Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1401 ggr
Guldgruvans1
10/23/08, 4:07 PM

Psykisk misshandel?

Vad innefattar det?

Räknas det som psykiskt misshandel när någon försöker trycka ned en annan människa och uttrycker sig:

Detta har jag, vad har du? Och om saker påstås som faktiskt räknas som påhopp på offentliga platser?

Denna fråga är generell och jag skulle vilja ha olika åsikter om det är oki att bete sig så.

Kram!

Annons:
Linda79
10/23/08, 6:36 PM
#1

Hej Jag undrar om du menar på det här sättet:

Du är falsk och det hoppas jag att människorna runt dig förstår och lämnar dig ensam.

Ja just det…du är ju i princip ensam redan! Jag har familjen och släkten…inte du!

För jag hade rätt och du fel. Jag vann och inte du!

För i så fall anser jag absolut att det är psykisk misshandel. Det är kränkande och samtidigt nedlåtande och med en smula maktkungörelse.

AnneN
10/23/08, 6:37 PM
#2

Finns en tråd om psykisk misshandel här

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tatsja
10/25/08, 6:47 AM
#3

Tyvärr är det så att det är svårt att bevisa psykisk misshandel. Jag vet. Fasaden utanför väggarna gör att man inte blir trodd. Ofta önskade jag att jag kunde visa upp blåmärken istället. När vi skilde oss, så fick jag skit. Denna snälla fina make som du hade. Hur kunde du lämna honom? Min släkt tog hans parti och jag blev utfryst.

Nu 9 år efter skilsmässan är det likadant. Men jag anser att jag kom lindrigt undan ändå. Är nog inners inne väldigt start.

Så fort man märker den andra börjar psyka en, stick!

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Guldgruvans1
10/25/08, 12:05 PM
#4

Jag stack faktiskt….rätt skönt och inte ha någon som sätter sig på en längre…hihi.

Tack Tatsja!

Tatsja
10/27/08, 8:01 AM
#5

#4 Bra gjort. Även om man mår dåligt ibörjan, så känner man sig starkare efter ett tag. idag kan ingen sätta sig på mig.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Guldgruvans1
10/27/08, 11:58 AM
#6

#5 Låter bra det! Ja, inte mig heller…har mkt lättare att säga ifrån nu.

Annons:
Tatsja
10/27/08, 6:02 PM
#7

Man blir starkare med åren och tyvärr efter erfarenheterna.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: