Annons:
Etikett05-anhörig-till-misshandlad-misshandlaren
Läst 1564 ggr
tjejkompis
2008-06-29 00:25

hjälp!!

Hej min vän är misshanldad av sin kille.hon var så stark för ett tag sen och bestämde sig sig för att det fick vara nog och ringde polisen nästa gång han slog han blev häktad och dömd till vård och nu bara ett par veckor efter så träffar hon honom igen och hoppas på att allt ska bli bra…. kan känner mig så besviken på henne och vet inte alls hur jag ska ta upp det här är det någon som har något råd…..

förvirrad och besviken vännina

Annons:
Honestyisdead
2008-06-29 01:32
#1

Känner igen dina känslor och tankar.
Har tyvärr inte så mycket råd att ge. Hon måste förstå själv att detta inte går. Annars kan du tjata till du blöder utan effekt.

Ska fundera litet och se om jag kan komma på ngt gott råd till dig.

Kram på dig!

martdat
2008-06-29 14:47
#2

Känner tyvärr ijen detta. jag har inga bra råd att ge.stötta henne och finns där den dan hon känner sig redo att bryta.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2008-06-29 15:35
#3

Jqa inte mycket du kan göra, förutom att inte svika henne, när nästa gång kommer. För den kommer…. Visa att du är hennes vän.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MIRJAMI
2008-06-29 20:08
#4

Jag förstår henne, det är inte lätt att bara vända ryggen till han fast hon borde det. Vissa män kan ju sin teknik på hur de ska få en att tro på dem igen fast de har gjor som de har.

Kan bara ge dig rådet finns där för henne, för han har nog inte lärt sig en läxa än.

tjejkompis
2008-06-30 00:17
#5

tack så mycket lovar att finnas där för henne alltid förhoppningsvis kanske hon kommer på andra tankar när han snart visar sitt "rätta" jag igen…….

LuckyLady
2008-06-30 15:07
#6

#5 Det är tyvärr inte säkert.
Skönt att du har samma inställning som jag har till "min" väninna. Han lyckades förvrida henne totalt.

Har du fortfarnde kontakt med din så se till att bryta hans terror.
Tala om för henne att så här ska man inte ha det.
Framför allt så tala om för henne att när hon väl får nog så finns du där. Att hon alltid kan fly till dig osv..

Gör som jag gjorde.
Ring kvinnojour, hjälplinjen med mera och prata om det, få hjälp till vad och hur du ska bete dig nu.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Annons:
LuckyLady
2008-07-19 12:58
#7

Hur har det gått TS?

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Hawknestgrove
2008-07-20 14:26
#8

Undrar jag med……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: