Annons:
Etikett12-musik-boktips-humor
Läst 2471 ggr
LuckyLady
2009-12-09 19:02

Spotify invites

Hallå där!

Jag har kommit över några spotify Invites.
Är det några medlemmar här på Misshandel som vill ha en?

Sänd i så fall ett pm till mig som innehåller en e--postadress.

*LuckyLady*

Vad är spotify?

Spotify startades i april 2006 av entreprenörerna Daniel Ek och TradeDoubler-grundaren Martin Lorentzon.[1] Koncernen har moderbolag i Luxemburg men även kontor i Stockholm, Göteborg och Borås under det svenska bolaget Spotify AB. Bolaget ska, enligt rykten, ha tagit in 15,3 miljoner euro[2] i riskkapital från de svenska IT-teknikinvestmentbolagen Creandum och Northzone Ventures[3]

Spotify-klienten är ett program, och således inte en webbaserad tjänst. Spotify-applikationen finns idag för Windows och Mac OS X, eventuellt kommer en version för Linux att släppas i framtiden[4] (programmet fungerar dock redan nu i Linux genom Wine). Även en version för iPhone[5] och andra mobilplattformar som Google Android och Symbian har släppts.[6][7][8][9] Spotifytjänsten för Iphone och Android släpptes natten till den 7 september 2009. Användaren laddar hem Spotify-applikationen till sin dator, och därefter strömmas musiken till användaren från Spotify-servrarna. Applikationen har till sitt utseende stora likheter med Apple iTunes och innehåller en sökfunktion som kan användas för att söka fram artister, album och enstaka låtar. Dessutom kan användaren sätta ihop sina egna spellistor, som de sedan kan dela med sig av till andra användare. Har användaren valt att märka sin spellista som "collaborative", kan även andra användare lägga till låtar i spellistan efter eget tycke. Spellistor skapade i Spotify kan inte delas med andra användare via applikationen i sig. Däremot finns flera hemsidor gjorda av Spotify-fans där användare själva kan lägga in och betygsätta spellistor. [10] Man kan länka till specifika låtar, artister, album och spellistor med hjälp av en av en speciell URL, som kan skickas till andra Spotify-användare via chatprogram, e-post eller läggas upp på webbplatser.

Info hämtad från WIKIPEDIA

http://www.spotify.com/en/

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Annons:
zmulan
2009-12-09 20:56
#1

"spotify Invites" vad är det? Känner mig dum som frågar…. :S

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

LuckyLady
2009-12-09 21:25
David
2009-12-11 01:20
#3

Tog mig ett par månader att förstå det hela, men nu så klarar jag mig nästan inte utan! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LuckyLady
2009-12-11 10:04
#4

Visst är det bra ;)

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

LinnB
2009-12-11 23:06
#5

Spotify är underbart. Rakt igenom. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[Tovab]
2009-12-30 21:53
#6

haha, min mamma vill gärna ha dset :) Dock klarar jag mig utan än så länge ;) Men skulle du kunna bjuda in min mamma? =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: