den för att den är så förbannat bra och så stark.

" Han trodde allting gick och rädda, att några drömmar levde än, han köpt vin och röda rosor, men det var försent för länge sen.

Han trodde att hon skulle stanna, trots att hon inte ens var kvar, han trodde detta var förevigt. Trots detta vakuum som han bar.

 Han mindes när dom hade träffats, hon sa att han lyste starkt och stolt, och det var därför som hon fasntat, och det var därför hon nu gått. Han såg försent vad han hade förlorat såg aldrig vad han gjorde för fel. Han trodde kärleken var gratis, hon var väl blåögd för sin del.

Det var inget som var planerat, det var som en sträng som inte höll. Han kunde inte riktigt säga, när det första slaget föll.

Men sår och blåtiror försvinner, och bleknar bort till ingenting. Då är det värre med dom minnen som aldrig falnar någonsin.

Hon gråter inte mera, hon grät sig torr för länge sedan. Hon är långt långt borta redan, fast hon ännu inte ler, så gråter hon inte mera!"

Av: Peter LeMarc "Hon gråter inte mer"

Annons:
chik
2008-06-22 20:55
#1

Du! Den var fin…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hawknestgrove
2008-06-22 21:27
#2

Jätte…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: