Annons:
Etikett05-anhörig-till-misshandlad-misshandlaren
Läst 3487 ggr
David
7/29/09, 2:41 PM

Domslut - Jag blir ARG!

Som säkert många vet här är jag något av "proffs" på att läsa domslut och liknande.

Begärde för en knapp vecka sedan ut en dom (de är väldigt snabba att skicka den, cred för det).

Hur som helst, den här personen vet jag är TOTALT VIDRIG! Just det här åtalet handlade bland annat om misshandel och hot.

Nu blev han dömd, till det stränga straffet, 50 dagsböter á 70 kronor och ett litet skadestånd. Men hela domen i sig är så otroligt kränkande tycker jag. Ett stort skämt.

Dessutom, den här personen har under den här perioden också våldtagit, vid upprepade tillfällen. Och det lades ner på grund av ord mot ord. Åklagaren där borde haft många möjligheter att hitta åtalbara punkter, bland annat att han var över 15 år, och offret var under 15 år. Bara det går att väcka åtal för. Utredningen är också ett skämt. ETT förhör med målsägande.

Jag har sedan länge tappat tron på rättsamhället, och när jag läser sådant här blir jag trots allt så otroligt upprörd. Inte undra på att så många "privatpoliser" blommar upp med sina verksamheter. Hellre betala en slant och få det riktigt gjort.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Hawknestgrove
7/29/09, 6:36 PM
#1

JA rättvisan är inte alltid så rättvis som den borde vara….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LinnB
8/2/09, 11:44 PM
#2

Jadu… arg blir jag också kan jag säga. Det är inte rätt alls.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Hawknestgrove
8/4/09, 8:02 PM
#3

usch….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Peachme
8/16/09, 4:28 AM
#4

Näe inte rätt alls…

Loveferrets
8/17/09, 12:22 AM
#5

Nä man blir rent ut sagt skit förbannad, det är fanemej skandal, ursäkta ordspråket men vad annat kan man egentligen säga, vet precis hur det känns.

David
8/17/09, 1:12 AM
#6

Ju fler domslut jag läser, ju mer mörkrädd blir jag. Och den som väl blir fälld, får ett straff som man bara kan skratta åt.

Exempelvis grova våldsbrott = 80 timmars samhällstjänst som kanske består av att gå och plocka skräp längs vägarna. hmpf! Skrikandes

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Tatsja
8/22/09, 9:46 AM
#7

Men akta dig för att begå ett ekonomiskt brott. Då får du fängelse

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Tatsja
8/22/09, 9:50 AM
#8

Det är med andra ord farligare att förskingra än att mörda eller misshandla någon

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

David
8/23/09, 8:57 AM
#9

#7 och #8. Oja! Lurar du staten på en hundring så blir det 10 år bakom lås och bom. Slår du ihjäl någon så kanske det blir 2-3 år, med möjlighet till villkorligt efter halva tiden.

"Rätt" sjukt om jag säger så. Men det är inget nytt, har alltid varit så här.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hawknestgrove
8/26/09, 3:08 PM
#10

Ja  den där djurplågaren i Lerum till exempel. Vad blir det för starff för den lille ponken? Nästa gång så är det kvinnnor och barn han ger sig på

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
8/26/09, 4:59 PM
#11

#10. Så fort det varit en huvudförhandling och dom vunnit laga kraft kommer jag begära ut den domen… Att han är häktad är dock ett gott tecken.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hawknestgrove
8/26/09, 10:59 PM
#12

Underbart av dig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
8/26/09, 11:24 PM
#13

#12. Sådant är ju självklart… Glad

Tror att Domstolsverket börjar bli trött på mig och mina begäran om domar. Snart får jag väl ett eget login i systemet. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Tatsja
8/27/09, 10:08 AM
#14

Eller också så har de automatisk utskick till dig så fort det är något på gångFlört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hawknestgrove
8/27/09, 7:46 PM
#15

hahah tatja, den var bra!!!!!!

KAn tänka mig hur de tänker… jaha, ja då var den dömd… lika bra att skicka ut ett ex av domen till den där DavidE, så slipper han tjata hål i huvet på ossSkrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tatsja
8/28/09, 9:58 AM
#16

Alldeles riktigt Gunilla Flört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: