Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 818 ggr
kybele
2009-01-08 00:55

då lyssnade man,nu förstår man inte

Sitter och tänker,hur naiv man kunde vara.. jag hade redan varit med om så mycket i mitt liv och borde kännt igen alla tecken alla små kl som ringde skulle jag lyssnat på. Men man lyssnade på HAN. Först höjde han mig och min son till himlen och runt universum,för en tjej som jag… med grymt dåligt självförtroende sväva på små rosa moln… första kl ringde då han ville vi skulle flytta ihop redan efter ett par dagar vi vart tillsammans.. han gjorde min grusiga mark till guld och jag följde med… 2dagar efter vi flyttat ihop.. började helvetet.. alla mina o min sons saker vart kastade så allt vi hade var hans o  möbelväg.. jag hade skulder o fick ingen lägenhet. De visste han… dag 2 höll han på att strypa mig.. minns innan ögonen for ihop.. ja låg på soffan.. nästa secund tittade jag upp i ett par röd gråtna ögon.. förlåt förlåt förlåt.. ja skojade bara…. killar som gråter hade jag aldrig sett förut.. förlät.. visan kan göras lång… höll ut i 3år.. med sparkar slag o framför allt psykisk misshandel.. de som gjorde jag gick var då han började ge sig på min son o dotter… inte med slag.. men psykiskt.. mot tösa.. o fisa i min sons ansikte.. bla.. Idag kan jag inte förstå.. inte fatta hur min son orkade vara så stark.. fast han var liten.. hur jag orkade.. att VI överlevde.. idag plockar min prins upp de trasiga och limmar lappar o lagar.. idag förstår jag inte hur blind jag var.. hur döv jag var…

till alla er där ute… de finns ett liv… bakom de stängda svarta mörka dörrarna.. ett liv med värme.. tusen varma kramar till er alla

Annons:
Hawknestgrove
2009-01-08 18:20
#1

Så fint skriveet1 Detta kan hjälpa många

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kybele
2009-01-08 23:23
#2

tack så mycket.. jag hoppas jag iaf kan ge lite ljus i mörkret för någon.. de finns en väg ut.. o de hjälper även mig att få ur mina minnen med..

kram

Mads
2009-01-09 11:41
#3

Vackert skrivet och jag kan inte annat än att hålla med dig. Orkar man bara ta sig genom det så väntar ljus och lycka bakom dörren.

Stor kram Madde

Amor Vincit Omnia

kybele
2009-01-09 20:09
#4

tack mads… kram åter.. de är de som kan vara svårt.. och finna styrkan.. min styrka fann jag i mina barn.. styrkan nu att gå vidare har jag i min gubbe…. han limmar lagar o lappar.. o tar väldigt mycket skit som han inte förtjänar.. pga min osäkerhet.. men de skönaste är att han förstår.. o ger bara kärlek åter.

Upp till toppen
Annons: