Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 2184 ggr
[marion69]
2009-08-29 20:32

misshandlad i måndags

Jag råkade ut för en galning i måndags. Jag känner honom inte, men vet vem det är.

Helt oprovocerat misshandlade han mig. Är ganska blåslagen. Men det är skönt att polisen grep honom snabbt, bara inom 30 minuter. Han blev anhållen och häktad fram till rättegång tror jag.

Jag har varit i en chock hela veckan, ont överallt, känslig för ljud och rädd för att gå ut.

Har också haft ont i huvudet ända sedan måndag som jag måste undersöka hos läkaren.

Men jag är även så trött så trött! Är det chocken som gör att man blir trött? vad? Någon som vet?

Annons:
mirrian
2009-08-29 20:53
#1

trodde du? behövde du inte vara med i rättegången? det trodde jag att man var tvungen, annars hade jag anmält en sak för många år sedan men iuochförsig så är ju regelsystemet inte nödvändigtvis likadant som då =)

hoppas att du repar dig, mvh /mirre

zmulan
2009-08-29 22:34
#2

Kan mycket väl vara chocken som gör att du är väldigt trött, sen att du är på helspänn hela tiden nu och tänker mycket på vad som ska ske!

Hoppas allt löser sig till  det bästa för dig!

Värme

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Loveferrets
2009-08-30 00:14
#3

Troligtvis är det chocken ja och dels så snurrar det säkert mycke i huvvudet nu´o då spänner man sig automatiskt. Hoppas du har många omkring som kan stötta dig, det är mycke viktigt att du pratar av dig så du inte bär på de inom dig kram

destroyed
2009-08-30 01:05
#4

Ifall du går och spänner dej och är känslig för minsta lilla så blir du väldigt trött.. Jag är likadan… men jag har vant mej vid det och sen att jag har hund hjälper myckethon säger till om någon närmar sig eller att någon går där ute som hon har onda aningar över så att säga

[marion69]
2009-08-30 11:36
#5

#1 RÄttegången har inte varit ännu alltså, men troligen får han sitta i häktet ända fram till rättegången.  Jag måste ju vara med på rättegången senare.

Men det känns skönt att han inte släpps fri, i väntan på rättegången.

#4 Jag har också hund. Hon fick nog en liten chock hon också. Hon morrar och skäller extra mycket nu. Jag är glad att han inte gav sig på min hund.

Ja det är nog chocken och spänningarna som ni säger. Känns som det släppt lite mera nu, när barnen kom till mig igår. Måste gå till läkaren imorgon, för jag haft ont i huvudet ända sedan misshandeln, vet ej om det är av spänning eller av att jag slog i huvudet + annat.

Hawknestgrove
2009-08-30 19:49
#6

Stackare dig. Ja nog får du räkna med att du är trött. INte bara på grund av psykiska orsaker. Tänk dig, vad din kropp har spänt sig för att hamna i försvarsposition….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[marion69]
2009-09-07 13:37
#7

Fick två brev från kammaråklagaren. Förundersökningen har lagts ned… motiv= "Det saknas numera anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats"

(Så, det verkar ju vara helt ok att misshandla folk, trots vittnen och bevis)

Beslut nr 2 angående besöksförbud= beviljas

Motivering= Det finns pga särskilda omständigheter risk att NN kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera ME (mig). Pågående utredning ger stöd åt ansökan.

Att det skulle saknas anledning att tro att brott begåtts… det låter ju helt sjukt! Jag har försökt få tag i kammaråklagaren för att få svar på detta.

hmmm… polisen är ett jättebra stöd. tack så mycket! :(

Hawknestgrove
2009-09-07 19:13
#8

usch!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[marion69]
2009-09-14 20:24
#9

Missförstånd. Rättegången blir av nu på torsdag.

Hawknestgrove
2009-09-16 02:59
#10

hoppas det går bra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[marion69]
2009-09-16 15:31
#11

Träffade min advokat idag, jättetrevlig och bra. Ja vi får hoppas att allt går bra imorgon. Jag kan berätta hur det gick sedan.

Honestyisdead
2009-09-20 00:33
#12

Lycka till! Skickar styrka till dig!

[marion69]
2009-09-20 16:32
#13

Ja rättegången gick bra. Han blånekade till allt och hittade på någon historia som jag inte tror någon trodde på. Nu är det bara vänta på dom och sånt.

Annons:
LinnB
2009-09-22 00:23
#14

Skönt att rättegången gick bra! Hoppas domen blir vad han förtjänar…

Kram till dig.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[marion69]
2009-10-14 23:31
#15

Han fick 6 månaders fängelse och måste betala ** *** kronor i skadestånd till mig. Skönt att det är över nu, men jag lider fortfarande av PTSS.

Hawknestgrove
2009-10-20 01:06
#16

Ja det kan jag förtså. KRam på dig och hoppas du slipper se eländet igen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mads
2009-10-23 07:46
#17

# 15 Vet vad du går igenom, ge dig själv tid och ta en dag i taget.

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

Upp till toppen
Annons: