Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 2098 ggr
Mirjami-78
2010-01-01 15:43

Stå på dig även om det kan vara svårt

När man väl har tagit sig ur ett dåligt förhållande gäller det att stå på sig.

Du kommer säkert få höra att du ska få guld och gröna skogar, men oftast är det där just tomma löften….Ja och sedan kommer tankarna oftast, vi hade det ju så fint tillsammans då och då, men så glömmer man bort det som var/är det jobbiga, de gången då det inte alls var så fint man hade tillsammans. De gångerna man kanske var tvungen att låsa sig in i ett rum pga. rädsla eller fly för att kunna få behålla livet…..

Har du tagit dig ur ett förhållande där du blev misshandlad, så stå på dig och återvänd inte till det!! Det finns hjälp man kan få, tveka inte att söka det. Ibland kan det räcka med samtalskontakt som hjälper en att inse att det var inte man själv som gjorde fel. Man bygger upp sig själv sakta men säkert och blir starkare!! Det är inte du som ska skämmas för att ha blivit utsatt för detta utan den som har gjort det hela mot dig.

Jag vet….Detta är INTE lätt men tror att man ska försöka om man bara kan och har orken!! Stå emot!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Hawknestgrove
2010-01-02 01:05
#1

Absolut rätt. Visst, även i ett skitförhållande finns ju guldkorn, det får man aldrig glömma.  Jag brukarr säga, att visst, mitt förra förhållande var en katastrof, men eftersom det ändå höll i 15 år, så måste det ju varit NÅGOT som var bra och det var det ju också. Tänker man på dessa ljusa stunder, så känns det faktiskt bättre och man blir inte fullt så bedrövad och bitter. Vilket i sin tur ger styrka för en själv.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[rore]
2010-01-02 17:04
#2

Pia!

Hoppas det inte gör något att jag skriver detta här. Tyckte det passade så bra till din Tråd. Annars får ni ta bort den.

I allmänhet så blir man rätt förvirrad i dessa relationer och självkänslan ,,, ja den brukar vara någonstans långt under fotsulorna,,,,,

Och längtan efter kärlek,, så stor….

Ja! Det är lätt att falla tillbaka i gamla mönster.

Skriv en lista på de egenskaper som du skulle vilja ha hos din man/kvinna. Bara de som du själv känner. Det kan ta lite tid för oftsat är vi fast i våra egna tankar runt hur vi vill ha vår partner eller hur relationen har sett ut.

Till och med skriva uppriktigt för sig själv kan vara svårt. Många gånger har vi ljugit för oss själva och till slut vet vi inte riktigt vad som är rätt eller fel,, upp eller ner

Många tankar och känslor kan sätta krokben för oss. Vi kan till och med uppleva känslor av skuld och skam,, När vi sätter ord på vår inersta önskan,, för att det käns som vi sviker.

Men när den sanna listan är klar,, så har du kommit en bra bit på väg.

Mirjami-78
2010-01-02 17:14
#3

Rore det är helt ok att du skrev det där kloka orden här…..Ja vad kan jag säga annat än att du är lika klok som alltid.Skrattande,,,,,Kram på dig vännen!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-01-04 01:04
#4

ja en sån lista är nog inte det lättaste att skriva ner….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Musiken
2010-01-12 17:53
#5

Hur tar man sig forbi behovet av narhet och karlek? Och behovet av mansklig kontakt? Jag ar nu totalt ensam da jag har inte har nagra vanner har i UK, och kramar och narhet har varit det som hallit mig over ytan.. Ar deprimerad och har rent krasst ingen anledning till att ga upp om mornarna om jag inte vet att jag ska traffa nagon.

Och hur slutar man lagga skulden pa sig sjalv? Det kanns som det ar jag som skapat situationen och manniskan han ar…

Hawknestgrove
2010-01-12 18:06
#6

Till en början, så får du nog stänga av de bitarna. Pia här ovan är en, som satt i en riktig skitsits och tyckte, att nä det går inte jag kan inte osv. Sen en dag, så pang! OCh du har väl andra människor runt om dig i ditt vardagsliv. Visst, allt ser svart ut  kanske just nu,men det är bättre att vara ensam i ensamhet, än ensam i tvåsamhet. Det pluggar7 jobbar för din egen skull, ingen annas1 Gå nu in för att vara en riktig egoist ett tag! ÄT mat, som DU gillar och som han hade avskytt. Klä dig som DU vill utan att tänka på vad någon annan tycker. Vill du ta ett bad kl 3.00 på morgonen, gör det! PRata i telefon så mycket du vill!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Sagalilla
2012-07-17 23:46
#7

De e dumt att man själv skäms när man blir utsatt, speciellt när man har varit utsatt några gånger. då börjar det bli riktigt pinsamt. Men jag ahr tagit mig ur varje gång, så egentligen borde jag känna mig stolt över det. Men smärtan tar ofta öer handen.

Men som sagt vi ska inte skämmas om någon gör oss illa, istället skall vi känna oss stolta när vi lyckats radera dem ur våra liv!

Var kommer skammen ifrån, den e ju totalt obefogad…

Hawknestgrove
2012-07-18 16:07
#8

ja finns ju ingen anledning att den som är utsatt ska skämmas….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: