Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 925 ggr
ElinLi
1/5/09, 2:45 PM

jag måste få hjälp!

Det här jag kommer skriva kommer säkert ses välldigt hemskt och elakt. Men jag har ADHD och har välldiga problem med humöret ( jag äter medecin å den funkar ganska bra ) . När jag väl blir arg så är det oftast på min mamma , jag blir arg för ingenting men nu till de jag tycker e hemskt. När jag blir arg på mamma kommer dom fruktansvärda orden ur munnen på mig saker som : Jag ska f*n döda dig , jag ska skjuta dig .. och mycket mer . Jag mår mycket dåligt över att säga så men jag kan ej hindra det! Jag har nu blivit tolv år vilket inebär att jag kanske inom ett par år kommer bli mycket farlig / aggresiv.. Mina tankar om självmord snurrar runt i huvet dagen lång. Jag har funderat på att rymma långt härifrån och skriva en lapp att jag gör detta för min mammas skull så att jag inte kommer kunna skada henne.. Jag behöver hjälp med detta Gråter.. vad ska jag göra ?

elin

Annons:
ANNIA
1/5/09, 5:16 PM
#1

Jag har tyvärr inget råd till dig. Men du kanske ska skriva om det inne på bokstavsfolk för där finns det ju personer som likt dig har ADHD och dom kanske kan ge dig svar hur du ska göra.

Friida
1/5/09, 7:14 PM
#2

Det finns något som heter ART = Aggression Replacement
Training. Då får man lära sig att hantera sin aggressioner, det låter som om det kunde vara något för dig! Ger ofta mycket bra resultat. Be din mamma (eller du själv) att kontakt sociala eller BUP och prata med dem om det finns något sådant i din kommun. Tror att din familj också kommer att få vara med i behandlingen så de vet hur de ska agera.

Tycker du verkar väldigt mogen och anvarsfull som ser ditt eget problem,  så det kommer  säkert att gå bra för dig att få hjälp med ditt problem!

Förstår att du är förtvivlad över din situation men att rymma eller ännu värre gör inte att någon av er skulle må bättre! Tro mig, jag är mamma och har jobbat med mäniskor som mår dåligt hela mitt liv!Så för din och din mammas skull ska ni söka (och få) hjälp och behandling!  Lycka till och skriv och berätta hur det går!

ElinLi
1/5/09, 8:17 PM
#3

#2 okej , Vi går på BUP ibland men jag kan liksom inte ta upp de jag säger då jag inte vågar prata med personer öga mot öga .. men jag ska prata med mamma om ART så får vi se ifall det kanske vore något . Det har ju blivit ännu mer nu när jag inte går i skolan eftersom att dom letar efter ny.

Friida
1/5/09, 8:34 PM
#4

Gör det! Tror att du kommer att må mycket bättre om du kommer tillrätta med detta.

Upp till toppen
Annons: