Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 1590 ggr
liee
1/11/09, 4:19 PM

varför

Konstigt, man vaknar en morgon och tror man har ett normalt liv, men oj, allt va inte en dröm. . . kanske kan göra allt till en dröm om ja frsöker somna om, vaknar igen, nä fortfarande på samma ställe och i samma säng. Konstigt, varför detta, det händer ju bara andra, eller ?

gör ett försök å kontakta polisen de säger ju att de ska kunna göra bra saker. de kunde de inte.

gör ett försök å försvinna under jorden. de gick. Ja försvann, ville inte komma tillbaka, men de gjorde ja.

Livet e som vanlig igen. de va skönt. Ja lärde mig att skratta, skämta, gå på promenader.

sen hände de igen, ajajaj va dumt de blev, va ska man göra nu då finns de några mer sätt.

ja provade ett nytt sett, ja tog så mkt ja orkade, sen tröttnade DET på mej. DET tyckte inte de va kul när ja tog emot allt.

Livet e som vanligt igen. Fast har ännu inte lärt mig skratta, men jag har lärt mig skratta falskt så alla tror ja mår  bra .

DET finns bara när jag sover nu.

men ajajaj DET har svårt att lämna mej, va ska ja hitta på nu, ja har provat allt.

Ja vet, ja skiter i ett, går å lägger me å sover å lossas som ingentig.

kanske det fungerar.

Annons:
Hawknestgrove
1/11/09, 6:01 PM
#1

Du komr aldrig att bli helt fri inombords. Men det minskar…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mads
1/11/09, 9:08 PM
#2

Jodå, man kan visst bli fri det är jag övertygad om. Man kanske aldrig helt glömmer men fri från alla jobbiga känslor, plågande tankar och drömmar det kan man absolut bli. Det blev jag.

Kramar

Amor Vincit Omnia

liee
1/11/09, 9:33 PM
#3

tror oxå man blir fri innombors, annars skulle ja inte orka med dagarna om ja inte hoppades på de . . . sen kanske de e som Hawknestgr säger men de blundar ja för =)

Mads
1/11/09, 9:39 PM
#4

Nejdå, fri blir man. Tror man inte att man ska bli det så blir man väl det inte heller. Det handlar ju mycket om vilken inställning man har till sig själv, det som hänt och livet framöver. Kämpa på.

Kram

Amor Vincit Omnia

liee
1/11/09, 11:24 PM
#5

#4 blir man fri utan hjälp och i tysthet ? eller måste man ha hjälp

Mads
1/11/09, 11:58 PM
#6

Jag fick hjälp den första tiden, dels av familj och vänner samt samtalsterapi. Medicinerade också ett bra tag för att orka komma på fötter igen.

Idag 11 år senare är jag medicinfri, mardrömsfri och en glad kvinna igen som tror på både livet och kärleken igen.

Kramar

Amor Vincit Omnia

Annons:
liee
1/12/09, 12:16 AM
#7

gu va härligt å höra solskenshistoria. provat samtalsterapi, men hamnade i fel händer kan man säga

Mads
1/12/09, 12:21 AM
#8

Jag fick också leta ett tag innan jag hittade rätt person att prata med, det är ju jätteviktigt & tyvärr finns många som är mindre bra. Ge inte upp, prova igen. Önskar dig allt gott.

Kramar

Amor Vincit Omnia

liee
1/12/09, 12:25 AM
#9

Men så svårt å våga en gång till, hon gjorde mej så illa. . . men nån gång kanske nån ser mej å tar mej dit. . .

Kerstina-61
1/12/09, 11:34 PM
#10

Det är säkert bra att prata med någon, men viktigt att det är någon som känns bra. Inte säkert det lyckas första gången, men ge inte upp! Det finns alltid någon som passar…Glad 

Viktigt att sätta ord på sina känslor. Och en mottagare som kan förstå på rätt sätt.

Kramar om…

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hawknestgrove
1/14/09, 2:28 AM
#11

Ja och minnet kommer alltid att finas där, men det gör  inte ont lägnre. Du kan aldrig radera ut din hjärnas hårddisk, på gott och ont.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mads
1/14/09, 11:36 AM
#12

# 11 Dåliga minnen bleknar…och kan blekna mycket och vissa till och med försvinner. Man bestämmer själv hur ens inre och hårddisk som du kallar det ska se ut. Alla har ett val, sen vad man gör av det är upp tillvar och en.

# 9

Liee vännen, tyvärr är det så att idag kommer ingen och räddar en, inte ens alltid folk ser hur dåligt man mår. Det är mycket upp till en själv att ta tag i saker för att komma framåt och må bättre och det är ju inte alltid det lättaste när man inte mår bra. Så försök själv kontakta nån igen, det finns bra folk att prata med jag lovar. Har ju som sagt också hamnat fel, men hittade sen rätt.

Många kramar

Amor Vincit Omnia

Hawknestgrove
1/18/09, 7:47 PM
#13

Vill bara komma till det där med livets hårddisk, i dag kom det fram igen. JAg och min nuvarande sambo, som jag varit ihop med i 21 år, satt och pratade med ett par som är vänner till oss. Diskussionen var livlig och gladlynt, med mycket skratt. Då helt plötsligt, så i stället för att säga min sambos namn, när jag skulle be honom tända en lampa, så kröp min före dettas namn upp i stället. Kan man förklara sånt? Skämdes som en hund….Skäms.Läggg därtill, att jag och min Fd "bara"var ihop i 15,5 år…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Mads
1/19/09, 10:29 AM
#14

# 13 Inte beatbeteta det klart kanske, kanske tänket du fortfarande mycket på exet ? Förstår att det blev en genant situation, men det kan hända alla att man säger fel.

Amor Vincit Omnia

Hawknestgrove
1/20/09, 5:13 PM
#15

Ja det går tyvärr inte en dag utan att jag har honom i tankarna. Så det släpper INTE…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: