Annons:
Etikett05-anhörig-till-misshandlad-misshandlaren
Läst 2216 ggr
thexclub
10/2/08, 3:10 AM

Misshandlare

Jag vet inte riktigt om detta passar in på dethär forumet men jag tror/hoppas det..

Iallafall, jag fick nyligen veta att en av mina närmsta vänner har misshandlat två personer. Själv hävdar han att han vid båda tillfällerna blev provecerad men erkänner också att det var fel av honom och att han ångrar sig. Han har fått hjälp och går fortfarande till psykolog och pratar om det, så det är inte där "problemet" ligger.

Saken är när jag fick veta detta strax därefter i kontakt med en av dem han misshandlat. Hon beskriver honom som en riktigt hemsk person och säger att hon inte ens hade rört honom innan han attackerade henne.
Jag är grymt förvirrad och osäker, jag tror på att folk kan förändras men det känns ganska skrämmande att han ens kan ha gjort något sådant.. Under tiden vi känt varandra har jag aldrig ens märkt ett tecken på att han skulle vara agressiv och jag har sett honom som en av de snällaste människorna jag vet.
Det var flera år sen misshandeln skedde.  Han säger att han aldrig kommer göra något sådant igen men jag vet inte hur jag ska kunna lita på honom lika mycket som innan.
Någon som varit i samma situation, eller har något råd till hur jag borde göra/tänka? Komentarer om att han är en idiot eller dyl. undanbes, det lär inte hjälpa ett dugg.

the vanity, it becomes insanity

Annons:
LuckyLady
10/2/08, 12:18 PM
#1

Det är jättebra att han går hos psykolog och andra ställen där han kan få hjälp!
Det ska du uppmuntra.

Det framgår inte av din berättlse om tjejen som tyckte att han var ett monster var hans flickvän.

Ofta är det så att dom som misshandlar sina flickvänner har två sidor. En som bara dom misshandlade får se och sen den sidan som du och alla andra får se.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

AnneN
10/2/08, 1:14 PM
#2

Jätte bra att han får hjälp, det är inte alla som ens inser att de gjort något fel då de misshandlar.
Han har alltså sagt att han blev provocerad, medan den han misshandlat säger att hon inte hade rört han… Har du frågat på vilket sätt han blev provocerad? (oavsett vilket så är det inte rätt att misshandla, men jag menar att man kan bli provocerad av olika saker).

Försök se han för den person han är idag, den person du känner honom som för folk kan trots allt förändras och alla kan vara värda en 2:a chans i livet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hawknestgrove
10/2/08, 6:59 PM
#3

En sak bara. Hos mig ringer alla varningsklockor. Det är aldrig så, att du börjar kära ner dig i honom? För i så fall, spring så långt du kan.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tatsja
10/3/08, 9:27 AM
#4

#3 Håller med dig. Spring och stanna inte för honom.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

thexclub
10/3/08, 11:17 PM
#5

#1: Tjejen var inte hans flickvän. Jag vet inte helt säkert hur allt ligger till för det är inget som vi snackat om särskilt mycket. Jag fick veta det av en annan kompis och sen tog jag upp det med min kompis som misshandlat, han berättade lite men ville inte prata om det..

#2: Har inte frågat hur han blev provocerad, borde kanske göra det.. tack för rådet

#3 & #4: nej jag är inte kär i honom =) vi har varit vänner ganska länge och jag tror inte han är kär i mig heller, har aldrig visat tecken på avundsjuka eller intresse på det sättet.

the vanity, it becomes insanity

Upp till toppen
Annons: