Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1140 ggr
Bunnie
3/8/09, 7:57 PM

Blivande misshandlare ? :O

Jag tänkte på en sak .. Nästan överallt kan man läsa att mördare / misshandlare haft det helt sjukt under barndomen .. Till exempel blivit misshandlade eller utnyttjade som små . Det är där det hela började .. Barndomen präglar ju en människa , det är ju uppväxten som får oss på en väg . Oavsett om det är rätt eller fel , men hjärntvättade och personer förstår ju inte om det dem gör är fel .. Tyvärr .

Jag lever i ett helvete dygnet runt , såå .. Hur stor är då risken att jag blir något sånt sjukt när jag blir vuxen !? Jag är livrädd .. Jag vill inte skada någon , men till slut blir man ju galen av att leva i en lögn med misshandel .. Jag har nog fortfarande lite vett i skallen som kan tänka såhär . Men ändå , vem vet när jag blir störd till slut !? Vem vet hur jag blir som vuxen ? Jag har börjat ljuga hur det är hemma och om mina tankar .. Lögner är till för att skydda mig men också dem nära mig . Problemet är bara att till slut upptäcks lögnerna och då .. Suck :/

Jag är nog inte ensam om att tänka såhär och jag är inte ensam om att leva som jag gör , men .. Jag har försökt få svar på alla frågor jag har , men ingen orkar lyssna .. Ingen vill höra , ingen vill änns veta av någon med hundratals frågor ! Jag har faktiskt pratat med en tjej som ställde samma fråga som jag ställer nu . Jag svarade inte på den frågan eftersom jag själv inte vet svaret . Liksom , vad ska man säga när man inte änns vet svaret själv ??

Men är risken stor att man blir mördare eller något som vuxen om man får en uppväxt full av misshandel och förnedring .. ? :S

Annons:
Hawknestgrove
3/9/09, 12:35 AM
#1

OM du bara stannar kvar, finns risken. Så bryt dig ur. Är du 16 år, så kan du klara ett eget boende hur fint som helst.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bunnie
3/9/09, 2:32 PM
#2

Men jag går ju fortfarande i skolan och jag är inte myndig .. Så jag har egentligen inte mycket att säga till om när det gäller mitt liv . :S Jag vill absolut inte skada någon , inte på något sätt ! Men det är liksom .. Vart jag än vänder mig så sårar jag någon . :/ Jag har försökt att bryta mig ur i flera år men det leder typ ingenstans .. Fast jag har nog inte fått rätt hjälp .. ?

Hawknestgrove
3/9/09, 3:10 PM
#3

Det har ingen betydelse, att du går i skolan och inte är myndig. Det finns ingen som kan tvinga dig att bo kvar där du är. Strunta i om du sårar någon nu. det är ditt liv det gäller. Då får man ibland trampa över lik

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bunnie
3/9/09, 3:33 PM
#4

Jag börjar våga inse sanningen nu .. Att jag måste göra något . Men det är så himla skrämmande ! Min syster flyttade till fosterhem när hon var typ .. 15 år tror jag ? Något sånt i alla fall . Hon är sju år äldre än mig , om jag redan inte nämnt det .. Känns lite sjukt att gå i hennes spår :S Hennes liv har varit ganska likt mitt , förutom att våran låtsaspappa aldrig rörde henne . Hennes liv har ordnat sig . Hon är gift och har två barn , men vad säger att mitt liv kommer ordna sig ? Alla har inte sådan tur som hon .

Min mamma har antytt att hon önskar att jag bara kunde försvinna men ändå har hon sagt flera gånger att jag inte får flytta .. Vad faan vill hon !? Min låtsaspappa vill nog ganska så garanterat inte att jag ska flytta !

Jag har typ bestämt mig ; nu faan är det nog .. ! Jag orkar inte längre .. Jag ska till soc och försöka få dem lyssna på mig . Om de inte gör det ska jag faan göra slut på detta helvete !!

Jag tror inte de lyssnar , men försöka en sista gång kan man väll ..

Hawknestgrove
3/9/09, 7:14 PM
#5

Din mmma har inga såna band på dig, det är bara skrämselpropaganda.

Ta kontakt med soc elle kvinnojouren, eller om inget annat finnns att få tag i , en präst , eller stadsmissionen.

För som du beskriver det, så är det rentav farligt för dig att stanna där. Det finns risk, att du kommer att behandla dina eventuella barn likadant, även om du inte vill. Så STICK!!!!!!! JAg menar det…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MIRJAMI
3/9/09, 10:19 PM
#6

Soc. måste du få lyssna å ett eller annat sätt. Finns det någon kurator som du kan prata med eller liknande som kan stå på din sida. Jag vet att det inte är lätt ibland att få dem att lyssna. Om du skulle komma till ett fosterhem är det kankse bättre än där du är nu. Där kankse finns vuxna som lyssnar och stödjer dig. Du kankse kan få ordning på dit liv genom att du flyttar ifrån detta som du får leva i nu…..bättre nu än alldrig. Visst kan det bli tufft men låt det hela ta den tiden det gör.

Sedan en vuxen ska veta vad som är rätt och vad som är fell. Att göra ett barn illa..på vilket sätt än det är ska ju en vuxen veta att detta är fell.

Tycker att din mamma borde stötta dig istället…undrar vad hon håller på med. Hur kan hon säga så till sitt barn.

En sak är jag nästan säker på…flyttar du så kommer du få det bättre. Kan inte din syster hjälpa dig?? KAN hon inte följa dig med till soc. och se till att de lyssnar på dig! Jag hoppas att detta kommer lösa sig! Styrke kramar och var rädd om dig!

Annons:
Tatsja
3/10/09, 9:31 AM
#7

Jag personligen har vuxit upp i ett helvete från 3 års ålder. Men själv blev jag aldrig som varken mor eller far var. Lovade mig själv som liten att om jag blev mor, så skulle de alltid ha mat, kläder och få kärlek. Stryk skulle aldrig förekomma i mitt hem. Det har jag hållt.

Däremot regler och normer inom rimliga gränser är okey. Allt jag gjort för mina pojkar, märker jag att jag får igen idag när kroppen inte orkar. Tacksam för att jag var så stark att jag kunde hålla det.

Missbrukare eller de som misshandlar kommer inte alltid ur familjer som gör likadant med sina barn. Så att skylla på barndom är fel.

Sätt upp riktlinjer som du själv vill ha och lev efter det.

Mitt motto har alltid varit. # Du kan allt, även om en del saker tar lite längre tid".

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hawknestgrove
3/10/09, 4:31 PM
#8

Ja Bunnie, lyssna på dessa två, för de har rest sig från skiten. Där har du klokskap i mängder.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

bondpiga
3/17/09, 1:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

hej vännen

Du ka få hjälp via kbt behandling av en psykolog.Man kan lära sig stoppa spärrarna.Du kanske har något du behöver stötta i har du mycket aggressiv i dig hur går det för dig i skolan?

mvh mch

bondpiga

Kerstina-61
3/17/09, 3:20 AM
#10

Hej, Bunnie!

Hoppas du fått någon som lyssnar på dig. Tänkte tipsa
om att BUP har stöd man kan få. Det finns från 0-6år, sen från 7-18 år.  Om inte det funkar så är det socialens skyldighet att hjälpa om man mår dåligt i hemmet.

Du skrev om din oro att själv bli våldsam osv..Det är inte alls obefogat.  Men söker man hjälp och får det så  är risken mycket liten.  Det finns siffror som att om unga Brottsoffer inte får hjälp med stödsamtal är risken 60% att istället bli förövare. Men du VILL ju ha hjälp och du VILL ju prata, det visar du ju här i forumet om inte annat, så jag tror inte du behöver vara orolig :-)

Kramar!
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hawknestgrove
3/18/09, 6:35 PM
#11

Som vanligt, tack för så många fina råd, ni är fenomenala!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bunnie
3/19/09, 11:57 PM
#12

Kerstina-61 ;

Jag går på BUP men jag orkar inte snacka där .. Det är så jävla mycket enklare att skriva än att prata och jag litar inte på psykologerna där . Okej , jag litar inte på någon här heller men ingen vet ju vem jag är så det spelar typ inte så mycket roll .. fast ändå , det känns fel . Får sån jävla ångest när jag berättar om mig själv och mitt liv .. >.<
Jag vill inte bli någon misshandlare eller något när ( om ) jag blir vuxen .. :S Alla tjatar om att jag ska prata ut och hålla på men ingen verkar ju fatta hur det egentligen ligger till . Jag VILL bli frisk och jag VILL slippa detta helvete . Däremot vill jag inte att många ska få reda på så mycket om mig . Ju mindre desto bättre ..
Klart jag vill ha hjälp :O Jag har levt i tystnad så länge . Jag har försökt få folk att fatta och hjälpa mig men det börjar spåra ur .. Jag orkar verkligen inte längre !! Vafan spelar det för roll om jag flyttar till fosterfamilj nu ? Allt är redan försent . Min kropp är ärrad förevigt på både in - och utsidan .. Inget kan någonsin få mig att glömma vad som hänt . Någon av er kommer typ svara att " klart du inte kan " eller " det behöver du inte " och blablabla ..

Suck ..

Kerstina-61
3/22/09, 1:28 PM
#13

Bunnie!

Jag är varken psykolog eller kurator…endast en medmänniska. Jag kan inte säga att du kommer att bli frisk eller inte. Men en sak vet jag, att du är ung och har många år kvar av ditt liv. Finns många som gått igenom ett helvete och ändå klarat sig bra och fått ett fint liv.

Vad är det som gör att du inte litar på psykologerna på BUP? Har du anledning till att inte göra det, alltså, har det hänt något som gör att du inte har förtroende?

KOm ihåg att det är ALDRIG försent, min vän. Man vet aldrig vad som livet har att vänta bakom nästa kulle. Du har idag inte en aning om vem du träffar och vilka möten du kanske får som kan förändra mycket.

Du tycket säkert jag låter "tant töntig" *ler* men jag menar väldigt väl Kyss

Sköt om dig!!
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Bunnie
3/28/09, 2:01 AM
#14

Kerstina-61 ;

Det är många som säger så .. Men " många " är inte " alla " . Känns lite som om tiden rinner ut för mig och jag har inte orken som krävs för att ta mig på benen igen ..

Joo , det har hänt massa som gjort att jag inte har något förtroende . Orkar inte förklara här , kan skriva ett inlägg när jag mår bättre . Just nu mår jag nämligen rent utav skit .. :'/

Det lär krävas ett mirakel för att jag ska se ljuset igen .. ! :O Jag önskar verkligen att det ska hända något som förändrar mitt liv till det positiva .

Hahaha , nää :P Töntig låter du inte som , bara ärlig och vänlig . :)

Upp till toppen
Annons: