Annons:
Etikett16-off-topic-omröstning-lek-trådar
Läst 1779 ggr
Tatsja
2008-09-24 00:09

Hur syns NI?

Eftersom jag är både bilförare och hundägare så måste jag bara påpeka vikten av att synas. Många gånger när man är ute och kör så har folk mörka kläder på sig. Syns nästan inte alls. Speciellt om det inte finns gatlampor. Som hundägare och även om jag bara är ute och går när det börjar skymma, så försöker jag göra allt för att synas.

Har extra reflexer på rollatorn. Reflexväst eller reflexjacka. Min hund har reflex på kopplet. Allt för att jag vill bilförare ska se mig och Tatsja.

Tyvärr är det många som tror att det räcker med gatbelysningen, men det är svårt då också.

Så snälla. För er egen skull och mitt. Sätt på er reflexer.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Tatsja
2008-09-24 00:10
#1

Bild

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hawknestgrove
2008-09-24 21:16
#2

Toppen att du tar upp detta! Kan aldrig nog uppmärksammas!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tatsja
2008-09-25 08:28
#3

#2 tack. Tyvärr är det många som slarvar, men det är ju sitt eget liv man sätter på spel. Finns billiga reflexvästar på ÖB. 25 för barn och 29 för vuxna. reflexband 10 kronor. Jag har även väst och band i bilen. Tänk om man blir stående en mörk kväll. Bättre att synas och rädda livet.

Detta gäller även om man bor i stan. Du syns inte så bra som du tror i gatljusen. Ta för vana att alltid ha reflex och välj att leva istället.

Kramiz Tatsja

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hawknestgrove
2008-09-25 22:10
#4

Ja, väst är du dessutom tvungen att ha i bilen. Undrar hur många som tänker på det……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tatsja
2008-09-26 10:31
#5

#4 Är det lag på det? Triangel vet jag, men inte väst. Fast det ligger i min bil och extra band också.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hawknestgrove
2008-09-28 22:47
#6

Jo, har för mig att det är lag på att du ska ha en väst i kupen. Norge var före oss med den lagen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Tatsja
2008-09-29 01:35
#7

Tycker jag är mycket bra.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

idaviotti
2008-10-01 15:53
#8

Jag har alltid reflex på benen när jag är ute sent, brukar oxå ha band om jag är ute med hunden. Jag blir lite små ireterrad på folk som går på kvällen men svarta kläder och inga reflexer :o

Tatsja
2008-10-02 02:01
#9

Nu ikväll i regnrusket så gick vi upp mot malmön med hunden.
Hon har reflexer och jag reflexjacka, min son reflexväst.
Rollatorn är full med reflexer.

Helt plötsligt så kommer det fram någon på 10 meter först.
Det var ju kolmörkt ute. Vi såg inte honom. Tur man har hund i dessa fall. Efter vad vi tyckte, en evighet. gick han över på andra sidan  och ställde sig bara och glo. Till slut kunde jag inte vara tyskt. ursäkta, kan jag hjälpa? Först sa han ingenting, så jag upprepa mig. Då kom det rätt så högt.
Var har du köpt de där? han syftade på mina reflexband på rollatorn.
Jag sa som det var, Åh fan. jag som inte ska dit. kan du sälja en här och nu. Kanske jag kan sa jag. 
Han kom över till oss och ville ha bara en. Jag tog av den och han sträckte fram en 50-lapp. Jag har ingen växel sa jag. Nej, nej,

Bara för att ni syns så bra och jag får köpa en. Då ska du ha hela sedeln. Han envisades, tog reflexen. Stoppade pengarna i min ficka och gick.
Vände mig om och såg att  han gick och snurra den runt så bilarna skulle se när han gick där på vägen.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hawknestgrove
2008-10-02 19:01
#10

Festlig händelse!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tatsja
2008-10-03 09:26
#11

#10 Roligt när andra uppskattar att ha reflex. Såg nu ett stavfel i min text. tyskt istället för tyst. men så går det när man är trött. Tur ni förstår vad jag menar.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: