Annons:
Etikett16-off-topic-omröstning-lek-trådar
Läst 1956 ggr
destroyed
2008-12-06 15:36

OT-Galna släktmedlemmar

vissa människor är bara förmycket de tro att de kan bestämma om allt och alla bara för att de kan. Jag blev tvingad att ta bort ett blogginlägg igår som jag skev för att jag var arg och kände mej väldigt illa behandlad bara för min killes syster läste det och tyckte jag var en bortskämd snorunge för att jag blev arg att gustavs föräldrar totalt sket i att han är jättesjuk och var tvungen att vara kvar EFTER stängning(i ca. 1 och ½ timme) det dom inte förstod var att nu blev allt försenat som vi planerat med det sket dom i för att det skulle vara julmarknad idag och det är så mycket viktigare än att deras son kommer hem i bra tid, kan bli frisk och få äta och sova klokt för det har han inte fått gjort för hans föräldrar hela tiden klagar och tjatar att han ska fixa saker där inne.

Hans syster har fått för sig att hennes föräldrar är perfekta och kan aldrig göra fel. och så fort någon gör någonting som hon inte gillar så får man en utskällning ett bar exempel är att min kille och jag handlade julpynt medans vi ändå bodde i hennes lägenhet för att ta hand om hennes katter och när hon kom hem sen så blev hon fruktansvärt förbannad för att vi hade handlat det där istället för att vänta och köpa ifrån affären där gustav jobbar(han ska egentligen få personalrabatt men hans pappa har aldrig skickat in lappen om det så vi får snällt handla för vanlig kostnad och ändå när vi har personalrabatten så får vi likförbannat betala mer än på rusta och coop m.m.) Hennes idé är att hon och hennes familj är perfekta och kan inte göra fel. Det tror vi att hon ärvt av deras pappa för han är precis likadan. Han kan heller aldrig erkänna att han gör fel och då blir deras mamma indragen och måste försöka medla vilket hon sällan kan för att hon inte vet hela sanningen men hans syster oavsett vad man gör så tror hon att hon vet allt om just den grejen. Hon tror tydligen att vi inte betalar någonting för att bo här och att vi inte har ständiga gräl med deras föräldrar…

Det värsta är att det finns ingen jag kan prata med om det här. Pratar jag men min kille om det här så tycker han att jag överdriver och skulle jag skriva något på min blogg så ringer hon och skäller ut gustav för att jag är otacksam och borde flytta tillbaka till mina föräldrar om det här inte duger. Visst hon kanske tycker att jag är jättetaskig för att säga såna saker men vad har hon med det att göra när hon inte vet hela sanningen..

behövde mest skriva av mej eftersom jag inte kan prata med någon om det här men ge mej råd om ni vet hur man kan göra med det här.

Annons:
ANNIA
2008-12-06 16:29
#1

destroyed du har hamnat i jädra sits som det egentligen inte finns så många bra råd/tips att komma med.

Det är din kille som måste säga ifrån till sin familj, så länge han inte gör det så kommer det fortgå.

Enda tipset jag egentligen kan ge dig i din situation är att ni flyttar till en annan ort. Då kan han ev pendla så han fortfarande kan jobba kvar där men ni behöver då inte ha hans familj så nära inpå. Bästa är om han då kan hitta ett annat jobb på den andra orten. Det vet jag är väldigt svårt speciellt idag med den kris som blivit och många blir uppsagda.

Din blogg är det här på iFokus eller har du en annan blogg nån annanstans. Och är hans syster medlem här på iFokus. Om det är här på iFokus så kan du ju klicka i vilka som ska få läsa. Är hon inte medlem här (men läser) så räcker det med att du på din personliga sida klickar i att enbart inloggade ska ha tillgång till din sida. Eller till och med ändra till att enbart dina vänner ska ha tillgång till din sida då får du ju välja ut vilka som ska få läsa där.

Om du har bloggat nån annanstans och hans syster inte vet om din blogg här så kan du ju använda bloggen här på iFokus till att skriva av dig.

destroyed
2008-12-06 16:38
#2

Nej jag har min blogg någon annanstans och hon läser den och så fort jag klagar minsta lilla om hur det är här så blir hon jätteförbannad och tycker jag är otacksam och ringer och skäller ut min kille. Hon råkar inte veta att jag har jobbat över 20 timmar i deras affär GRATIS för att betala tillbaka det jag var skyldig. Ger besinpengar såfort dem kör mej någonstans som inte ligger på vägen m.m. jag gör så gott som allt själv och det tror inte hon på.

Att blogga här för att få skriva vad man vill är inte så dumt. det ska jag kanske börja med:)

ANNIA
2008-12-06 16:48
#3

Ja använd bloggen här för här kan du som sagt styra vilka som ska kunna läsa och dom gånger du vill skriva namn på personer så skriver du inte det riktiga namnet utan nåt annat.

När det gäller hans syster så tror jag inte du kan göra så mycket åt det utan det måste komma från din kille eller hans föräldrar när du gjort saker som berör hans familj. Tyvärr. Så enda rådet jag kan dig när det gäller henne, försök inte ens övertyga henne om nåt.

destroyed
2008-12-06 17:02
#4

jo jag vet men ingen i hans familj tycker det är en sån stor grej utan säger bara men det är så hon är, lisa gör sånt ta inget personligt och diskutera med min kille går bra fram tills man säger att du måste ta tag i det. då är det ungefär som om, måste jag göra något, det vill jag inte får då råkar jag illa ut… suck

ANNIA
2008-12-06 17:13
#5

Vill inte hans familj stötta dig så tyvärr. För blir hon inte tillsagd av de sina så tror hon att hon att hon har/gör rätt och då spelar det ingen roll vad du (en utomstående) säger.

På vilket sätt råkar din kille illa ut om han säger ifrån.

destroyed
2008-12-06 18:39
#6

Han får en rejäl utskällning, av sin syster för att han inte gör som hon tycker och han säger ifrån och skriker tillbaka så får han en utskällning av sin mamma för att han attackerade henne när dom vet att hon gör så jämt m.m. det senaste blogginlägget hon skrev är om mej. Hon är för satan 24 år, när ska hon växa upp?

Annons:
ANNIA
2008-12-06 19:12
#7

Hon kommer inte ändra sig förrän föräldrarna säger ifrån. Det är samma som det emellanåt blir med skilsmässobarn när mamma/pappa skaffar ny partner. Om den nya säger ifrån så kan den få höra att du är inte min mamma/pappa. Så så länge inte rätt person (föräldrarna i det här fallet) säger ifrån så kommer hon fortsätta.

När det gäller den där blogglänken du lagt in. Om du hinner se det här innan tidsramen för hantera inlägg går ut. Ta bort den för om någon söker på google efter hennes blogg så kan dom hamna här och då får dom veta att du skrivit om den och att det gäller just dig.

Om du inte hinner innan tidsramen så be värdinnan eller Medarbetare ta bort den.

Du kan göra som jag sa om din blogg. Lås din personligasida så att bara vissa kan se den så kan du lägga länken i en blogg där istället.

ANNIA
2008-12-06 19:27
#8

Vid närmare eftertanke lägg den inte bloggen heller för jag vet inte riktigt hur google indexar sidorna även om man inte kan komma åt att läsa dom.

destroyed
2008-12-06 19:35
#9

Där sidor kräver inlogg visar inte google för det ligger under den "Dolda webben".. och jag har ändrat nu så att inga som inte är inloggade kan läsa så även om hon skulle söka efter det så skulle hon inte komma in.

ANNIA
2008-12-06 20:35
#10

Det är det jag också har för mig. Och hoppas att det även gäller sidorna här på iFokus. Att jag blev osäker är eftersom det är ens egna inställningar man ändrar på.

Tatsja
2008-12-07 01:03
#11

Tyvärr är ditt problem mer vanligt än man tror. Får nog lov att citera en känd dr. här. Någon måste vara hjälte här och ställa upp och den hjälten måste din kille vara. Eftersom det är HANS familj det gäller, så måste han säga ifrån.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

destroyed
2008-12-07 01:18
#12

10# nja.. hon kan gå in på sidorna men hon måste ju veta VART hon ska leta för att få fram någonting

11# Tyvärr är det ju så men det är tyvärr inte alltid det lättaste att få han att säga emot sin familj..

Tatsja
2008-12-07 11:16
#13

#12 Men för din skull, så måste han det. Antingen står han på din sida eller sin släkts sida.

Vet att en del har svårt för att sätta ner foten, men ibland måste det göras.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
ANNIA
2008-12-07 15:56
#14

destroyed om och jag säger om google indexerat sidan så att den kommer upp som träff så är det inga problem att hitta sidan. Även om det kommer upp att man måste vara medlem för att läsa så när man klickar på den länken är det ju bara till att regga sig och sen ev leta här inne. Och om, återigen om, den blivit indexerad så kan den finnas cachad och då bara klicka på den länken i den länk som dök upp som träff.

destroyed
2008-12-07 15:59
#15

13# han har sagt att om hon gör sdå här igen tänker han säga ifrån.. det har hänt flera gånger tidigare att hon bara gnäller på utan att överhuvudtaget tänka på vad det är hon säger..

ett bra exempel är när vi handlade julpynt och hon blev jättearg för att hon hade precis beställt hem julpynt till affären och det blir billigare att köpa där. då kontrade han med att vi har ingen personalrabatt, i vilket fall somhelst så blir det billigare för oss så här och det var den enda gången hon inte fortsatte utan hon blev tyst.

jag skulle väldigt gärna vilja att han stod upp för mej men vad kan jag göra?

Hawknestgrove
2008-12-07 16:18
#16

Vill han inte ställa upp på dig, så får du ta dig en allvarlig funderare på killen. Ska ert liv fortsätta så, att ni är beroende av hur hans j***a släkt beter sig mot e? Nä, ställ ultimatum.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destroyed
2008-12-07 20:32
#17

nej alltså jag älskar honom jättemycket men han har betett sig konstigt på sista tiden och han verkar alltid vilja hålla sig god med familjen för att det är det enda han har tycker han men han har absolut inga problem att säga att min mamma är för jävlig och är taskig… jag vill bara kunna veta att han står upp för mej och säger som han tycker. hans familj behandlar han som skit ibland men han har bara inte fattat att dem gör så för att de faktiskt egentligen inte bryr sig om vad han tycker. ständigt kallar de honom dum och idiot men skulle jag säga det när vi grälar så blir han ledsen och vill inte att jag kallar honom sånna saker. varför tillåter han då att dom gör det men inte jag när jag är förbannad, då tycker jag att det ska vara lika

Tatsja
2008-12-08 02:16
#18

Håller med att det ska vara lika. Men ta ett samtal med hans föräldrar en och en och hör efter med dem. Kan kanske vara en idé.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

destroyed
2008-12-08 02:31
#19

Nu verkar det som om han har valt sin familj före mej och jag är så förkrossad att jag inte vet vart jag ska ta vägen!

Idag så har han pratat med sin syster och sagt till henne att när vi bråkar med hans föräldrar så ska hon inte lägga sig i. Till mej alldrles nyss sa han att jag absolut inte får lov att skriva om hans föräldrar på Internet. Och jävlar om jag skrev en gång till om hans föräldrar för nu var han trött på att jag var otacksam och jävlig emot dem för var det bara så så kunde jag lika gärna flytta härifrån. sen svarade jag med att du har alltså valt din familj före mej och då svarade han att jag kunde behålla mina konsprationsteorier för mej själv. sen inbillar han sig att jag vill ligga och mysa och vara gullig när han har hållit mej uppe i flera timmar!!!! Nu är jag verkligen inte säker på mina känslor för honom, han är inte alls så här egentligen men nu har allt förändrats och vi firar ett år om ett par dagar.. jag vet inte vad jag ska göra

Hawknestgrove
2008-12-08 15:12
#20

Var glad att du slipper en sån personHAn har inte kunnat klippa navelsträngen till sin familj. Var glad och tacksam, att du är av med honom. Flytta så fort du kan.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
destroyed
2008-12-09 17:40
#21

jag vet inte.. jag älskar honom ändå.. jag tror att något har hänt för han är inte alls sig själv.. jag åkte iväg  och varit borta i en natt och nu när han har smsat och ringt så verkar han ha blivit sig själv igen men jag väntar och ser just nu kan jag inte lita på honom

destroyed
2008-12-10 12:08
#22

Nu slängde hans föräldrar ut mej… de vill inte ha någon som är så otacksam som mej här..

Hawknestgrove
2008-12-11 22:32
#23

OCh följer inte han med dig, så deleta killlen. Inget att ha. Kan man inte stå upp för sin tjej, så är man inte mycket till karl.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destroyed
2008-12-12 21:41
#24

nej han säger att han inte klarar sig någon annanstans.. han tycker jag var orättvis när dom precis kickade ut mej och jag inte ville stanna kvar här utan flyttade ut efter att han åkte till jobbet och skulle inte komma hem förens 21.00

Tatsja
2008-12-13 00:32
#25

Då är det bara att inse att han inte var något att hänga i granen. Även om det känns ont, så blir det bättre sen.

Han är inte värd dig, när han gör så här. Tänk på det.

Sänder kramar

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

destroyed
2008-12-13 11:35
#26

Jag vet inte hur jag ska hantera allting änsålänge är förhållandet på is fram tills han har kommit på vad han vill göra.. Omprioritering det är vad jag har sagt.. han har ju bestämt sig nu att hittar han en lägenhet så flyttar han till den och vill gärna att jag flyttar med. Han förstår att han har gjort fel och han verkar vilja ändra på sig men han säger hela tiden att jag måste hjälpa honom och att han behöver mej i närheten(gärna vara här hela tiden) men jag vill inte vara hemma hos han förmycket när dom sagt till att dom inte vill ha mej boendes där. Jag har flyttat tillbaka till mina föräldrar och min kille vet inte alls om det. det känns skönt. jag ljög och sa att jag bodde vid min klasskamrat

Hawknestgrove
2008-12-14 17:16
#27

Ja, kan inte han ta ställning till din  fördel, så glöm honom och skaffa något bättre. HAn är inte värd dig. Då är det bättre att vara ensam i ensamhet, än att vara ensam i tvåsamhet. Tänk på det!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
2008-12-14 17:18
#28

Tänk på och säg  till honom att släkt och färsk fisk är samma sak. Underbar i tre dagar, men sen så luktar den illa!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tatsja
2008-12-15 09:13
#29

#28 Den var bra, hade aldrig hört det uttrycket förr

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

destroyed
2008-12-15 22:56
#30

hahahah!! den ska jag dra för honom:) hoppas han fattar.. Lyckligtvis under denna tuffa månad själv så kommer jag inte vara helt ensam. En pudeluppfödare som har blivit mer av en vän till mej nu på senare tid ska låna mej hennes pudelkille så hon kan få lugn och ro med sin löpande tik medans hon är i stockholm. jag ska köpa en valp ifrån just den kullen hon ska ta nu.. men det är iaf skönt att inte vara ensam. känner ine att jag kan prata med mina föräldrar rakt ut

Hawknestgrove
2008-12-17 21:16
#31

Bra tjejen. Hoppas du tar åt dig och han också…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destroyed
2008-12-19 21:54
#32

mm jag med…

Tussebus
2008-12-27 23:31
#33

Hur har det gått destroyed?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

destroyed
2008-12-29 02:28
#34

Njaa inte så värst bra tackar som frågar. jag håller på att lista ut vad det är jag vill. jag kan inte bo hos mina föräldrar för då sugs energin ut ur mej och mamma och jag bråkar hela tiden. jag får inte bo hos killen och om vi bor ihop så försvinner känslorna lite och jag kommer aldrig först. Så nu ska jag söka eget boende men det kommer inte bli förens efter april för då kommer jag att få köpa min hund. jag är fortfarande rädd eftersom polisen har inte fått fast min våldtäktsman och han har börjat skicka en massa hotfulla sms och jag har fått en massa konstiga samtal som jag aldrig kan spåra och då vill jag verkligen ha en hund som kan varna när någon kommer. En låst dörr hjälper inte så mycket för en psykotisk polisson som njuter av att se andra lida..

Annons:
Tatsja
2008-12-29 09:31
#35

Spara sms och visa polisen. Sen ska de ju kunna kolla teletonen. Få hjälp med att byta nummer och så vidare. Stå på dig. En låst dörr ska du ha öga i. Visa att du kan sätta huvudet högt, även om det är svårt. Det kan ta udden av en psykotisk person.

Vi här inne är med dig i dina tankar och försöker ge dig kraft att vara stolt över dig själv.

Sänder massa styrkekramar och Tatjsa blöta pussar. Låna henne kanske? Hon tycker inte så mycket om karlar. Skäller ut dem.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

destroyed
2008-12-29 13:51
#36

Jo jag har gått till "min" polis han har haft hand om alla mina fall tidigare och förstår min situation. Han har flera gånger ringt och kollat att jag mår bra. Jag har fått hans direktnummer. Han är mycket orolig för mej eftersom soc. vägrar ta ansvar utan säger att det är mina föräldrar som ska skydda mej när det är min mor som utför de flesta angreppen(psykisk misshandel).

Jag har lämnat numrena som har ringt till min telefon och alla sms har dom men bara några minuter efter att de ringt så spärras numret.

hahah jaa det hade varit något. jag har än sålänge en liten pudelkille som följer mej vart jag går och en gång var det någon full gubbe som började hota mej då bet elliot han i benet så han inte kunde springa efter oss(min hjälte!)

destroyed
2008-12-29 22:54
#37

nu har allt fått en udda vändning hos min killes föräldrar. Hans föräldrar vägrar att ha mej där hemma om jag ska ta med mej hunden jag är hundvakt för i en månad. Tar jag med mej hunden så få mister killen jobbet och han blir utslängd. Jag fattar inte vad de håller på med.. Vi har bestämt oss för att hitta något annat ställe att bo på så vi slipper allt sånt där gnabb ifrån föräldrar m.m. men vad ska man göra? Har någon något tips? deras argument för att jag inet får ha hunden här är för att gården är till för tre katter bara(varav två är innekatter och får inte gå ut) men även när de klampade in i stugan medans vi höll på att torka upp efter en liten olycka så tyckte dom att det är "äckligt" att den ska hålla på att bajsa och kissa inomhus. Vad gör inte katterna i kattlådan? gaah!! jag bli bara trött på det här!!

Hawknestgrove
2008-12-30 20:05
#38

NJa, destroyed, nu är du lite partisk. Man kan faktiskt inte kräva, att folk ska ta in dig med hund och allt, i synnerhet om den inte är rumsren. V kan inte jämföra med katter. De är tränade i huvet, att gömma sina behov i sand det är ju det som är så praktiskt med katt, man slipper gå ut med dem. Så nog förstår jag, att de inte vill ha nån hund hos sig som inte ens är rumsren. KAnske ha skrämmer katterna också? Det är inte kul  när man själv har djur och ska bli påtvingad andras djur. Svårt problem, men du får nog tänka lite i andra banor.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destroyed
2008-12-30 20:17
#39

jo det rä klart jag är partisk.. men han är rumsren det är bara att han var på ett nytt ställe eftersom vi bara är hundvakt för honom i nån vecka till..

att deras katter blir skrämda tror jag inte ett dugg på den ena katten som är den enda som går utomhus har ju varit och träffat hunden och inte reagerat på honom och de andra två är inne katter och hunden rä ju inte därinne vid dem heller. Jo det rä säkert så att de inte vill bli påtvingade ett djur men dom gav ju tillåtelse flera gånger innan vad är det för skillnad nu? vi har varit hundvakt för den här hunden en-två gånger innan och den varit här. o vi frågade om han fick vara här innan jag blev utkastad och då var det lugnt.

Hawknestgrove
2008-12-30 20:35
#40

JA du… Personligen, så tror jag nog, att det allra bästa vore om du förswökte få in hunden på ett pensionat resterande tid.

De har väl tyvärr baa ändrat sig och vill helt enklt inte ha en hund i huset, så är det. de kan tycka, att det är jobbigt.

Alltid svårt, när man ska behöva ta hänsyn till andra. Så mitt råd är, att var inte besvärlig mot dem, utan försök att lösa hundgrejen på annat sätt. HAr du ingnstans att göra av hunden nu, så knske det är bäst att bita ihop och bo hos din mamma tills hundägarna kommer hem. MAn får tänka på vovven, han får inte komma i kläm för han kan ju inte rå för att hans husse/matte har rest bort. Sen kan jag faktiskt fundera, varför du ska skaffa dig en egen hund just nu. Ska du bo själv, så är det det allra viktigaste och du får nog tänka på att det blir väldans dyrt och kanske svårt att hitta boende om du har en liten valp också. Så mitt råd är att du väntar med hund, tills du har landat ordentligt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destroyed
2009-01-01 12:57
#41

ett pensionat är definitivt inte aktuellt, jag har hunden, sen får jag bara stanna här tills att hunden ska hem igen. för de har sagt att de inte vill ha hund här igen EFTER jag åker hem med honom.

det finns många anledningar till varför jag tänker skaffa en hund.

för det första så har jag länge tränat med andras hundar i olik hundsporter(freestyle och agility) och känner att nu vill jag faktiskt träna med en egen hund. för det andra så har jag sparat ihop under hela tiden sen jag fick mitt ekonomiska bidrag i oktober till ett djur sen blev det mer och mer självklart med hund. för det tredje så vill jag kunna känna mej trygg vilket jag sällan gör och då går jag inte utanför huset för att jag är så rädd ibland. När jag är hundvakt så släpper jag det där och går faktiskt ut(då spelar det heller ingen roll om jag har prov eller något viktigt i skolan, jag går inte ut)

och sen till det sista nu är det som jag har mest tid med att ha en hund. eftersom jag är hemma mycket för examensarbete ochj dessutom är det lättare att planera efter hund nu än senare.

Annons:
Hawknestgrove
2009-01-01 16:09
#42

Ok…..Hoppas det löser sig då!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: