Annons:
Etikett11-bloggar-tidningsartiklar-om-misshandel
Läst 2305 ggr
LuckyLady
11/14/08, 12:51 PM

Många våldsbrott per invånare i Eskilstuna

Eskilstuna har länge levt med epitet som "Sveriges våldsammaste stad" och "Sveriges Chicago".
Och trots insatser för att förbättra ryktet fortsätter statistiken envist antyda att det finns sanning bakom dem. En färsk rapport visar att bara två av landets 290 kommuner har fler polisanmälda våldsbrott per invånare än Eskilstuna.

Se hela artikeln här
Folket

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Annons:
Kerstina-61
11/15/08, 3:38 AM
#1

Huga…våldsbrotten ökar…vet inte om det är över lag i hela landet, men vi märker det i Brottsofferjouren(BOJ) Östra Skaraborg som omfattar 9 kommuner. I synnerhet unga brottsoffer. Som tur är så har vår jour i BOJ lyckats att rekrytera en del unga stödpersoner, som jag nog tror kommer att göra ett gott arbete i jouren

Kerstin…som  önskarn en god  natt

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Tatsja
11/18/08, 10:56 PM
#2

Lilla Chicago. Det kallas Köping. Här är det våld var och varannan dag. Många som inte gjort något. Men så är det väl när det inte finns något att göra för de gängen.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hawknestgrove
11/21/08, 7:15 PM
#3

Märkligt… Såna små hålor, där det inte ens finns några turister och så är de värst…….JA, jag bor ju själv i en liten håla. Strömstad. Fast på sommaren, så femdubblas befolkningen, minst.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tatsja
12/3/08, 12:50 AM
#4

Fast Köping har turister här. Speciellt när det är crusing

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hawknestgrove
12/4/08, 7:47 PM
#5

JA, men hur ofta är det? Ungefär som här, det är 6 hektiskta veckor, sen är allt öde……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tatsja
12/6/08, 12:31 PM
#6

Ändå fortsätter överfallen. Varje dag hör man på radion att någon blivit nedslagen.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Upp till toppen
Annons: